23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2016/S 055-091157
Offentliggjort
18.03.2016
Udbudstype
Offentligt udbud

Udbyder

Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse (FMI)

Vindere

(20.07.2016)
Søby Værft A/S
Dokvej 5
5985 Søby Ærø

Dokning af A561 Gunnar Seidenfaden


Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse (FMI)

Udbudsbekendtgørelse

Tjenesteydelser

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse (FMI)
Lautrupbjerg 1-5
Ballerup
2750
DANMARK
Kontaktperson: Kirstine Rosendahl Povlsen
Telefon: +45 72571131
E-mail: fmt-ja21@mil.dk
NUTS-kode: DK0

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: http://forsvaret.dk/fmi

I.2) Fælles udbud
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: http://permalink.mercell.com/56780252.aspx
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til den ovennævnte adresse
I.4) Type ordregivende myndighed
Ministerium eller en anden myndighed på nationalt plan eller forbundsplan, herunder regionale eller lokale afdelinger
I.5) Hovedaktivitet
Forsvar

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

 

Dokning af A561 Gunnar Seidenfaden.

 

Sagsnr.: 2008/004219
II.1.2) Hoved-CPV-kode
50241000
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

 

Opgaven vedrører et mellemliggende klassesyn af A561 Gunnar Seidenfaden.

Opgaven omfatter bl.a. dokning og bundsyn, mellemklassesyn (Class Intermediate Survey), ud- og indvendige malerarbejder, reparations- og vedligeholdelsesarbejder på skrog og aptering samt generelle eftersyns-, vedligeholdelses- og reparationsarbejder af fartøjets mekaniske og elektriske systemer og komponenter, herunder 5-årig klasning af SB og BB HVM, 3. stk. generatorer, 8 stk. bærelejer samt 10 000 t eftersyn på HJM 3.

Skibets data er:

Længde overalt: 55,60 m

Længde P.P: 48 m

Bredde MLD: 12,30 m

Bredde Max: 12,5 m

Sidehøjde 1. dæk: 5,9/6,3 m

Sidehøjde 2. dæk 3,9 m

Dybgang 3,86 m

Deplacement: 1 660 t

Højde fra køl til antennetop 28 m.

Skibet er et stålskib og har hjemhavn i Korsør.

Skibet er til rådighed for dokning i perioden fra den 9.8.2016 til den 30.8.2016.

 

II.1.5) Anslået samlet værdi
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

 

Opgaven vedrører et mellemliggende klassesyn af A561 Gunnar Seidenfaden, jf. afsnit II.1.4).

 

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Pris
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 1 500 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 1
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

 

FMI har besluttet at udbyde kontrakten som en samlet kontrakt, idet en opdeling i delkontrakter ville risikere ar medføre flere end én dokning, og hovedeftersynet derfor ikke kan gennemføres i den afsatte værftsperiode.

 

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.1) Egnethed til at udøve en erhvervsaktivitet, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregistre
III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

 

Tilbudsgiver skal udfylde Det Fælles Europæiske Udbudsdokument Del IV B, nr. 4) fsva. økonomisk og finansiel formåen som foreløbigt for, at tilbudsgiveren opfylder kravene til økonomisk og finansiel formåen. Ved en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium) skal hver enkel virksomhed udfylde et eksemplar af Det Fælles Europæiske Udbudsdokument. FMI vil inden beslutning om tildeling af kontrakten anmode den formodede vindende tilbudsgiver om at indsende dokumentation for oplysningerne i Det Fælles Europæiske Udbudsdokument. Se i øvrigt udbudsbekendtgørelsen afsnit VI.3).

Som dokumentation skal tilbudsgiver fremlægge det seneste godkendte årsregnskab, der viser egenkapital, balance og soliditetsgrad. Ved en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium), skal oplysningerne gives for hver enkelt virksomhed.

 

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

 

Tilbudsgiver skal have en soliditetsgrad på mindst 5 %. Informationen skal fremgå af Det Fælles Europæiske Udbudsdokument. Del IV B, nr. 4), jf. i øvrigt udbudsbekendtgørelsen afsnit VI.3).

