23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2022/S 248-718323
Offentliggjort
23.12.2022
Udbudstype
Udbud med forhandling uden forudgående offentliggørelse

Udbyder

Danish Ministry of Defence Acquisition and Logistics Organisation

Vindere

F-16 målværdiforhøjelse og kontraktforlængelse

(23.12.2022)
Patria Belgium Engine Center SRL
Rue Du Fond Des Fourches 23
4041 Herstal

F-16 målværdiforhøjelse og kontraktforlængelse


Danish Ministry of Defence Acquisition and Logistics Organisation

Bekendtgørelse med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed

Tjenesteydelser

Retsgrundlag:
Direktiv 2009/81/EF

Del I: Ordregivende myndighed/enhed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Danish Ministry of Defence Acquisition and Logistics Organisation
CVR-nummer: 16-28-71-80
Postadresse: Lautrupbjerg 1-5
By: Ballerup
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 2750
Land: Danmark
Kontaktperson: Dominique Simon
E-mail: fmi-sd-aam11@mil.dk
Telefon: +45 51467253
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.fmi.dk
I.4) Type ordregivende myndighed
Ministerium eller en anden myndighed på nationalt plan eller forbundsplan, herunder regionale eller lokale afdelinger
I.5) Hovedaktivitet
Forsvar

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

F-16 målværdiforhøjelse og kontraktforlængelse

II.1.2) Hoved-CPV-kode
50650000 Reparation og vedligeholdelse af militære luftfartøjer, missiler og rumfartøjer
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

FMI har til F-16 kampflyene behov for at foretage en forlængelse samt forhøjelse af målværdi på rammeaftale 4600005052 med Patricia BEC vedr. vedligehold og materielplanlægning af flymotorer og -moduler samt indkøb af reservedele (Fracture Critical Parts og øvrige reservedele). Særligt henset til den skærpede sikkerhedssituation, er det nødvendigt at forlænge aftalens indhold og løbetid indtil maj 2026, og forhøje målværdien med EUR 10 mio.

II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.1.7) Udbuddets samlede værdi (eksklusive moms)
Værdi eksklusive moms: 15 400 000.00 EUR
II.2) Beskrivelse
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: BE Belgique / België
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

FMI har til F-16 kampflyene behov for at foretage en forlængelse samt forhøjelse af målværdi på rammeaftale 4600005052 med Patricia BEC vedr. vedligehold og materielplanlægning af flymotorer og -moduler samt indkøb af reservedele (Fracture Critical Parts og øvrige reservedele). Særligt henset til den skærpede sikkerhedssituation, er det nødvendigt at forlænge aftalens indhold og løbetid indtil maj 2026, og forhøje målværdien med EUR 10 mio.

II.2.5) Tildelingskriterier
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Udbud med forhandling uden offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse
  • Kun en bestemt økonomisk aktør kan levere de pågældende bygge- og anlægsarbejder, varer eller tjenesteydelser af følgende årsag:
    • manglende konkurrence af tekniske årsager
Forklaring:

FMI har til F-16 kampflyene behov for med hjemmel i FSD art 28, stk. 1, litra e (tekniske årsager) at foretage en forlængelse samt forhøjelse af målværdi på rammeaftale 4600005052 med Patricia BEC vedr. vedligehold og materielplanlægning af flymotorer og -moduler samt indkøb af reservedele (Fracture Critical Parts og øvrige reservedele). Patria BEC er særlig henset til certificering og krav om flysikkerhed fortsat eneleverandør af disse reservedele, og forlængelsen og den forhøjede målværdi er en følge af den skærpede sikkerhedspolitiske situation og beslutningen om at fastholde F-16 i aktiv drift til 2026.

IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: nej
IV.2) Administrative oplysninger

Del V: Kontrakt-/koncessionstildeling

Kontraktnr.: 4600005052
Betegnelse:

F-16 målværdiforhøjelse og kontraktforlængelse

V.2) Kontrakt-/koncessionstildeling
V.2.1) Dato for beslutningen om kontrakttildeling:
21/12/2022
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Kontrakten er blevet tildelt en sammenslutning af økonomiske aktører: nej
V.2.3) Kontrahentens/Koncessionshavers navn og adresse
Officielt navn: Patria Belgium Engine Center SRL
CVR-nummer: BE 0898937602
Postadresse: Rue Du Fond Des Fourches 23
By: Herstal
NUTS-kode: BE Belgique / België
Postnummer: 4041
Land: Belgien
E-mail: pbec.reception@patriagroup.com
Telefon: +32 042707053
Internetadresse: https://www.patriagroup.com
Kontrahenten/koncessionshaveren bliver en SMV: nej
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens/koncessionens værdi (eksklusive moms)
Indledende anslået samlet værdi af kontrakten/delkontrakten/koncessionen: 5 400 000.00 EUR
Kontraktens/delaftalens/koncessionens samlede værdi: 15 400 000.00 EUR
V.2.5) Oplysninger om underentreprise

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3) Yderligere oplysninger:
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Klagenævnet for Udbud
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

FMI følger proceduren i klagenævnslovens § 4 (lovbekendtgørelse nr. 593 af 2. juni 2016 om Klagenævnet for Udbud, tilgængelig på www.retsinformation.dk). Rammeaftalen vil ikke blive indgået før udløbet af 10 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor denne bekendtgørelse er offentliggjort, jf. klagenævnslovens § 4, stk. 1, nr. 2.

I henhold til klagenævnslovens § 7, stk. 3, skal en klage over, at ordregiveren i strid med udbudsreglerne har indgået en rammeaftale uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, i tilfælde hvor en ordregiver har fulgt proceduren i § 4, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en rammeaftale, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele rammeaftalen uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende.

Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i den periode på 10 kalenderdage, som er fastsat i § 4, stk. 1, nr. 2. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i den nævnte periode, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning, jf. § 12, stk. 1. Kontaktoplysning til Klagenævnet for Udbud er angivet i pkt. VI.4.1). Klagenævnet for Udbuds egen vejledning om klager er tilgængelig på hjemmesiden angivet i pkt. VI.4.1).

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
21/12/2022

Send til en kollega

0.048