23948sdkhjf

Svejse-leverandør vil helt tæt på kunderne

KJV satser på at blive totalleverandør på svejsning. N.C. Nielsen er på kundelisten.

Et tæt samarbejde skal give pote for både kunderne og Odense-baserede KJV. Det er svejseleverandørens strategi, og kunderne er alt fra mindre svejseafdelinger til store produktionsvirksomheder.

Hos N.C. Nielsen i Balling fylder svejseafdelingen en forholdsvis lille del af virksomheden, men afdelingen er helt vital for truckspecialistens specialombygninger. Her bliver alt fra stablere til kæmpestore reachstakere specialombygget.

KJV’s svejsespecialist Arne Rokkjær er svejseafdelingens kontakt i samarbejdet med KJV. Med en baggrund som smed og national svejsekoordinator, ved han, hvad svejseafdelingen efterspørger af rådgivning.

- Hos N.C. Nielsen kommer jeg fast forbi hver tredje uge for at være med til at optimere deres svejseprocesser og samtidig hjælper jeg med lagerstyringen, således at de altid har den rigtige mængde svejsetråd og sliddele på lager, fortæller Arne Rokkjær.

Der er to svejsere i afdelingen. Sammen med underleverandører tager smedene sig af den del af maskinerne, der skal specialombygges.

I tæt dialog

Samarbejdet med KJV’s svejsespecialist har stået på i halvandet år. KJV er næsten totalleverandør til smedeafdelingen og leverer alt fra svejsetråd til sliddele og Kemppi-svejsemaskiner.

- Vi skulle lige se samarbejdet an, men det er nemt at komme i kontakt med Arne, og han har altid et bud på, hvor vi skal sætte ind, når noget ikke kører optimalt, siger smed Benny O. Nielsen fra N.C. Nielsen.

Arne Rokkjær finder blandt andet alternativer til for eksempel svejsetråd, og han rådgiver også med valg af maskiner - senest ved køb af nye Kemppi-maskiner.

- Det er svært at kende N.C. Nielsens behov, fordi behovet svinger meget i forhold, hvilke projekter som svejseafdelingen arbejder med, men det er jo netop det, der gør det spændende, siger Arne Rokkjær.

Totalleverandør

KJV er totalleverandør på svejsning til mange virksomheder. Og KJV oplever, at der bliver flere og flere virksomheder, der efterspørger et tæt samarbejde med deres svejseleverandør med henblik på optimering.

- Det kommer fuldstændig an på den enkelte kunde. Hvis der er behov for det, så kommer jeg hver uge. I en opstartsfase følger jeg kunderne tæt. Det gør jeg for at finde ud af, hvad det normale forbrug er, siger Arne Rokkjær, der også mandsopdækker indkøringen af nyt svejseudstyr.

- Vi har små reservedelskasser, der kan ligge ude ved kunder, så de har sliddele, når og hvor de skal bruge dem. Det er mig, der sørger for, at kasserne bliver fyldt op.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.095