23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2015/S 214-391642
Offentliggjort
05.11.2015
Udbudstype
Andre

Udbyder

Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse

Vindere

(05.11.2015)
Selex ES SpA
Via Tiburtina km 12,400
00131 Rom, Italien

Support og vedligeholdelsesaftale af RAT-31


Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse

Bekendtgørelse med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed

Denne bekendtgørelse er omfattet af: Direktiv 2009/81/EF(Forsvar)

Del I: Ordregivende myndighed/ordregiver

I.1) Navn, adresser og kontaktpunkt(er)

Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse
Lautrupbjerg 1-5
Att: Denise Jensen
2750 Ballerup
DANMARK
Mailadresse: fmt-ja11@mil.dk

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse for den ordregivende myndighed / ordregiveren: http://forsvaret.dk/fmt

I.2) Type ordregivende myndighed
Ministerium eller en anden myndighed på nationalt plan eller forbundsplan, herunder regionale eller lokale afdelinger
I.3) Hovedaktivitet
Forsvar
1.4) Kontrakt indgås på andre ordregivende myndigheders / ordregiveres vegne
Den ordregivende myndighed / ordregiveren indkøber på andre ordregivende myndigheders / ordregiveres vegne: nej

Del II: Kontraktens genstand

II.1) Beskrivelse
II.1.1) Betegnelse for kontrakten
Support og vedligeholdelsesaftale af RAT-31.
II.1.2) Kontrakttype og leverings- eller udførelsessted for bygge/anlægsarbejdet, varerne eller tjenesteydelserne
Tjenesteydelser

NUTS-kode DK0

II.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Bekendtgørelsen vedrører udarbejdelse af en rammeaftale
II.1.4) Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene
Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse har behov for at anskaffe en support og vedligeholdelsesaftale af RAT-31 radar. RAT-31 radar bidrager til Forsvarets beskyttelse af nationens grænser ved overvågning af det danske luftrum. Kontrakten ønskes indgået med Selex ES SpA.
II.1.5) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

50600000

II.6) Oplysninger om WTO-aftalen om offentlige indkøb
II.2) Kontraktens/kontrakternes endelige samlede værdi
II.2.1) Kontraktens/kontrakternes endelige samlede værdi
Værdi: 7 500 000 DKK
Eksklusive moms

Del IV: Procedure

IV.1) Type procedure
Forhandling uden offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse / iværksættelse af et udbud
Begrundelse for anvendelse af udbud med forhandling uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i EU-Tidende i henhold til direktiv 2004/81/EF
Kun en bestemt tilbudsgiver kan levere de pågældende bygge- og anlægsarbejder / varer / tjenesteydelser af: tekniske årsager
RAT-31 bidrager til Forsvarets beskyttelse af nationens grænser ved overvågning af det danske luftrum, og der er store sikkerhedskrav knyttet til RAT-31 og dennes drift og vedligeholdelse. Såfremt RAT-31 ikke driftes gennem kompetent support og vedligeholdelse, risikerer man nedsat funktion, hvorved Forsvarets evne til at overvåge og beskytte det danske luftrum reduceres. Den rette kompetente support og vedligeholdelse af RAT-31 har således indvirkning på Forsvarets evne til at varetage sin primære opgave — hævdelse af nationens suverænitet. SELEX ES SpA er OEM i forhold til RAT-31, og besidder, som den eneste, den fornødne knowhow i forhold til at supportere og vedligeholde RAT-31 på det niveau, der er nødvendigt for at skabe tilstrækkelig sikkerhed for Forsvarets evne til at varetage overvågelsen af det danske luftrum. Deres knowhow er skabt gennem design, produktion, og efterfølgende vedligeholdelse af RAT-31. Eftersom ingen andre virksomheder har adgang til den knowhow, der relaterer sig specifikt til RAT-31, i samme omfang som SELEX ES SpA. vurderes ingen anden virksomhed, at være i stand til at udøve support og vedligeholdelse af RAT-31 på det for Forsvaret nødvendige niveau.
IV.2) Tildelingskriterier
IV.2.1) Tildelingskriterier
IV.2.2) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.3) Administrative oplysninger
IV.3.1) Sagsnummer hos den ordregivende myndighed / ordregiveren
IV.3.2) Har der været tidligere offentliggørelse(r) om samme kontrakt?

Del V: Kontrakttildeling

V.1) Dato for beslutningen om kontrakttildeling:
V.2) Oplysninger om tilbud
V.3) Navn og adresse på den økonomiske aktør, som der er truffet afgørelse om at indgå kontrakt med

Selex ES SpA
Via Tiburtina km 12,400
00131 Rom
ITALIEN
Internetadresse: http://www.selex-es.com

V.4) Oplysninger om kontraktens værdi
Kontraktens oprindeligt anslåede samlede værdi:
Værdi: 7 500 000 DKK
Eksklusive moms
V.5) Oplysninger om underentreprise
Kontrakten forventes at ville blive givet i underentreprise: nej

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om EU-midler
VI.2) Yderligere oplysninger:
VI.3) Klageprocedurer
VI.3.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne

Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 København Ø
DANMARK
Mailadresse: klfu@erst.dk
Telefon: +45 35291095
Internetadresse: www.erhvervsstyrelsen.dk/klageneavnet-for-udbud

VI.3.2) Indgivelse af klager
Præcise oplysninger om klagefrist(er) Den ordregivende myndighed ønsker at indgå en kontrakt med den i afsnit V.3) nævnte leverandør. Kontrakten vil først blive indgået efter udgangen af 10 dage efter offentliggørelsen af denne bekendtgørelse i EU-Tidende, jf. Håndhævelsesloven § 4, stk. 1, nr.2. For klagefrister kan der i øvrigt henvises til Håndhævelseslovens § 7, stk. 3, hvoraf det fremgår, at en klage over, at ordregiver har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende. Klager skal skriftligt informere den ordregivende myndighed om indgivet klage senest samtidig med, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud.
VI.3.3) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om indgivelse af klager

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
DANMARK
Mailadresse: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41711500
Internetadresse: www.kfstl.dk

VI.4) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
3.11.2015

Send til en kollega

0.047