23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2015/S 238-432441
Offentliggjort
09.12.2015
Udbudstype
Begrænset udbud

Udbyder

Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse

Vindere

(19.03.2016)
Søby Værft A/S
Dokvej 5
5985 Søby

Hovedeftersyn af Sleipner.


Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse

Udbudsbekendtgørelse

Tjenesteydelser

Direktiv 2004/18/EF

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn, adresser og kontaktpunkt(er)

Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse
Lautrupbjerg 1-5
2750 Ballerup
DANMARK

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse for den ordregivende myndighed: http://forsvaret.dk/fmi

Yderligere oplysninger fås her: Kammeradvokaten
Vester Farimagsgade 23
Kontaktpunkt(er): Stine Maria Scheibel
1606 København V
DANMARK
Telefon: +45 33152010
Mailadresse: stsc@kammeradvokaten.dk

Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter vedrørende den konkurrenceprægede dialog og et dynamisk indkøbssystem) fås her: Kammeradvokaten
Vester Farimagsgade 23
Kontaktpunkt(er): Stine Maria Scheibel
1606 København V
DANMARK
Telefon: +45 33152010
Mailadresse: stsc@kammeradvokaten.dk

Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: Kammeradvokaten
Vester Farimagsgade 23
Kontaktpunkt(er): Stine Maria Scheibel
1606 København V
DANMARK
Telefon: +45 33152010
Mailadresse: stsc@kammeradvokaten.dk

I.2) Type ordregivende myndighed
Ministerium eller en anden myndighed på nationalt plan eller forbundsplan, herunder regionale eller lokale afdelinger
I.3) Hovedaktivitet
Forsvar
I.4) Kontrakt indgås på andre ordregivende myndigheders vegne
Den ordregivende myndighed indkøber på andre ordregivende myndigheders vegne: nej

Del II: Kontraktens genstand

II.1) Beskrivelse
II.1.1) Den ordregivende myndigheds betegnelse for kontrakten:
Hovedeftersyn af Sleipner.
II.1.2) Kontrakttype og leverings- eller udførelsessted for bygge/anlægsarbejdet, varerne eller tjenesteydelserne
Tjenesteydelser
Tjenesteydelseskategori nr. 1: Vedligeholdelse og reparation

NUTS-kode DK0

II.1.3) Oplysninger om offentlig kontrakt, rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
II.1.4) Oplysninger om rammeaftale
II.1.5) Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene
Opgaven omfatter hovedeftersyn af transportfartøjet A559 Sleipner.
Synet er en sikkerheds-og vedligeholdelsesmæssig gennemgang af skibet med udbedring af skader, slid, maling m.v.
Skibet ligger til daglig på Flådestation Frederikshavn. Skibet er et stålskib og er bygget i 1986.
Skibets hoveddata:
— Længde overalt: 34,0 m
— Længde mellem PP: 30,6 m
— Bredde: 7,6 m
— Dybdegang til hoveddæk: 3,1 m
— Deplacement: 467 ton.
Fartøjet er til rådighed for gennemførelse af hovedeftersyn fra 15.3.2016 til 21.4.2016.
II.1.6) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

50240000, 50241000

II.1.7) Oplysninger om WTO-aftalen om offentlige indkøb
Dette udbud er omfattet af WTO-aftalen om offentlige indkøb: nej
II.1.8) Delaftaler
Kontrakten er opdelt i delaftaler: nej
II.1.9) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2) Kontraktens mængde eller omfang
II.2.1) Samlet mængde eller omfang:
Anslået værdi eksklusive moms:
interval: mellem 1 500 000 og 2 000 000 DKK
II.2.2) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.3) Oplysninger om forlængelse
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.3) Kontraktens varighed eller frist for dens opfyldelse