Er tilbudsgiver en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium), skal mindstekravet være opfyldt for hver enkelt deltager i sammenslutningen.

 

III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

 

Tilbudsgiver skal udfylde Det Fælles Europæiske Udbudsdokument Del IV C, nr. 1b) fsva. teknisk og faglig formåen som foreløbigt bevis for, at tilbudsgiveren opfylder kravene til teknisk og faglig formåen. Ved en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium) skal hver enkel virksomhed udfylde et eksemplar af Det Fælles Europæiske Udbudsdokument. FMI vil inden beslutning om tildeling af kontrakten anmode den formodede vindende tilbudsgiver om at indsende dokumentation for oplysningerne i Det Fælles Europæiske Udbudsdokument. Se i øvrigt udbudsbekendtgørelsen afsnit VI.3).

Som dokumentation skal tilbudsgiver fremlægge en referenceliste over de betydeligste lignende leveringer inden for de seneste 3 år med angivelse af beløb, tidspunkter, beskrivelse samt hvis muligt modtager af ydelsen. Referencelisten kan udfyldes i Det Fælles Europæiske Udbudsdokument.

 

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

 

Tilbudsgiver skal have erfaring med udførelse af eftersyns-, vedligeholdelses- og reparationsarbejder på stålskib. Tilbudsgiver skal have mindst 1 lignende tidligere levering inden for de seneste 3 år, jf. i øvrigt udbudsbekendtgørelsen afsnit VI.3).

 

III.1.5) Oplysning om reserverede kontrakter
III.2) Kontraktbetingelser
III.2.1) Oplysninger om en bestemt profession
III.2.2) Kontraktudførelsesvilkår:

 

Der er ikke krav om nogen særlig retlig form.

Såfremt kontrakten tildeles en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium), skal deltagerne påtage

sig solidarisk hæftelse og udpege en fælles befuldmægtiget.

Der gøres der opmærksom på, at kontrakten vil omfatte en arbejdsklausul, der pålægger leverandøren at

sikre, at både egne samt eventuelle underleverandørers medarbejdere har løn- og arbejdsvilkår, der i henhold

til en gældende overenskomst, voldgiftskendelse, nationale love eller administrative forskrifter gælder for

arbejde af samme art inden for vedkommende fag eller industri på den egn, hvor arbejdet udføres.

Leverandøren vil kontraktligt være forpligtet til at dokumentere, at arbejdsklausulen overholdes, og en

manglende overholdelse kan medføre sanktioner i form af tilbageholdelseskrav, bøder samt mulig ophævelse af

kontrakten ved misligholdelse af arbejdsklausulen.

 

III.2.3) Oplysninger om de medarbejdere, der er ansvarlige for kontraktens udførelse

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Offentligt udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.4) Oplysninger om reduktion af antallet af løsninger eller tilbud under forhandlingerne eller dialogen
IV.1.6) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 17/05/2016
Tidspunkt: 13:00
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Tilbud skal være gyldige indtil: 30/08/2016
IV.2.7) Betingelser for åbning af bud
Dato: 17/05/2016
Tidspunkt: 13:00
Sted:

 

Åbningen finder sted umiddelbart efter udløbet af fristen.

 

Oplysninger om adgangsberettigede personer og fremgangsmåde ved åbning af bud:

 

Tilbudsgiver kan ikke få adgang til åbningen af tilbuddene.

 

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
VI.3) Yderligere oplysninger:

 

Tilbudsgiver skal udfylde Det Fælles Europæiske Udbudsdokument. FMI har med udbudsmaterialet gjort Det Fælles Udbudsdokument tilgængeligt for tilbudsgiverne. Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen har udfærdiget en vejledning til Det Fælles Europæiske Udbudsdokument, der kan findes på http://www.kfst.dk/~/media/KFST/Publikationer/Dansk/2015/Vejledning%20til%20ESPDen.pdf

Baserer tilbudsgiver sig på andre enheders formåen, skal der udover for tilbudsgiver også udfyldes Det Fælles Europæiske Udbudsdokument for hver enkelt enhed, som tilbudsgiver baserer sig på. Tilsvarende ved en sammenslutning af virksomheder skal der udfyldes Det Fælles Europæiske Udbudsdokument for hver enkelt deltager.

