23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2015/S 246-447652
Offentliggjort
21.12.2015
Udbudstype
Offentligt udbud

Udbyder

Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse

Vindere

(31.03.2016)
JOBI Værft A/S
Værftskaj 2
9970 Strandby

Hovedeftersyn af skolefartøjet A543 ERTHOLM.


Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse

Udbudsbekendtgørelse

Tjenesteydelser

Direktiv 2004/18/EF

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn, adresser og kontaktpunkt(er)

Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse
Lautrupbjerg 1
Att: Kirstine Rosendahl Povlsen
2750 Ballerup
DANMARK
Mailadresse: fmt-ja21@mil.dk

Internetadresse(r):

Elektronisk adgang til oplysninger: http://permalink.mercell.com/53305298.aspx

Elektronisk indsendelse af bud og ansøgninger om deltagelse: http://permalink.mercell.com/53305298.aspx

Yderligere oplysninger fås her: Mercell Danmark A/S
Østre Stationsvej 33, Vestfløjen
5000 Odense C
DANMARK
Mailadresse: support.dk@mercell.com
Internetadresse: http://permalink.mercell.com/53305298.aspx

Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter vedrørende den konkurrenceprægede dialog og et dynamisk indkøbssystem) fås her: Mercell Danmark A/S
Østre Stationsvej 33, Vestfløjen
5000 Odense C
DANMARK
Mailadresse: support.dk@mercell.com
Internetadresse: http://permalink.mercell.com/53305298.aspx

Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: Mercell Danmark A/S
Østre Stationsvej 33, Vestfløjen
5000 Odense C
DANMARK
Mailadresse: support.dk@mercell.com
Internetadresse: http://permalink.mercell.com/53305298.aspx

I.2) Type ordregivende myndighed
Ministerium eller en anden myndighed på nationalt plan eller forbundsplan, herunder regionale eller lokale afdelinger
I.3) Hovedaktivitet
Forsvar
I.4) Kontrakt indgås på andre ordregivende myndigheders vegne
Den ordregivende myndighed indkøber på andre ordregivende myndigheders vegne: nej

Del II: Kontraktens genstand

II.1) Beskrivelse
II.1.1) Den ordregivende myndigheds betegnelse for kontrakten:
Hovedeftersyn af skolefartøjet A543 ERTHOLM.
II.1.2) Kontrakttype og leverings- eller udførelsessted for bygge/anlægsarbejdet, varerne eller tjenesteydelserne
Tjenesteydelser
Tjenesteydelseskategori nr. 1: Vedligeholdelse og reparation
Hovedleverings- eller hovedudførelsessted for bygge- eller anlægsarbejde, varer eller tjenesteydelser: Danmark.

NUTS-kode DK0

II.1.3) Oplysninger om offentlig kontrakt, rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Bekendtgørelsen vedrører en offentlig kontrakt
II.1.4) Oplysninger om rammeaftale
II.1.5) Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene
Opgaven omfatter hovedeftersyn af fartøjet A543 ERTHOLM.
Synet er en sikkerheds- og vedligeholdelsesmæssig gennemgang af skibet med udbedring af skader, slid, mv.
Synet inkluderer adskillelse af væsentlige mekaniske dele.
Skibet ligger til daglig i Flådestation Korsør. Skibet er glasfiber sandwichkonstruktion og er bygget i 2006.
Skibets hoveddata (GRP):
Længde overalt: 28,90 m
Længde mellem PP: 26,20
Bredde: 6,40 m
Dybdegang til hoveddæk: 3,54 m
Deplacement: 130 m
Fartøjet er til rådighed for gennemførelse af hovedeftersyn fra 19.4.2016 til 2.6.2016.
Procedure:
Ordregiver har valgt at gennemføre denne opgave digitalt igennem Mercell Danmark A/S.

For at deltage i opgaven kopieres dette link til din internet browser: http://permalink.mercell.com/53305298.aspx Her tilmelder du dig opgaven ved at trykke på ikonet foroven: »Meld din interesse«. Såfremt du ikke er licenshaver hos Mercell Danmark A/S skal du udfylde en registrering af dit firma. Denne registrering er nødvendig for din videre deltagelse og er uden omkostninger.

Efter afsendelse af registreringen har du gratis adgang til alle udbudsdokumenter. Du vil modtage login koder til www.mercell.dk indenfor normal arbejdstid og kan derefter afsende dit tilbud/ansøgning.

