Fakta om udbudet
Vask og rensning
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
Aarhus Kommune, Magistratsafdelingen for Sundhed og Omsorg
Søren Frichs Vej 36 M, Indkøbsafdelingen
Att: Charlotte Zanchetta
8230 Åbyhøj
DANMARK
Telefon: +45 89406581
Mailadresse: cz@aarhus.dk
Fax: +45 89406690
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse for den ordregivende myndighed: http://www.aarhuskommune.dk
Del II: Kontraktens genstand
Tjenesteydelseskategori nr. 27: Andre tjenesteydelser
Hovedleverings- eller hovedudførelsessted for bygge- eller anlægsarbejde, varer eller tjenesteydelser: Aarhus Kommune.
NUTS-kode DK042
Der er dog få indenfor kantinesektoren, som på nuværende tidspunkt ikke ønsker at gøre brug af IT-systemet.
Aarhus Kommunes anslåede samlede forbrug af leje og vask af beklædning til personalet, der er omfattet af udbuddet, udgør på årsbasis cirka 1 300 000 DKK ekskl. moms fordelt på de 2 modtagergrupper ud fra følgende fordeling:
1) Tandplejen — ca. 200 personer — ca. 900 000 DKK pr. år.
2) Kantinesektoren — ca. 50 personer — ca. 400 000 DKK pr. år.
98310000, 98311000
Del IV: Procedure
Udbudsbekendtgørelse
Bekendtgørelsens nummer i EUT: 2015/S 249-455083 af 24.12.2015
Del V: Kontrakttildeling
Kontrakt nr.: 1 Delaftale nr.: 1 - Betegnelse: Leveringskontrakt om leje og vask af beklædning til personale inden for Tandplejen og Kantinesektoren i Aarhus Kommune samt tilhørende IT-system til håndtering af beklædningsordningen.Antal bud modtaget elektronisk: 3
Berendsen Textil Service A/S
Tobaksvejen 22
2860 Søborg
DANMARK
Del VI: Supplerende oplysninger
Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 København Ø
DANMARK
Mailadresse: klfu@erst.dk
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: www.klfu.dk
Fax: +45 33307799
(1) Klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, jf. Håndhævelseslovens § 2, stk. 1, nr. 1, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.
(2) Klager over andet end ordregivers prækvalifikationsbeslutninger under nr. (1) skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
— 45 dage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i EU-Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, hvor fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
— 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen.
— 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. Håndhævelseslovens § 2, stk. 2.
(3) Klager over kontraktindgåelse uden gennemførelse af udbud efter Håndhævelseslovens § 4 skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse EU-Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i EU-Tidende.
Ovenstående gælder også for sagsanlæg ved domstolene om, at de regler, der er nævnt i Håndhævelseslovens § 1, stk. 2, nr. 1 og 2, er overtrådt, og sagsøgeren ikke forinden har indgivet klage til Klagenævnet for Udbud herom.
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
DANMARK
Mailadresse: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk
Fax: +45 41715100