23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2015/S 192-346814
Offentliggjort
Udbudstype
Begrænset udbud

Vejudstyr


Bekendtgørelse om indgåede kontrakter

Bygge- og anlægsarbejder

Direktiv 2004/18/EF

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn, adresser og kontaktpunkt(er)

Vejdirektoratet
Thomas Helsteds Vej 11, Postboks 529
Att: Mette Menne Vikjær
8660 Skanderborg
DANMARK
Telefon: +45 72442200
Mailadresse: vd-udb@vd.dk

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse for den ordregivende myndighed: www.vejdirektoratet.dk

I.2) Type ordregivende myndighed
Ministerium eller en anden myndighed på nationalt plan eller forbundsplan, herunder regionale eller lokale afdelinger
I.3) Hovedaktivitet
Generelle offentlige tjenester
Andet: Anlæg og drift af motorveje
I.4) Kontrakt indgås på andre ordregivende myndigheders vegne
Den ordregivende myndighed indkøber på andre ordregivende myndigheders vegne: nej

Del II: Kontraktens genstand

II.1) Beskrivelse
II.1.1) Betegnelse for kontrakten
Silkeborgmotorvejen. Entreprise 6620.720 ITS Funder-Hårup.
II.1.2) Kontrakttype og leverings- eller udførelsessted for bygge/anlægsarbejdet, varerne eller tjenesteydelserne
Bygge- og anlægsarbejder
Projektering og udførelse
Hovedleverings- eller hovedudførelsessted for bygge- eller anlægsarbejde, varer eller tjenesteydelser: Midtjylland. Silkeborg Kommune.

NUTS-kode DK04

II.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
II.1.4) Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene
Denne entreprise er en del af etape 6620 Funder-Hårup, som udgør en del af Silkeborgmotorvejen.
I forbindelse med etablering af motorvejstunnel ved Gødvad bakke skal en ca. 6,5 km lang strækning udstyres med udvalgte ITS-funktioner.
ITS-funktionerne skal etableres med to hovedformål:
— løbende understøttelse af trafiksikkerheden i og omkring tunnelen
— understøttelse af trafikafviklingen ifm. planlagt vedligeholdelse af tunnelen.
Entreprisen planlægges at omfatte følgende hovedkomponenter, -funktioner og -ydelser:
— kameraovervågning af vejstrækning
— anlæg for højdedetektering og -varsling
— hændelsesdetektering i og omkring tunnel (trafikale hændelser)
— variable vejtavler (A20, C55, A18), inkl. diverse undertavler til samme
— rødt blinksignal
— tavleportaler og master
— bomanlæg til henholdsvis afspærring og overledning
— etablering af datakommunikationsnetværk
— etablering af strømforsyningsnet
— dataudveksling med SCADA-anlæg (vedr. udvalgte tekniske installationer i og omkring tunnel)
— levering af trafikdata for den overvågede strækning (køretøjsregistreringer, trafikale alarmer) til Vejdirektoratets centrale systemer
— levering af systemtekniske data (logs og tekniske alarmer) til Vejdirektoratets centrale systemer
— grænseflade til Vejdirektoratets centrale styring af ITS-systemer
— grænseflade til Vejdirektoratets centrale video management system, Milestone
— grænseflade til signalanlæg ved til-/frakørselsrampeanlæg vest for tunnel
— detaljeret design
— implementering, test, systemintegration
— undervisning af brugere (T.I.C.) og servicepersonale
— prøvedrift
— drift og vedligeholdelse af det leverede i en nærmere angiven periode.
Indarbejdelse af følgende bygherreleverancer i entreprisen skal påregnes:
— primære føringsveje til el og datakabler langs strækningen
— fundamenter til portaler
— fundamenter til udvalgte bomanlæg
— fundamenter til master for variable vejtavler og signaler inden og uden for bundplade
— vognbanesignaler (Y17) — I og uden for tunnel
— 2 stk. access punkter for datamæssig forbindelse af lokale ITS-systemer med Vejdirektoratets centrale systemer via WAN
— video management system (Milestone)
— centralt ITS-system med operatørgrænseflade for T.I.C.-personale og med styringsfunktion ift. variable vejtavler, bomme o.a. (GUI/SLM)
— DataOpsamlingsComputer (DOC), grænsefladeudstyr mellem vejsideinstallationer og Vejdirektoratets centrale ITS-installationer.
Andre bygherreleverancer (forudsætninger for ITS-entreprisen):
— GUI/SLM — inkl. udbygning af funktionalitet mht. håndtering af bomanlæg og højdevarslingsanlæg
— integration af ITS-entreprisens leverancer med Vejdirektoratets centrale systemer GUI/SLM, Dynamisk Database, MASTRA etc.
— virtuelle servere
— datalagring, server backup etc.
II.1.5) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

34920000, 34970000, 45316000, 50230000

II.1.6) Oplysninger om WTO-aftalen om offentlige indkøb
Dette udbud er omfattet af WTO-aftalen om offentlige indkøb: ja
II.2) Kontraktens/kontrakternes endelige samlede værdi
II.2.1) Kontraktens/kontrakternes endelige samlede værdi
Værdi: 18 267 315,31 DKK
Eksklusive moms

Del IV: Procedure

IV.1) Type procedure
IV.1.1) Type procedure
Begrænset
IV.2) Tildelingskriterier
IV.2.1) Tildelingskriterier
Laveste pris
IV.2.2) Oplysninger om elektronisk auktion
Der er anvendt elektronisk auktion:: nej
IV.3) Administrative oplysninger
IV.3.1) Sagsnummer hos den ordregivende myndighed
IV.3.2) Har der været tidligere offentliggørelse(r) om samme kontrakt?

Udbudsbekendtgørelse

Bekendtgørelsens nummer i EUT: 2015/S 39-065777 af 25.2.2015

Del V: Kontrakttildeling

Kontrakt nr.: 1 Betegnelse: 6620.720 ITS Funder-Hårup
V.1) Dato for beslutningen om kontrakttildeling:
17.9.2015
V.2) Oplysninger om tilbud
Antal modtagne bud: 4
V.3) Navn og adresse på den økonomiske aktør, som der er truffet afgørelse om at indgå kontrakt med

Eltel Networks A/S
Hørkær 3
2730 Herlev
DANMARK
Mailadresse: torben.moller@eltelnetworks.com
Internetadresse: http://www.eltelnetworks.com

V.4) Oplysninger om kontraktens værdi
Kontraktens endelige samlede værdi:
Værdi: 18 267 315,31 DKK
Eksklusive moms
V.5) Oplysninger om underentreprise
Kontrakten forventes at ville blive givet i underentreprise: nej

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om EU-midler
Kontrakten vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
VI.2) Yderligere oplysninger:
VI.3) Klageprocedurer
VI.3.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne

Klagenævnet for Udbud, Erhvervsstyrelsen
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 København Ø
DANMARK
Mailadresse: klfu@erst.dk
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: http://www.klfu.dk

VI.3.2) Indgivelse af klager
Præcise oplysninger om klagefrist(er): Frister for og procedurer for klager fremgår af »Lov om håndhævelse af udbudsreglerne m.v.«, lov nr. 492 af 12.5.2010, med efterfølgende ændringer, sidst lov nr. 511 af 27.5.2013.
Klage over udbud skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. Håndhævelseslovens § 3, stk. 1. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. Håndhævelseslovens § 12, stk.1.
VI.3.3) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om indgivelse af klager

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
DANMARK
Mailadresse: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk

VI.4) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
30.9.2015

Send til en kollega

0.063