II.1.6) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

50240000, 50241000

II.1.7) Oplysninger om WTO-aftalen om offentlige indkøb
Dette udbud er omfattet af WTO-aftalen om offentlige indkøb: ja
II.1.8) Delaftaler
Kontrakten er opdelt i delaftaler: nej
II.1.9) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2) Kontraktens mængde eller omfang
II.2.1) Samlet mængde eller omfang:
Anslået værdi eksklusive moms: 1 500 000 DKK
II.2.2) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.3) Oplysninger om forlængelse
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.3) Kontraktens varighed eller frist for dens opfyldelse

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Kontraktbetingelser
III.1.1) Sikkerhedsstillelse og garantier, som forlanges:
III.1.2) De vigtigste finansierings- og betalingsvilkår og/eller henvisning til relevante bestemmelser herom:
Fakturering skal ske i overensstemmelse med de til enhver tid gældende danske regler på området. Pt. fastsætter lovbekendtgørelse nr. 798/2007, at fakturering skal ske elektronisk. De præcise krav hertil vil blive fastslået i kontrakten.
III.1.3) Retlig form, som kræves af den sammenslutning af økonomiske aktører, ordren tildeles:
Der er ikke krav om nogen særlig retlig form.
Såfremt kontrakten tildeles en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium), skal deltagerne påtage sig solidarisk hæftelse og udpege en fælles befuldmægtiget.
III.1.4) Andre særlige vilkår
Der gælder særlige vilkår for opfyldelse af kontrakten: ja
Beskrivelse af de særlige vilkår: Der stilles krav om, at virksomheden og virksomhedens ansatte senest på tidspunktet for kontraktindgåelse har opnået sikkerhedsgodkendelse fra Forsvarets Efterretningstjeneste, jf. statsministeriets sikkerhedscirkulære (CIS nr. 10338 af 17.12.2014). Værftet vil have pligt til at sikre sig, at det alene er sikkerhedsgodkendt personel, som har adgang til klassificerede oplysninger eller materiel som led i opfyldelsen af kontrakten.
Yderligere gøres der opmærksom på, at kontrakten vil omfatte en arbejdsklausul, der pålægger leverandøren at sikre, at både egne samt eventuelle underleverandørers medarbejdere har løn- og arbejdsvilkår, der i henhold til en gældende overenskomst, voldgiftskendelse, nationale love eller administrative forskrifter gælder for arbejde af samme art inden for vedkommende fag eller industri på den egn, hvor arbejdet udføres.
Leverandøren vil kontraktligt være forpligtet til at dokumentere, at arbejdsklausulen overholdes, og en manglende overholdelse kan medføre sanktioner i form af tilbageholdelseskrav, bøder samt mulig ophævelse af kontrakten ved misligholdelse af arbejdsklausulen.
III.2) Betingelser for deltagelse
III.2.1) De økonomiske aktørers personlige forhold, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregister
III.2.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Det seneste årsgodkendte regnskab, der viser egenkapital, omsætning og soliditetsgrad. Ved en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium) skal oplysninger gives for hver enkelt virksomhed. Tilbudsgiver kan med fordel anvende det skema, som ordregiver har vedlagt udbudsmaterialet.
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves: Tilbudsgiver skal i det seneste regnskabsår have en soliditetsgrad på mindst 5 %.
III.2.3) Teknisk kapacitet
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt:
Fremlæggelse af referenceliste over de betydeligste lignende tidligere leverancer på glasfiber sandwich-konstruktion, som tilbudsgiver har udført indenfor de seneste 3 år, gerne med angivelse af beløb og tidspunkter, samt hvis muligt, modtageren af ydelsen. Tilbudsgiver kan med fordel anvende det skema, som ordregiver har vedlagt udbudsmaterialet.
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:
Tilbudsgiver skal dokumentere erfaring med udførelse af eftersyns-, vedligeholdelses- og reparationsarbejder på glasfiber sandwich-konstruktion. Denne erfaring dokumenteres med minimum 1 lignende tidligere leverance på referencelisten, der er indenfor de seneste 3 år.
III.2.4) Oplysning om reserverede kontrakter
III.3) Specifikke vilkår for tjenesteydelseskontrakter
III.3.1) Oplysninger om en bestemt profession
Udførelse af tjenesteydelsen er forbeholdt en bestemt profession: nej
III.3.2) Medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen
Juridiske personer bør anføre navne på og faglige kvalifikationer for de medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen: nej

