23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2016/S 137-247740
Offentliggjort
19.07.2016
Udbudstype
Udbud efter forhandling

Anmodning om deltagelse

Til
16.08.2016 Kl. 12:00

Addresse
http://permalink.mercell.com/60263281.aspx

Udbyder

HEF A/S

Levering af 12kV,17,5kV og 24kV mellemspændingsanlæg-koblingsanlæg


HEF A/S

Udbudsbekendtgørelse – forsyningsvirksomhed

Varer

Direktiv 2014/25/EU

Del I: Ordregivende enhed

I.1) Navn og adresser
HEF A/S
21386073
Over Bækken 6
Aalborg
9000
Danmark
Kontaktperson: Louise Vinter
Telefon: +45 30189660
E-mail: lvi@hef.dk
NUTS-kode: DK

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: http://hef.dk

I.1) Navn og adresser
EnergiMidt Forsyning og Service A/S
34042462
Tietgensvej 4
Silkeborg
8600
Danmark
Kontaktperson: Louise Vinter
Telefon: +45 30189660
E-mail: lvi@hef.dk
NUTS-kode: DK

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: https://energimidt.dk/

I.1) Navn og adresser
NRGI Net A/S
21262498
Dusager 22
Århus
8200
Danmark
Kontaktperson: Louise Vinter
Telefon: +45 30189660
E-mail: lvi@hef.dk
NUTS-kode: DK

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: https://nrgi.dk/

I.1) Navn og adresser
HEF Net A/S
24998231
Over Bækken 6
Aalborg
9000
Danmark
Kontaktperson: Louise Vinter
Telefon: +45 30189660
E-mail: lvi@hef.dk
NUTS-kode: DK

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: http://hef.dk

I.2) Fælles udbud
Kontrakten omfatter fælles udbud
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: http://permalink.mercell.com/60263281.aspx
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes elektronisk via: http://permalink.mercell.com/60263281.aspx
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til den ovennævnte adresse
I.6) Hovedaktivitet
Elektricitet

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

 

Levering af 12kV,17,5kV og 24kV mellemspændingsanlæg-koblingsanlæg.

 

II.1.2) Hoved-CPV-kode
31200000
II.1.3) Kontrakttype
Varer
II.1.4) Kort beskrivelse:

 

Der ønskes tilbud på indkøb af 12kV, 17,5kV og 24kV mellemspændingsanlæg-koblingsanlæg med og uden sikringer, jf. beskrivelsen i de enkelte delaftaler 1-5.

EnergiMidt A/S, NRGI A/S, HEF A/S og HEF Net A/S er parter på den udbudte rammeaftale og ordregivende myndigheder i nærværende udbud.

Rammeaftalen er eksklusiv, men ordregiver forpligter sig ikke til et bestemt niveau og de estimerede mængder skal derfor alene benyttes til tilbudsevalueringen samt som et uforpligtende skøn over det forventede træk.

De 4 ordregivende myndigheder indgår enslydende rammeaftaler med de valgte leverandørerne på de enkelte delaftaler. Ordregiver estimerer, at det årlige forbrug på rammeaftalen vil være ca. 7 000 000 DKK i alt. Rammeaftalen løber i 2 år med mulig for forlængelse af 2 gange ad 1 år.

 

II.1.5) Anslået samlet værdi
Værdi eksklusive moms: 28 000 000.00 DKK
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: ja
Der kan afgives bud på alle delaftaler
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

 

Delaftale 1: 12kV MS-anlæg sikringsløs og 12kV MS-anlæg med sikringer

 

Delkontraktnr.: 1
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
31200000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

 

Delaftale 1 vedrører indkøb af 12kV mellemspændingsanlæg-koblingsanlæg sikringsløs og med sikringer jf. »Teknisk beskrivelse inkl. bilag og bilag 4 i udbudsmaterialet«.

Der ønskes oplysninger om en fradragspris på lavspændingstavler for LS-rum.

Der ønskes oplysninger om en tillægspris på lav/høj sokkel iht. montage.

Der ønskes oplysninger om en tillægspris for motor kit for montage.

 

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Pris
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 6 000 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 24
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

 

Delaftalen kan forlænges to gange af op til ét år.

 

II.2.9) Oplysning om begrænsningen af antallet af ansøgere, der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Forventet antal ansøgere: 5
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal ansøgere:

 

Der prækvalificeres 5 ansøgere på rammeaftalen, hvilket betyder, at det også er de 5 ansøgere, der vil få mulighed for at byde på de enkelte delaftaler, og vil indgå i forhandlingerne.

Ordregiver vil prækvalificere op til 5 deltagere, der på baggrund af oplysninger i ESPD dokumentet, har sandsynliggjort, at de har den økonomiske og tekniske ballast til at løfte opgaven. Såfremt der findes flere end 5 ansøgere som opfylder dette, vil udvælgelsen ske på baggrund af de efterspurgte oplysninger. Ordregiver vil i givet fald udvælge ansøgeren på baggrund af de for kontraktens opfyldelse største og meste relevante referencer. I vurdering vil referencer vedrørende leverancer af mellemspændingsanlæg-koblingsanlæg tillægges større vægt end referencer vedrørende levering af lignende materiel. Sekundært tillægges referencer angående leverancer til forsyningsvirksomheder større vægt end leverancer til andre typer af kunder.

