Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
Indlevering af tilbud
Addresse
Vejdirektoratet
Thomas Helsteds Vej 11
8660 Skanderborg
Udbyder
Vejdirektoratet
Vindere
AD.V002 Rammeaftale om indkøb af vejbelysningsskabe.
(23.08.2016)
Strøm Hansen A/S
Sundsholmen 39
9400 Nørresundby
Rammeaftale om indkøb af vejbelysningsskabe, AD.V002
Vejdirektoratet
Udbudsbekendtgørelse
Varer
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
Thomas Helsteds Vej 11
Skanderborg
8660
DANMARK
Kontaktperson: Thomas Lind Hansen
Telefon: +45 72443333
E-mail: thoh@vd.dk
NUTS-kode: DK0
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://vejdirektoratet.dk
Del II: Genstand
AD.V002 Rammeaftale om indkøb af vejbelysningsskabe.
Rammeaftalen dækker statsvejnettet i Danmark samt kommuneveje, der er omfattet af grænsedragningsaftaler indgået mellem Vejdirektoratet og den pågældende kommune.
Rammeaftalen omfatter primært levering af tre forskellige standardtyper vejbelysningsskabe, som hver især skal bestykkes således, at de kan installeres og anvendes i forskellige typer vejbelysningsanlæg — dels ved nyanlæg og dels ved renovering.
Derudover omfatter rammeaftalen udvikling af prototyper, dokumentation og it-drift af styre- og overvågningssystem.
Hele Danmark.
Se II.1.5).
Den anslåede værdi i II.1.5) og II.2.6) er udtryk for et skøn, og usikkerheden vurderes at være +/- 10 %.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Tilbudsgiver skal fremsende oplysninger om virksomhedens nettoomsætning for de seneste 3 regnskabsår (revisorpåtegnet eller kopi af årsregnskab).
For virksomheder, der har været etableret i en kortere periode, fremsendes oplysningerne for så lang en periode som muligt.
Hvis tilbudsgiver er en sammenslutning af virksomheder, skal oplysningerne gives for hver enkelt virksomhed, idet summen af virksomhedernes nettoomsætning skal opfylde mindstekravet.
Hvis tilbudsgiver er en sammenslutning af økonomiske aktører, skal der gives fuldmagt til en person, der bemyndiges til at tegne sammenslutningen. Samtlige deltagende økonomiske aktører hæfter solidarisk for kontraktens opfyldelse.
Hvis tilbudsgiver baserer sig på andre enheders formåen (f.eks. underleverandører eller andre enheder i koncernen), skal tilbudsgiver godtgøre, at tilbudsgiver råder over de nødvendige ressourcer hos disse enheder.
Dette skal ske ved at fremlægge tilsagn fra disse enheder i form af en erklæring om solidarisk hæftelse.
Der ønskes ikke oplysninger om øvrige planlagte underleverandører, hvis økonomiske og finansielle kapacitet tilbudsgiveren ikke baserer sig på med henblik på at opfylde mindstekravet.
(se bort fra ordet »muligvis« — det er en fejl i EU's skabelon)
Nettoomsætning for seneste regnskabsår skal være mindst 2 500 000 DKK.
Tilbudsgiver skal fremsende referenceliste, der dokumenterer erfaring med aftaler om levering af standardiserede skabe/tavler og styre- og overvågningssystemer med tilhørende it-drift, indenfor de seneste 5 år.
Referencelisten bør indeholde oplysninger om projektnavn, kontraktform, ordregiver, kontraktsum, udførelsestidspunkt samt beskrivelse af projektet.
Hvis tilbudsgiver er en sammenslutning af virksomheder, skal der fremsendes referenceliste for hver virksomhed, idet virksomhedernes samlede referencer skal opfylde mindstekravet.
Hvis tilbudsgiver baserer sig på andre enheders formåen (f.eks. underleverandører eller andre enheder i koncernen), skal tilbudsgiver godtgøre, at tilbudsgiver råder over de nødvendige ressourcer hos disse enheder.
Dette skal ske ved at fremlægge tilsagn fra disse enheder om deres forpligtelser i så henseende.
Der ønskes ikke oplysninger om øvrige planlagte underleverandører, hvis tekniske og faglige kapacitet tilbudsgiveren ikke baserer sig på med henblik på at opfylde mindstekravet.
(se bort fra ordet »muligvis« — det er en fejl i EU's skabelon)
Tilbudsgiveren skal have erfaring med:
— Levering af standardiserede skabe/tavler indenfor de seneste 5 år
— It-drift af styre- og overvågningssystemer indenfor de seneste 5 år.
Udbudsmaterialet indeholder en arbejdsklausul iht. ILO-konvention nr. 94.
Del IV: Procedure
Der henvises til udbudsmaterialet.
De bydende må være til stede ved åbningen af bud.
Del VI: Supplerende oplysninger
Når nærværende rammeaftaler udløber.
Tilbud skal afgives på dansk, men bilag vedr. betingelser for deltagelse accepteres på dansk, engelsk, norsk og svensk.
Eventuelle spørgsmål stilles til e-mailadressen anført i udbudsmaterialet, Bestemmelser om udbud og tilbud, afsnit 4.
Spørgsmål og svar vil blive gjort tilgængelige på internetadressen anført i I.3), under Aktuelle udbud.
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
København Ø
2100
DANMARK
E-mail: klfu@erst.dk
Internetadresse:http://www.klfu.dk
Frister for og procedurer for klager fremgår af »Lov om Klagenævnet for Udbud«, lov nr. 492 af 12.5.2010, med efterfølgende ændringer, sidst lov nr. 1564 af 15.12.2015.
Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage.
Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret. Fristen begynder dog først, når der i underretningen er angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for ordregiverens beslutning.
I andre situationer skal klage over udbud være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1. 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
2. 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystemer indgået. Det er en betingelse for, at fristen begynder at løbe, at underretningen indeholder en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen.
3. 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. Lov om Klagenævnet for Udbud, § 2, stk. 2.
Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. Lov om Klagenævnet for Udbud, § 3, stk. 1. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. Lov om Klagenævnet for Udbud, § 12, stk.1.
Carl Jacobsens Vej 35
Velby
2500
DANMARK
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse:http://www.kfst.dk