Inden beslutning om tildeling af kontrakten skal den formodede vindende tilbudsgiver dokumentere oplysningerne i Det Fælles Europæiske Udbudsdokument. FMI vil fastsætte en passende tidsfrist til indsendelse af dokumentationen. Yderligere information herom samt den fastsatte tidsfrist findes i udbudsbetingelserne. Hvis tidsfristen ikke overholdes, kan FMI ikke tildele kontrakten til den pågældende tilbudsgiver. FMI er forpligtet til at udelukke tilbudsgiver, hvis denne er omfattet af en eller flere af udelukkelsesgrundene, jf. udbudsloven (lovbekendtgørelse nr. 1564 af 15.12.2015) §§ 135-136. FMI skal undlade at udelukke en tilbudsgiver, hvis denne fremlægger tilstrækkelig dokumentation for, at denne er pålidelig, selvom denne er omfattet af en eller flere udelukkelsesgrunde i §§ 135-136, jf. udbudsloven § 138. FMI kan kun udelukke en tilbudsgiver, hvis FMI har meddelt tilbudsgiver, at denne er omfattet af en udelukkelsesgrund, og tilbudsgiver ikke inden en passende frist efter tilbudsfristens udløb har forelagt tilstrækkelig dokumentation for dennes pålidelighed. FMI henviser til Udbudsloven § 138, stk. 3 fsva. hvad der kræves af tilstrækkelig dokumentation. FMI henleder opmærksomheden på, at visse tidligere frivillige udelukkelsesgrunde er blevet gjort obligatoriske, jf. Udbudsloven § 136.

Ad pkt. III.1.2) Økonomisk og finansiel formåen og pkt. III.1.3) Teknisk og faglig formåen.

Såfremt en tilbudsgiver i relation til vurderingen af økonomisk, finansiel, teknisk og faglig formåen ønsker at basere sig på andre enheders formåen, skal tilbudsgiver bevise overfor FMI, at tilbudsgiver råder over de ressourcer, der er nødvendige til opfyldelsen af kontrakten, f.eks. ved indlevering af en juridisk bindende støtteerklæring. I tillæg hertil skal den støttende enhed udfylde Det Fælles Europæiske Udbudsdokument.

FMI forbeholder sig retten til — men er ikke forpligtet til — at følge proceduren i udbudsloven § 159, stk. 5, hvis tilbudsgivers tilbud ikke opfylder de formelle krav i udbudsbetingelserne.

 

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
København Ø
2100
DANMARK
Telefon: +45 35291095
E-mail: klfu@erst.dk

Internetadresse:https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

 

Lov om Klagenævnet for Udbud fastsætter følgende om klagefrister for EU-udbud, som FMI henholder sig til:

Klager over andet end ordregivers prækvalifikationsbeslutninger skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:

1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i EU-Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, hvor fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.

4) 20 kalenderdag efter den ordregivende myndighed har offentliggjort en meddelelse om at opretholde en kontrakt, jf. udbudsloven § 185, stk. 2. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor meddelelsen blev offentliggjort.

Ovenstående gælder også for sagsanlæg ved domstolene om, at de regler, der er nævnt i Lov om Klagenævnet for Udbud er overtrådt, og sagsøgeren ikke forinden har indgivet klage til Klagenævnet for Udbud herom.

Klager skal skriftligt informere den ordregivende myndighed om indgivet klage senest samtidig med, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud. Klagen skal angive om den er indgivet i stand-still perioden. Hvis klagen ikke indgives i stand-still perioden, skal det angives, om der er anmodet om opsættende virkning.

Vejledning om klage til Klagenævnet for Udbud findes på Klagenævnet for Udbuds hjemmeside, jf. udbudsbekendtgørelsen afsnit VI.4.1).

 

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
DANMARK
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk

Internetadresse:www.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
16/03/2016

Send til en kollega

0.047