 

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

 

Delaftale 2: 24kV MS-anlæg sikringsløs og 24kV MS-anlæg med sikringer

 

Delkontraktnr.: 2
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
31200000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

 

Delaftale 2 vedrører indkøb af 24kV mellemspændingsanlæg-koblingsanlæg sikringsløs og med sikringer jf. den »Tekniske beskrivelse inkl. bilag og bilag 5«.

Der ønskes oplysninger om en fradragspris på lavspændingstavler for LS-rum.

Der ønskes oplysninger om en tillægspris på lav/høj sokkel iht. montage.

Der ønskes oplysninger om en tillægspris for motor kit for montage.

 

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Pris
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 2 000 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 24
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

 

Kontrakten kan forlænges 2 gange ad 1 år.

 

II.2.9) Oplysning om begrænsningen af antallet af ansøgere, der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Forventet antal ansøgere: 5
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal ansøgere:

 

Der prækvalificeres 5 ansøgere på rammeaftalen, hvilket betyder, at det også er de 5 ansøgere, der vil få mulighed for at byde på de enkelte delaftaler, og vil indgå i forhandlingerne.

Ordregiver vil prækvalificere op til 5 deltagere, der på baggrund af oplysninger i ESPD dokumentet, har sandsynliggjort, at de har den økonomiske og tekniske ballast til at løfte opgaven. Såfremt der findes flere end 5 ansøgere som opfylder dette, vil udvælgelsen ske på baggrund af de efterspurgte oplysninger. Ordregiver vil i givet fald udvælge ansøgeren på baggrund af de for kontraktens opfyldelse største og meste relevante referencer. I vurdering vil referencer vedrørende leverancer af mellemspændingsanlæg-koblingsanlæg tillægges større vægt end referencer vedrørende levering af lignende materiel. Sekundært tillægges referencer angående leverancer til forsyningsvirksomheder større vægt end leverancer til andre typer af kunder.

 

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

 

Delaftale 3: Specifikke krav 12 kV MS-anlæg med skærpede krav til fysiske mål

 

Delkontraktnr.: 3
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
31200000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

 

Delaftale 3 vedrører indkøb af »specifikke krav 12 kV MS-anlæg med skærpede krav til fysiske mål« nærmere beskrevet i udbudsmaterialet jf. den »Tekniske beskrivelse inkl. bilag og bilag 6«

Der ønskes oplysninger om en tillægspris på lav/høj sokkel iht. montage

Der ønskes oplysninger om en tillægspris for motor kit til montage.

 

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Pris
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 2 500 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 24
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

 

Kontrakten kan forlænges 2 gange ad 1 år.

 

II.2.9) Oplysning om begrænsningen af antallet af ansøgere, der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Forventet antal ansøgere: 5
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal ansøgere:

 

Der prækvalificeres 5 ansøgere på rammeaftalen, hvilket betyder, at det også er de 5 ansøgere, der vil få mulighed for at byde på de enkelte delaftaler, og vil indgå i forhandlingerne.

Ordregiver vil prækvalificere op til 5 deltagere, der på baggrund af oplysninger i ESPD dokumentet, har sandsynliggjort, at de har den økonomiske og tekniske ballast til at løfte opgaven. Såfremt der findes flere end 5 ansøgere som opfylder dette, vil udvælgelsen ske på baggrund af de efterspurgte oplysninger. Ordregiver vil i givet fald udvælge ansøgeren på baggrund af de for kontraktens opfyldelse største og meste relevante referencer. I vurdering vil referencer vedrørende leverancer af mellemspændingsanlæg-koblingsanlæg tillægges større vægt end referencer vedrørende levering af lignende materiel. Sekundært tillægges referencer angående leverancer til forsyningsvirksomheder større vægt end leverancer til andre typer af kunder.

 

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

 

Delaftale 4: 17,5kV MS-anlæg sikringsløs

 

Delkontraktnr.: 4
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
31200000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

 

Delaftale 4 vedrører indkøb af 17,5kV MS-anlæg sikringsløs nærmere beskrevet i udbudsmaterialet jf. den »Tekniske beskrivelse inkl. bilag og bilag 7«

Der ønskes oplysninger om en tillægspris på lav/høj sokkel iht. montage.

 

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Pris
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 1 800 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 24
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

 

Kontrakten kan forlænges 2 gange ad 1 år.

 

II.2.9) Oplysning om begrænsningen af antallet af ansøgere, der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Forventet antal ansøgere: 5
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal ansøgere:

 

Der prækvalificeres 5 ansøgere på rammeaftalen, hvilket betyder, at det også er de 5 ansøgere, der vil få mulighed for at byde på de enkelte delaftaler, og vil indgå i forhandlingerne.

