Brint-hybridt udviklingsprojekt er kommet godt fra start i Hvide Sande
Projekt fra Shipping Lab skal bane vejen for brændselsceller i dansk nærskibsfart allerede fra 2022
Det er tug/supply-fartøjet ’Skawlink IV’ som Hvide Sande Shipyard leverede til Saga Shipping i 2013, der er oplægget til demonstrationsfartøjet i Shipping Lab-projektet. Foto: Hvide Sande Shipyard
E-fuels produceret fra brint danner hovedsporet for deepsea-skibsfartens vej mod en ultimativ CO2-neutral drift. Denne type af brændstoffer i form af f.eks. ammoniak, ventes nemlig at kunne erstatte de fossile brændstoffer, der i dag anvendes i de store skibes totaktsmotorer. Og vel at mærke uden, at det fordrer en total revolution af den mere end ...
Få adgang til hele artiklen
- nemt og hurtigt
Prøveabonnement
Opret prøveabonnement
Opret nu
- Ingen kortoplysninger
- Ingen binding
Køb abonnement
Vælg mellem vores abonnementer til Metal Supply DK, og find det, der passer dig og/eller dit firma
Se abonnementer