Choose language Home > Article displaySkip Navigation Links Saturday 19 April 2014
Advertising / Contact  

Ny færge i sit rette element
5 December 2011 kl. 8:00 / Virksomheder
Print Tip Debat
Scandlines og P + S værftet i Stralsund har netop fejret en ny milepæl på vejen mod indsættelsen af de to nybygninger ³M/S Berlin² og ³M/S Copenhagen² på ruten Gedser-Rostock.
SØSÆTNING
I fredags kom superfærgen "M/S Berlin" for første gang i kontakt med sit rette element, vandet. Omkring 150 gæster fra den politiske verden og erhvervslivet var mødt op, da Mecklenburg-Vorpommerns ministerpræsident, Erwin Sellering, klokken 10:55 gav det officielle signal til søsætning af den nye superfærge. Også Bengt Pihl, CEO i Scandlines, og Axel Schulz, salgsdirektør for P + S værftet, var til stede, da den tonstunge færge mødte havet for første gang.
"M/S Berlin" skal besejle ruten Gedser-Rostock og forventes at blive indsat i drift i slutningen af ?marts 2012. I maj 2012 forventes færgen "M/S Copenhagen" at følge trop. Begge fartøjer opføres på P + S værftet i Stralsund.
- De nye færger er vores største og vigtigste projekt for fremtiden, og ²M/S Berlin² og ²M/S Copenhagen² understreger vigtigheden af den østlige korridor inden for passager- og fragttransport, siger Bengt Pihl, CEO i Scandlines, og Axel Schulz, salgsdirektør for P + S værftet, understreger: - Vi er stolte af, at ²M/S Berlin² og ²M/S Copenhagen² realiseres på P + S værftet.
De er en demonstration af vores færdigheder og et resultat af vores systematiske omlægninger af aktiviteter i retning mod mere specialiseret skibsbygning. Færgerne sender også et vigtigt signal om konkurrenceevnen i Mecklenburg-Vorpommern som erhvervsområde.
Sen aften den 1. december, rullede "M/S Berlin" for første gang ud fra sin værftshal til arrangementet "Roll-out", og dagen efter blev færgen søsat i det tyske Stralsund.
Scandlines investerer i alt 1,7 milliarder kroner i de nye færger og havneudvidelser i både Gedser og Rostock. De to nye superfærger åbner portene for markant flere passagerer og køretøjer på ruten Gedser-Rostock. Passagerkapaciteten forøges til 1.500 mod de nuværende 1.000, og færgerne har plads til 480 personbiler eller 96 lastbiler.
Det er dog ikke kun rejsende, der får glæde af ³M/S Berlin² og ²M/S Copenhagen². Færgernes lavere brændstofforbrug bliver også en gevinst for miljøet. Den forbedrede komfort og service ombord udmønter sig blandt andet i nye restauranter, lounger, konferencelokaler, shoppingarealer og legepladser, indrettet af de franske arkitekter AIA. jli
 
 
Show original picture
 Also read...
8 February 2012 kl. 10:30
Ny superfærge til Mols-Linien
1 November 2011
Største ordre i 10 år
1 November 2011
To kæmpefærger til Scandlines er undervejs i Stralsund
13 October 2011 kl. 7:30
P+S Werften i Stralsund arbejder på største ordre i 10 år
Tip a friend...
Your name:
*
Your email:
*
To email:
*


0
Post a comment!
Here you may express your opinion.
In order to participate in the debate, you must be logged in.
If you are not a registered user, you can create a new account by following this link. The registration process only takes a minute.
LOG IN
Email:
Password:
Remember me
New user
Forgot password
No comments posted yet.





All material on this site is protected by the law regarding copyright. Pictures and text may not be copied, sold or distributed further without permission.
Jern og Maskinindustrien
Smedeholm 12-14, 1. th., DK-2730 Herlev | Tel: +45 70 11 37 00 | Email:
red@jernindustri.dk