Fakta om udbudet
Beskyttelses- og sikkerhedsbeklædning
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter
Varer
Del I: Ordregivende myndighed
Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse
Lautrupbjerg 1-5
Att: Mikkel Hanskov
2750 Ballerup
DANMARK
Telefon: +45 72307807
Mailadresse: mcha@kammeradvokaten.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse for den ordregivende myndighed: http://forsvaret.dk/fmt
Del II: Kontraktens genstand
Indkøb
NUTS-kode DK
Forsvarets nye fartøjsdragter skal på sigt erstatte forsvarets nuværende beholdning af dragter fra firmaet Viking Life Saving Equipment type PS4169, PS4170 og PS4185.
Fartøjsdragten anvendes i forbindelse med Fartøjs- og Gummibådssejlads, samt ved lettere arbejdsopgaver hvortil termisk beskyttelse er nødvendig på grund af risiko for at falde overbord.
Fartøjsdragten skal være godkendt i henhold til SOLAS International Life Saving Appliance code 2.3 og 2.4 samt Marine Equipment Direktive (MED) 96/98/EC samt ISO 15027-1 (Type A/D/ Constant Wear Suit) for følgende dragttyper eller tilsvarende.
Fartøjsdragten anvendes globalt under alle klimatiske og vejrmæssige forhold — world wide. Det er derfor vigtigt, at fartøjsdragten har god pasform og komfort.
Fartøjsdragten skal anvendes af alt personel ombord på Søværnets sejlende enheder.
Udbuddet omfatter:
A) Anskaffelse af nye rednings- og fartøjsdragter
B) Service og vedligehold af eksisterende og nye rednings- og fartøjsdragter
C) Reparation af alle Forsvarets typer af rednings- og fartøjsdragter
D) Reservedele til brug for reparation, service og vedligehold.
35113400, 37414800
Del IV: Procedure
1. Pris. Vægtning 60
2. Kvalitet. Vægtning 40
Udbudsbekendtgørelse
Bekendtgørelsens nummer i EUT: 2015/S 88-158368 af 7.5.2015
Del V: Kontrakttildeling
Viking Life-Saving Equipment
Sædding Ringvej 13
6710 Esbjerg V
DANMARK
Mailadresse: viking@viking-life.com
Telefon: +45 86118100
Internetadresse: www.viking-life.com
Del VI: Supplerende oplysninger
Ordregiver har udarbejdet et prækvalifikationsansøgningsskema som kandidaterne opfordres til at gøre brug af. Skemaet indeholder spørgsmål og skabeloner, som hjælper kandidater med at afgive de efterspurgte oplysninger. Det skal dog understreges, at det alene er ansøgernes ansvar, at de indsendte oplysninger er korrekte, og svarer til de stillede krav.
I relation til punkt II.2.1) bemærkes, at beløbet udgør et skøn over den forventede kontraktsum for kontraktens fulde løbetid.
Eventuelle spørgsmål og svar i forbindelse med afgivelse af bud vil blive offentliggjort til alle prækvalificerede via det kontaktpunkt der angives i prækvalifikationsansøgningen.
I relation til punkt IV.1.2) bemærkes, at hver ansøger alene kan indgive én ansøgning om prækvalifikation. Såfremt samme juridiske enhed er del af eller på anden måde deltager i flere ansøgninger, f.eks. selv indgiver egen ansøgning, men samtidig indgår som deltager i et konsortium, der ansøger, skal ansøgerne sikre, at samme juridiske enheds deltagelse ikke medfører mulighed for gensidigt at påvirke indholdet af de forskellige tilbudsgiveres tilbud. Ordregiver forbeholder sig ret til at anmode ansøgere om at godtgøre, at samme juridiske enheds deltagelse ikke medfører mulighed for gensidigt at påvirke indholdet af de forskellige tilbudsgiveres tilbud, herunder at der ikke følges en praksis, som kan true gennemsigtigheden og fordreje konkurrencen mellem de bydende.
Ordregiver ser gerne, at ansøgningen om prækvalifikation fremsendes i 3 papireksemplarer og i en elektronisk version (f.eks. på USB-stik eller tilsvarende). Ansøgningen om prækvalifikation kan ikke afgives pr. e-mail. Ved eventuelle uoverensstemmelser mellem papirversionen og den elektroniske version har papirversionen forrang. Kuverten bedes mærket »Fartøjsdragter — må ikke åbnes af postfunktionen«.
Ordregiver forbeholder sig muligheden for at anvende fremgangsmåden i § 12 i bekendtgørelse nr. 712 af 15.6.2011 om fremgangsmåderne ved indgåelse af offentlige vareindkøbskontrakter, offentlige tjenesteydelseskontrakter og offentlige bygge- og anlægskontrakter, hvis ansøgninger eller tilbud ikke opfylder udbudsmaterialets formelle krav.
Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 København Ø
DANMARK
Mailadresse: klfu@erst.dk
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: http://www.klfu.dk
Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
Der er intet organ med ansvar for mæglingsprocedure i Danmark
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen.
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2.
Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 3, stk. 1. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds e-mail-adresse er angivet i punkt VI.4.1).
Klagenævnet for Udbuds egen klagevejledning kan findes på www.klfu.dk
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
DANMARK
Mailadresse: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk