23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2015/S 170-310174
Offentliggjort

Udbyder

Vask og rensning


Bekendtgørelse om indgåede kontrakter

Tjenesteydelser

Direktiv 2004/18/EF

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn, adresser og kontaktpunkt(er)

Dansk Retursystem A/S
Baldersbuen 1
Att: Steen Aagaard
2640 Hedehusene
DANMARK
Telefon: +45 43323232
Mailadresse: saa@dansk-retursystem.dk

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse for den ordregivende myndighed: http://www.dansk-retursystem.dk

I.2) Type ordregivende myndighed
Andet: privatejet non-profit miljøvirksomhed
I.3) Hovedaktivitet
Miljø
Andet: indsamling og pantafregning af emballage af drikkevarer på det danske marked
I.4) Kontrakt indgås på andre ordregivende myndigheders vegne
Den ordregivende myndighed indkøber på andre ordregivende myndigheders vegne: nej

Del II: Kontraktens genstand

II.1) Beskrivelse
II.1.1) Betegnelse for kontrakten
Vask- og leje af arbejdsbeklædning.
II.1.2) Kontrakttype og leverings- eller udførelsessted for bygge/anlægsarbejdet, varerne eller tjenesteydelserne
Tjenesteydelser
Tjenesteydelseskategori nr. 27: Andre tjenesteydelser
Hovedleverings- eller hovedudførelsessted for bygge- eller anlægsarbejde, varer eller tjenesteydelser: DRS afdelinger i Hedehusene, Løsning, Hedensted og Svenstrup.

NUTS-kode DK

II.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
II.1.4) Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene
Kombineret vaske- og lejeordning af arbejdsbeklædning.
II.1.5) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

98310000

II.1.6) Oplysninger om WTO-aftalen om offentlige indkøb
Dette udbud er omfattet af WTO-aftalen om offentlige indkøb: ja
II.2) Kontraktens/kontrakternes endelige samlede værdi
II.2.1) Kontraktens/kontrakternes endelige samlede værdi

Del IV: Procedure

IV.1) Type procedure
IV.1.1) Type procedure
Tildeling af kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende (jf. del 2 i bilag D1)
Begrundelse for, at kontrakten tildeles uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende (EUT):
Direktiv 2004/18/EF

1) Begrundelse for anvendelse af udbud med forhandling uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i EU-Tidende i henhold til direktiv 2004/18/EF

2) Anden begrundelse for tildeling af kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i EU-Tidende

Kontraktgenstanden er tjenesteydelser anført i bilag II B til direktivet.
Ydelsen er ikke EU-udbudspligtig, idet ydelsen er en bilag 2B-ydelse, ordregiver har vurderet at ydelsen ikke har klart grænseoverskridende interesse. Kontrakten er blevet tildelt efter en forhandlingsrunde med 4 deltagende virksomheder, alle deltagere er blevet behandlet på udbudslignende vilkår.
IV.2) Tildelingskriterier
IV.2.1) Tildelingskriterier
Laveste pris
IV.2.2) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.3) Administrative oplysninger
IV.3.1) Sagsnummer hos den ordregivende myndighed
IV.3.2) Har der været tidligere offentliggørelse(r) om samme kontrakt?
nej

Del V: Kontrakttildeling

Betegnelse: Vask- og leje af arbejdsbeklædning
V.1) Dato for beslutningen om kontrakttildeling:
21.5.2015
V.2) Oplysninger om tilbud
Antal modtagne bud: 4
V.3) Navn og adresse på den økonomiske aktør, som der er truffet afgørelse om at indgå kontrakt med

A-Vask A/S
Rugvænget 1
2630 Taastrup
DANMARK

V.4) Oplysninger om kontraktens værdi
V.5) Oplysninger om underentreprise
Kontrakten forventes at ville blive givet i underentreprise: nej

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om EU-midler
Kontrakten vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
VI.2) Yderligere oplysninger:
Ydelsen er ikke EU-udbudspligtig, idet ydelsen er en bilag 2B-ydelse, ordregiver har vurderet at ydelsen ikke har klart grænseoverskridende interesse. Kontrakten er blevet tildelt efter en forhandlingsrunde med 4 deltagende virksomheder, alle deltagere er blevet behandlet på udbudslignende vilkår. Idet ydelsen er vurderet som uden klart grænseoverskridende interesse henvises eventuelle klagere til de almindelige domstole.
VI.3) Klageprocedurer
VI.3.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
VI.3.2) Indgivelse af klager
VI.3.3) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om indgivelse af klager

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
DANMARK
Mailadresse: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk

VI.4) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
31.8.2015

Send til en kollega

0.047