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Kontraktbetingelser
III.1.1) Sikkerhedsstillelse og garantier, som forlanges:
III.1.2) De vigtigste finansierings- og betalingsvilkår og/eller henvisning til relevante bestemmelser herom:
Der henvises til bestemmelserne i udbudsmaterialet herom. Fakturering skal ske i overensstemmelse med de til enhver tid gældende danske regler på området. Pt. fastsætter lovbekendtgørelse nr. 798/2007, at fakturering skal ske elektronisk. De præcise krav hertil vil blive fastslået i kontrakten.
III.1.3) Retlig form, som kræves af den sammenslutning af økonomiske aktører, ordren tildeles:
Der er ikke krav om nogen særlig retlig form.
Såfremt kontrakten tildeles en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium), skal deltagerne påtage sig solidarisk hæftelse og udpege en fælles befuldmægtiget.
III.1.4) Andre særlige vilkår
Der gælder særlige vilkår for opfyldelse af kontrakten: ja
Beskrivelse af de særlige vilkår: Der stilles krav om, at virksomheden og virksomhedens ansatte senest på tidspunktet for kontraktindgåelse har opnået sikkerhedsgodkendelse fra Forsvarets Efterretningstjeneste, jf. statsministeriets sikkerhedscirkulære (CIR nr. 204 af 7.12.2001). Værftet vil have pligt til at sikre, at det alene er sikkerhedsgodkendt personel, som har adgang til klassificerede oplysninger eller materiel som led i opfyldelsen af kontrakten. I kontrakten vil hensynet til samfundsansvar som formuleret i de konventioner, der ligger til grund for principperne i FN's Global Compact, og som formuleret i OECD's retningslinjer for Multinationale virksomheder, blive inddraget i relevant omfang. Endvidere er den danske stat i medfør af ILO-konvention nr. 94 om arbejdsklausuler i offentlige kontrakter forpligtet til at sikre, at leverandøren og eventuelle underleverandører sikrer arbejdere i Danmark løn (herunder særlige ydelser), arbejdstid og andre arbejdsvilkår, som ikke er mindre gunstige end dem, der gælder for arbejde af samme art i henhold til en kollektiv overenskomst indgået af de inden for det pågældende faglige område mest repræsentative arbejdsmarkedsparter i Danmark og som gælder på hele det danske område.
Leverandøren vil kontraktligt være forpligtet til at dokumentere, at arbejdsklausulen overholdes, og en manglende overholdelse kan medføre sanktioner i form af tilbageholdelseskrav, bøder samt mulig ophævelse af kontrakten ved misligholdelse af arbejdsklausulen.
III.2) Betingelser for deltagelse
III.2.1) De økonomiske aktørers personlige forhold, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregister
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: En erklæring på tro og love om, hvorvidt leverandøren har opfyldt sine forpligtelser med hensyn til betaling af skatter og afgifter samt bidrag til sociale sikringsordninger i henhold til retsforskrifterne i det land, hvor leverandøren er etableret, og i Danmark. En formular, som kan anvendes til dette formål kan rekvireres ved henvendelse til det i pkt. I.1 angivne kontaktpunkt. Alternativt kan kravet opfyldes ved fremsendelse af en service attest udstedt af Erhvervsstyrelsen. Attesten skal være udstedt højest 6 måneder før tilbudsfristens udløb. Udenlandske leverandører, der fremsender en tilsvarende attest fra myndighederne i det land, hvori de er etableret, skal tillige fremsende en erklæring på tro og love vedrørende forpligtelser med hensyn til betaling af skatter og afgifter samt bidrag til sociale sikringsordninger i Danmark. Ved en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium) skal erklæring/attest afgives for hver enkelt virksomhed.
III.2.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Det seneste årsgodkendte regnskab, der viser egenkapital, omsætning og soliditetsgrad. Ved en sammenslutning afvirksomheder (f.eks. et konsortium) skal oplysninger gives for hver enkelt virksomhed.
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves: Tilbudsgiver skal i det seneste regnskabsår have en soliditetsgrad på mindst 5 %.
III.2.3) Teknisk kapacitet
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt:
Fremlæggelse af liste over de betydeligste lignende ydelser på stålskibe, som tilbudsgiveren har udført indenfor de seneste 3 år og gerne med angivelse af beløb og tidspunkter, samt hvis muligt modtageren af ydelsen.
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:
Ansøger skal dokumentere erfaring med udførelse af eftersyns-, vedligeholdelses- og reparationsarbejder på stålskibe.
Denne erfaring dokumenteres med minimum én lignende tidligere leverance på referencelisten, der er inden for de seneste 3 år.
III.2.4) Oplysning om reserverede kontrakter
III.3) Specifikke vilkår for tjenesteydelseskontrakter
III.3.1) Oplysninger om en bestemt profession
Udførelse af tjenesteydelsen er forbeholdt en bestemt profession: nej
III.3.2) Medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen
Juridiske personer bør anføre navne på og faglige kvalifikationer for de medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen: nej

