23948sdkhjf

Intelligent emballage skal ud til alle

Herning-virksomheden Ehrno Flexible flytter messehal på FoodTech i jagten på nye kunder.
I mange år har emballagevirksomheden Ehrno Flexible haft mejeribranchen som sit vigtigste forretningsområde, men nu skal der suppleres med nye kundeområder.

Herning-virksomheden er specialister i emballageløsninger og har tidligere holdt til i hal M på FoodTech, hvor mange af mejerivirksomhederne er repræsenteret.

I år har man imidlertid valgt anderledes og flyttet standen til hal L for at opsøge nye typer fødevarefirmaer, der er på udkig efter intelligente emballageløsninger.

- Efter fokus i flere år har været på emballage til primært smør- og osteprodukter, er vi nu klar til at udvide forretningen, så også andre virksomheder inden for fødevarebranchen kan komme i spil. Derfor har vi investeret i en udvidelse af salgsstyrken, så vi i fremtiden har kapaciteten til at opsøge nye markeder og kunder, siger Ole Østergaard, der er direktør hos Ehrno Flexible.

Han håber, at Ehrno Flexible får skabt en del nye kontakter på FoodTech, men han håber også, at virksomheden på messen får konstruktiv dialog med de kunder, som man allerede i dag betjener.

Skrap konkurrence

Ligesom i mange andre brancher bliver de teknologiske muligheder flere og flere i emballageindustrien, og Ehrno Flexible betragter sig selv som en mindre spiller. Blandt andet er der mulighed for at lave forskellige tryk af laminatet, som emballerer fødevaren, og der er et skarpt fokus på udviklingen i fødevarernes holdbarhed og emballeringens effektivitet i forhold til fødevareproduktionen.

- Som en mindre spiller i branchen har vi valgt at fokusere på service og fleksibilitet i vores forretning. På den måde bliver vi konkurrencedygtige med vores konkurrenter. Samtidig har vi ekspertisen til at servicere både den lille og store fødevarevirksomhed, siger Ole Østergaard.

Ehrno Flexible, der har base i Herning, beskæftiger i dag cirka 35 medarbejdere, og udover den aktuelle udvidelse af salgsstyrken er der kommet nye ansigter til over de seneste par år. Den nylige vækst kommer efter nogle barske år i kølvandet på finanskrisen, hvor virksomheden toppede med 50 medarbejdere.

- Selvom fødevarebranchen er en stabil branche på mange måder, blev vi ramt af mange fabrikslukninger og -sammenlægninger, hvor internationale aktører samlede produktionen andre steder end i Danmark. Heldigvis er udviklingen vendt igen, og nu bliver der igen investeret og udvidet hos fødevarevirksomheder, pointerer Ole Østergaard.

Artiklen er en del af temaet FoodTech 2016.

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.234