Del IV: Procedure

IV.1) Type procedure
IV.1.1) Type procedure
Offentlig
IV.1.2) Grænse for, hvor mange økonomiske aktører der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
IV.1.3) Reduktion af antallet af økonomiske aktører under forhandlingerne eller dialogen
IV.2) Tildelingskriterier
IV.2.1) Tildelingskriterier
Laveste pris
IV.2.2) Oplysninger om elektronisk auktion
Der vil blive anvendt elektronisk auktion:: nej
IV.3) Administrative oplysninger
IV.3.1) Sagsnummer hos den ordregivende myndighed:
2015/004210
IV.3.2) Har der været tidligere offentliggørelse(r) om samme kontrakt?
nej
IV.3.3) Vilkår for adgang til specifikationer og yderligere dokumenter eller beskrivende dokumenter
Skal der betales for dokumenterne?: nej
IV.3.4) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
19.2.2016 - 13:00
IV.3.5) Dato for afsendelse til udvalgte kandidater af opfordringer til at afgive bud eller at deltage
IV.3.6) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
dansk.
IV.3.7) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
til: 20.5.2016
IV.3.8) Åbning af bud

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om EU-midler
Kontrakten vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
VI.3) Yderligere oplysninger
Ad pkt. IV.2.1) Tildelingskriterier:
Ved evalueringen af tilbudsgivers pris vil der blive taget højde for de omkostninger, der for Forsvaret er forbundet med, at eftersynet gennemføres på tilbudsgivers værft, således at disse i evalueringsmæssig henseende tillægges prisen i det afgivne tilbud. Dette omfatter sejltid til og fra værftet, omkostninger ved opretholdelse af fornødent vagtberedskab samt omkostninger til transport, rejsetid og ophold for Forsvarets mandskab. Dette sker alene til brug for evalueringen, og den vindende tilbudsgiver vil ikke skulle dække disse omkostninger.
Ad pkt. III.2.2) Økonomisk og finansiel kapacitet og pkt. III.2.3) Teknisk kapacitet:
Såfremt en tilbudsgiver i relation til vurderingen af økonomisk, finansiel og teknisk kapacitet ønsker at basere sig på andre enheders formåen (f.eks. underleverandører eller andre enheder i koncernen), skal tilbudsgiver godtgøre, at tilbudsgiver fuldt ud kan råde over de ressourcer, der er nødvendige til opfyldelse af kontrakten, f.eks. ved at fremlægge en erklæring eller anden dokumentation for disse enheders tilsagn om at stille de nødvendige ressourcer til rådighed. Tilbudsgiver kan med fordel anvende de skemaer, som FMI har vedlagt udbudsmaterialet.
For så vidt angår vejrlig henledes tilbudsgivers opmærksomhed på pkt. 4.4 i kontrakten. FMI accepterer mellemsalg.
Der vil være mulighed for at besigtige A543 ERTHOLM den 26.1.2016. Tilmelding er nødvendig.
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne

Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 København Ø
DANMARK
Mailadresse: klfu@erst.dk
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: www.klfu.dk
Fax: +45 33307799

VI.4.2) Indgivelse af klager
Præcise oplysninger om klagefrist(er): Håndhævelseslovens § 7, stk. 2, nr. 1 fastsætter følgende klagefrister for EU-udbud, som ordregiver henholder sig til:
(2) Klager over andet end ordregivers prækvalifikationsbeslutninger under nr. (1) skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
— 45 dage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i EU-Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, hvor fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
Ovenstående gælder også for sagsanlæg ved domstolene om, at de regler, der er nævnt i Håndhævelseslovens § 1, stk. 2, nr. 1 og 2, er overtrådt, og sagsøgeren ikke forinden har indgivet klage til Klagenævnet for Udbud herom.
Klager skal skriftligt informere den ordregivende myndighed om indgivet klage senest samtidig med, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud. Klagen skal angive, om den er indgivet i karensperioden. Hvis klagen ikke indgives i karensperioden, skal det angives, om der er anmodet om opsættende virkning.
VI.4.3) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om indgivelse af klager

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
DANMARK
Mailadresse: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk
Fax: +45 41715100

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
16.12.2015

Send til en kollega

0.064