Del IV: Procedure

IV.1) Type procedure
IV.1.1) Type procedure
Begrænset
IV.1.2) Grænse for, hvor mange økonomiske aktører der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Forventet antal økonomiske aktører: 5
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal kandidater: Såfremt flere end 5 egnede ansøgere søger om prækvalifikation, vil begrænsning af ansøgere, der opfordres til at afgive tilbud, ske ved en vurdering af, hvilke ansøgere der har dokumenteret de bedst matchende tidligere leverancer i forhold til den udbudte opgave samt de bedste økonomiske nøgletal. Bedst matchende tidligere leverancer vil blive tillagt størst vægt ved denne vurdering.
IV.1.3) Reduktion af antallet af økonomiske aktører under forhandlingerne eller dialogen
IV.2) Tildelingskriterier
IV.2.1) Tildelingskriterier
Laveste pris
IV.2.2) Oplysninger om elektronisk auktion
Der vil blive anvendt elektronisk auktion:: nej
IV.3) Administrative oplysninger
IV.3.1) Sagsnummer hos den ordregivende myndighed:
IV.3.2) Har der været tidligere offentliggørelse(r) om samme kontrakt?
nej
IV.3.3) Vilkår for adgang til specifikationer og yderligere dokumenter eller beskrivende dokumenter
IV.3.4) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
5.1.2016 - 12:00
IV.3.5) Dato for afsendelse til udvalgte kandidater af opfordringer til at afgive bud eller at deltage
IV.3.6) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
dansk.
IV.3.7) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
IV.3.8) Åbning af bud

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om EU-midler
Kontrakten vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
VI.3) Yderligere oplysninger
Ad pkt. IV.2.1) Tildelingskriterier:
Ved evalueringen af tilbudsgivers pris vil der blive taget højde for de omkostninger, der for Forsvaret er forbundet med, at hovedeftersynet gennemføres på tilbudsgivers værft, således at disse i evalueringsmæssig henseende tillægges prisen i det afgivne tilbud. Dette omfatter omkostninger ved sejltid til værftet, omkostninger ved opretholdelse af fornødent vagtberedskab samt omkostninger til transport, rejsetid og ophold for Forsvarets mandskab. Dette sker alene til brug for evalueringen, og den vindende tilbudsgiver vil ikke skulle dække disse omkostninger.
Ad. pkt. III.2.2) Økonomisk og finansiel kapacitet og pkt. III.2.3) Teknisk kapacitet:
Såfremt en ansøger i relation til vurderingen af økonomisk, finansiel og teknisk kapacitet ønsker at basere sig på andre enheders formåen (f.eks. underleverandører eller andre enheder i koncernen), skal ansøger godtgøre, at ansøger fuldt ud kan råde over de ressourcer, der er nødvendige til opfyldelse af kontrakten, f.eks.ved at fremlægge erklæring eller anden dokumentation for disse enheders tilsagn om at stille de nødvendige ressourcer til rådighed.
FMI accepterer ikke Danske Maritimes forbehold angående vejr. FMI accepterer mellemsalg og ønsker at malerarbejder på SLEIPNER udføres overdækket.
Ad ansøgning:
Ordregiver ser gerne, at anmodning om prækvalifikation indeholder oplysninger om e-mail-adresse på kontaktperson hos ansøger, hvortil eventuelle meddelelser under udbuddet kan sendes.
Ansøgning om prækvalifikation bedes indleveret til kontaktperson angivet i afsnit I.1 i 2 papireksemplarer og 1 elektronisk version (USB, dvd eller lignende læsbart medie). Ansøgninger bedes mrk. »Ansøgning om prækvalifikation — Sleipner«.
Besigtigelse:
Der vil være mulighed for at besigtige Sleipner på Flådestation Frederikshavn tirsdag den 26.1.2016.
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne

Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 København Ø
DANMARK
Mailadresse: klfu@erst.dk
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: http://klfu.dk

VI.4.2) Indgivelse af klager

Præcise oplysninger om klagefrist(er): I henhold til lov om håndhævelse af udbudsreglerne m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage:

Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen.
Øvrige klager skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt.
Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
Klagenævnet for Udbuds e-mail-adresse er angivet i punkt VI.4.1).

Klagenævnet for Udbuds egen klagevejledning kan findes på www.erhvervsstyrelsen.dk

VI.4.3) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om indgivelse af klager

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
DANMARK
Mailadresse: kfst@kfs.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://kfst.dk
Fax: +45 41715100

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
4.12.2015

Send til en kollega

0.047