23948sdkhjf

Er større virksomheder mere succesfulde end mindre?

Hvad opfatter de danske fremstillingsvirksomheder som det vigtigste i det kommende årti, og hvad der skal til for at få succes?
Det forsøger McKinsey og Dansk Industri at give svaret på i en ny rapport. Som baggrund har man undersøgt mere end 225 danske fremstillingsvirksomheder i Dansk Industri, og undersøgelsen viser, at der ikke kun er én faktor, der skaber succes. Analysen peger i stedet på 10 succesfaktorer.

Det indikerer, at opskriften på succes langt fra er simpel, men til gengæld peger analysen heldigvis på en række mønstre, der går igen hos succesfulde virksomheder. Det handler blandt andet om at satse på eksport, sætte fokus på innovation og udvikle kundespecifikke løsninger. Faktisk mener virksomhederne, at kundespecifikke løsninger vil få stor betydning i fremtiden.

På to gå-hjem-møder får du dybere indblik i rapporten og svar på mange af de spørgsmål, der dukker op, når vi tænker på, hvordan det skal gå vores virksomheder i fremtiden. Der er møde i Glostrup den 22. september og Kolding den 5. oktober.

Vejen til succes – hidtil og i fremtiden
I Kolding den 5. oktober kan du blandt andet møde partner Johannes Lüneborg, McKinsey & Co., der netop vil give svar på, om større virksomheder er mere succesfulde end mindre? Hvilken rolle spiller innovation og eksport? Og hvordan vil den rolle udvikle sig i fremtiden? Er det mest profitabelt at betjene store eller små kunder?

Johannes Lüneborg tager udgangspunkt i analysen og giver sit bedste bud på spørgsmålene.

Digitalisering er fremtidens forretningsfundament
Digitalisering er en forudsætning for fremtidens forretningsmodeller. Kunder efterspørger nye produkter og services, mens eksisterende forretningsområder tørrer ud. Derfor må danske virksomheder gå foran og bruge digital innovation til at udvikle sig og forblive konkurrencedygtige. Jonas Bechlund fra Generous Circle sætter fokus på de digitale trends, der tegner fremtiden og giver et bud på initiativer, som virksomheder skal iværksætte for at forblive relevante.

Målrettet internationalisering er vejen til fremtidig succes
Væksten skal findes på eksportmarkederne, men hvordan udvælger man nye markeder og får succes på dem? Og hvordan finder man de rigtige partnere? Anders Kjøller fra Dansk Industri introducerer på dagen en række eksportværktøjer, der kan hjælpe dig godt i gang med en eksportstrategi. Der er især fokus på det tyske marked.

Udnyt potentialet i eftersalg og service
Når dine kunder først har lært dig og din virksomhed at kende, kan potentialet i at gøre det bedre og levere flere og bedre services udnyttes. Professor ved CBS, Mogens Bjerre giver indblik i, hvordan du kan kortlægge dine kunders rejse gennem din virksomhed, registrere de touchpoints, der skaber værdi for kunden og udnytte den viden til at servicere kunden på flere områder. Deri ligger et potentiale til at styrke både omsætning og kundeloyalitet i din virksomhed.

Alle er velkomne, men seminaret henvender sig primært til direktører og andre ledende medarbejdere i fremstillingsvirksomheder. Du kan tilmelde dig dagen på DI's hjemmeside , og ellers er du velkommen til at kontakte Sabrina Vestergaard, konsulent hos DI, på tlf. 3377 3355, hvis du har spørgsmål til rapporten.

Læs hele rapporten på DI’s hjemmeside.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.109