23948sdkhjf

Sæt speed på den amerikanske industridrøm

Eksportrådet inviterer danske industrivirksomheder på researchtur i Las Vegas. Målet er at få danske aktører ind i den amerikanske bilindustri.
Danske industrivirksomheder, som drømmer om at få foden indenfor i den amerikanske bilindustri, får nu chancen for at komme et skridt nærmere målet.

Det danske eksportråd i Atlanta inviterer nemlig på en guidet tur til de to store bilmesser Sema og Aapex, som begge finder sted i Las Vegas fra 1. til 4. november 2016. Derudover skal deltagerne på Eksportrådets tur besøge to amerikanske industrivirksomheder, som i dag leverer til bilindustrien.

De to messer dækker aftermarket og udstyrssiden i den gigantiske amerikanske bilindustri, hvor aftermarket alene, ifølge Eksportrådet, omsætter for mere end 900 milliarder kroner om året.

Store muligheder

Og deltagerne på turen får med hjælp fra de ansatte i Eksportrådet indblik i de muligheder, som industrien rummer.

- Idéen i det her er at bane vej for danske virksomheder, som gerne vil ind i den amerikanske bilindustri. Det kan være danske producenter af reservedele, bremser, filtre og, remme og skiver, og det kan også være producenter af noget mere gejlet. Derudover er der store muligheder for virksomheder, som tilbyder en eller anden form for smart værkstedsløsning, siger Mathias Nielsen, som bliver tovholder for den danske gruppe i Las Vegas.

Mathias Nielsen er automotive eksportrådgiver ved Eksportrådet i Atlanta, og han har en baggrund som maskiningeniør fra Aarhus Universitet, og i dag har han mere end 10 års aktiv erfaring i den amerikanske aftermarket-branche.

Mathias Nielsen peger på udstyr til scanning af billaks reelle farve til brug ved udbedring af en skade som et produkt, der har fundet vej ind i den amerikanske automotive industri, men mulighederne er mange.

- Deltagerne på turen får indblik i bilindustriens aftermarket, og så er det her jo en mulighed for at sondere, om man eventuelt skal stille op med en messestand næste år. Det grundlæggende formål med tiltaget er at øge dansk kendskab til det amerikanske aftermarket, siger han.

Industri i vækst

At der er noget at hente i den automotive industri på den anden side af Atlanten understreges af bilindustriens vækst. 2015 var det år med flest solgte biler i USA’s historie, og kombinationen af en støt stigende efterspørgsel på biler og ejernes ekstra midler til vedligeholdelse og opgradering, skaber et stort potentiale for danske virksomheder inden for aftermarket-industrien.

Prisen for at deltage i turen er 11.500 kroner, og interesserede kan henvende sig til mathni@um.dk og indhente yderligere oplysninger. Der er plads til mellem fem og ti deltagere.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.204