Choose language Home > Article displaySkip Navigation Links Friday 25 April 2014
Advertising / Contact  

Virksomheder kan ikke skelne mellem anonyme advokatfirmaer
21 August 2012 / Debat
Print Tip Debat
Ny undersøgelse viser, at danske virksomheder har svært ved at skelne mellem de advokatfirmaer, de bruger. Flere af de større advokatvirksomheder skruer i øjeblikket op for kommunikationen, fordi de ser en værdi i at styrke deres omdømme i en øget konkurrence, fortæller brancheorganisationen Danske Advokater.
De fleste advokatfirmaer har ingen eller kun en lille unik brandværdi. Mere end tre ud af fire danske virksomheder mener, at de advokatfirmaer, de anvender, kun adskiller sig minimalt eller slet ikke fra andre advokatfirmaer.
Det viser en ny undersøgelse blandt advokatfirmaernes klienter i erhvervslivet foretaget af firmaet BullsEye Communications, der har specialiseret sig i kommunikation i advokatbranchen.
- De seneste fem år har vi set en række af de største erhvervsadvokatfirmaer arbejde professionelt og aktivt med deres eksterne kommunikation gennem PR, nyhedsbreve og informationsmøder. Generelt er det dog stadig en utrolig konservativ branche, som stort set ikke kommunikerer til omverdenen.
Det anses ofte for spild af tid eller endda som en degradering. På grund af et fravær af kommunikation er det svært for erhvervsklienterne at adskille de forskellige advokatfirmaer fra hinanden. Og få et hurtigt, klart indblik i, hvilken værdi advokaterne skaber, siger kommunikationsrådgiver Lasse Gammeljord, BullsEye Communications.
I undersøgelsen, der fortrinsvis bygger på interviews med markedsledende virksomheder i Danmark, svarer 39 procent, at de ikke ser eller hører fra deres advokatfirma i hverken medierne, nyhedsbreve, kundemagasiner, sociale netværk eller andre steder.
- Det er ret mange, og vi ville nok ikke have set samme tendens, hvis vi havde undersøgt finansbranchen eller andre områder med en solid, professionaliseret kommunikation, siger Lasse Gammeljord.
30 procent af de medvirkende modtager information ved at logge på advokatens hjemmeside. Samtidig svarer knap 60 procent, at de ikke modtager et nyhedsbrev fra advokatfirmaet. Andre 60 procent har ikke set deres advokatfirma udtale sig i landsdækkende medier i løbet af det seneste år.
Tradition for at gå stille med dørene
I brancheorganisationen Danske Advokater erkender man, at der er behov for at udvikle advokatenes kommunikation.
Continues...
1
2
 
Page 1 of 2
 
 
Show original picture
Advokater kan vinde tillid og klienter ved at øse af deres egen viden og give en flig af den væk gratis i medierne, nyhedsbreve eller via LinkedIn. Men næsten ingen gør det, siger kommunikationsrådgiver, Lasse Gammeljord.
Tip a friend...
Your name:
*
Your email:
*
To email:
*


0
Post a comment!
Here you may express your opinion.
In order to participate in the debate, you must be logged in.
If you are not a registered user, you can create a new account by following this link. The registration process only takes a minute.
LOG IN
Email:
Password:
Remember me
New user
Forgot password
No comments posted yet.





All material on this site is protected by the law regarding copyright. Pictures and text may not be copied, sold or distributed further without permission.
Jern og Maskinindustrien
Smedeholm 12-14, 1. th., DK-2730 Herlev | Tel: +45 70 11 37 00 | Email:
red@jernindustri.dk