23948sdkhjf

Ingen får Femern-kontrakter foræret

Der er langt fra DS-Stålkonstruktion i Hobro til Rødbyhavn på Lolland, men Femern Bælt Projektet er alligevel en fast del af horisonten, når administrerende direktør Kent Hejn Kristensen ser mod fremtiden.
Den gamle familieejede virksomhed DS Stålkonstruktion var leverandør både på Storebæltsbroen og på Øresundsforbindelsen, og nu kæmper direktøren for også at få Femern Bælt forbindelsen på trofæhylden.

Det er især byggeriet af den enorme elementfabrik, der skal støbe tunnel-elementerne, som direktøren drømmer om at få del i. Der skal også bygges adskillige mindre og midlertidige materiel-haller, som DS-Ståkonstruktion er specialister i.

"Der er masser af opgaver, store som små, hvor vi kan byde ind med rene stålkompetencer eller pakkeløsninger. Vi har erfaring fra Øresund og Storebæltsprojekterne. Det vi lavede mest af var interim-konstruktioner, og det er også de opgaver, som vi er mest spændte på ved Femern Bælt Tunnelen," siger administrerende direktør i DS-Stålkonstruktion, Kent Hejn Kristensen.

Læs hele artiklen - og læs meget mere om STÅL på Femern - i den seneste trykte udgave af Jern og Maskinindustrien. Er du ikke allerede abonnent på den trykte avis, kan du købe et abonnement ved at klikke her:

http://www.jernindustri.dk/nyhedsbrev/Ab... - vælg abonnement og udfyld derefter felterne i bunden af siden.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078