Ordregiver vil prækvalificere op til 5 deltagere, der på baggrund af oplysninger i ESPD dokumentet, har sandsynliggjort, at de har den økonomiske og tekniske ballast til at løfte opgaven. Såfremt der findes flere end 5 ansøgere som opfylder dette, vil udvælgelsen ske på baggrund af de efterspurgte oplysninger. Ordregiver vil i givet fald udvælge ansøgeren på baggrund af de for kontraktens opfyldelse største og meste relevante referencer. I vurdering vil referencer vedrørende leverancer af mellemspændingsanlæg-koblingsanlæg tillægges større vægt end referencer vedrørende levering af lignende materiel. Sekundært tillægges referencer angående leverancer til forsyningsvirksomheder større vægt end leverancer til andre typer af kunder.

 

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

 

Delaftale 5: Specifikke krav 12kV MS-anlæg med skærpede krav til fysiske mål (2)

 

Delkontraktnr.: 5
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
31200000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

 

Delaftale 5 vedrører indkøb af »Specifikke krav 12 kV MS-anlæg med skærpede krav til fysiske mål (2)« nærmere beskrevet i udbudsmaterialet jf. den »Tekniske beskrivelse inkl. bilag og bilag 8«

Der ønskes oplysninger om en tillægspris på lav/høj sokkel iht. montage.

 

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Pris
II.2.6) Anslået værdi
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 24
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

 

Kontrakten kan forlænges 2 gange ad 1 år.

 

II.2.9) Oplysning om begrænsningen af antallet af ansøgere, der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Forventet antal ansøgere: 5
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal ansøgere:

 

Der prækvalificeres 5 ansøgere på rammeaftalen, hvilket betyder, at det også er de 5 ansøgere, der vil få mulighed for at byde på de enkelte delaftaler, og vil indgå i forhandlingerne.

Ordregiver vil prækvalificere op til 5 deltagere, der på baggrund af oplysninger i ESPD dokumentet, har sandsynliggjort, at de har den økonomiske og tekniske ballast til at løfte opgaven. Såfremt der findes flere end 5 ansøgere som opfylder dette, vil udvælgelsen ske på baggrund af de efterspurgte oplysninger. Ordregiver vil i givet fald udvælge ansøgeren på baggrund af de for kontraktens opfyldelse største og meste relevante referencer. I vurdering vil referencer vedrørende leverancer af mellemspændingsanlæg-koblingsanlæg tillægges større vægt end referencer vedrørende levering af lignende materiel. Sekundært tillægges referencer angående leverancer til forsyningsvirksomheder større vægt end leverancer til andre typer af kunder.

 

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.1) Egnethed til at udøve en erhvervsaktivitet, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregistre
III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

 

Ansøger skal oplyse følgende nøgletal vedrørende økonomisk og finansiel formåen, jf. forsyningsvirksomhedsdirektivet artikel 80, der henviser til bestemmelserne implementeret i udbudslovens § 142 (ESPD del IV, afsnit B):

1) Samlet årsomsætning i hvert af de seneste 3 afsluttede regnskabsår

2) Egenkapital i hvert af de seneste 2 afsluttede regnskabsår.

 

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

 

Ansøger skal opfylde følgende mindstekrav til økonomisk og finansiel formåen:

1) Minimum samlet årsomsætning på minimum 10 000 000 DKK i hvert af de seneste 2 afsluttede regnskabsår

2) Positiv egenkapital i hvert af de seneste 2 afsluttede regnskabsår.

 

III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

 

Ansøger skal oplyse følgende vedrørende teknisk og faglig formåen, jf. forsyningsvirksomhedslovens artikel 80, der henviser til bestemmelserne implementeret i udbudslovens § 143 (ESPD del IV, afsnit C):

1) Maksimalt 5 referencer vedrørende levering af lignende anlæg de seneste 3 år, hvor opgavens omfang minder om ordregivers forhold. Der ønskes beskrevet:

o Den løste opgave

o Beløb (den samlede kontraktværdi)

o Dato (dato hvor der skete levering)

o Modtager (Kunden).

Ansøger kan maksimalt angive 5 referencer. Uanset om ansøger er én virksomhed, et konsortium eller en virksomhed, som baserer sig på andre juridiske enheders formåen, kan der maksimalt angives 5 referencer pr. ansøger. Referencer herudover vil ikke blive taget i betragtning.

 

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

 

Ansøger skal opfylde følgende mindstekrav til teknisk og faglig formåen:

— Der ønskes minimum 2 relevante referencer indenfor de seneste 3 år vedrørende levering af mellemspændingsanlæg-koblingsanlæg og som hver især har haft en samlet værdi på mere end 1 000 000 DKK.

 

III.1.4) Objektive regler og kriterier for deltagelse
III.1.5) Oplysning om reserverede kontrakter
III.1.6) Sikkerhedsstillelse og garantier, som forlanges:

 

Der henvises til udbudsmaterialet.

 

III.1.7) De vigtigste finansierings- og betalingsvilkår og/eller henvisning til relevante bestemmelser herom:

 

Der henvises til udbudsmaterialet.

 

III.1.8) Retlig form, som kræves af den sammenslutning af økonomiske aktører, ordren tildeles:

 

Der kræves ingen særlig retlig form. Samtlige deltagere i et konsortium eller anden form for sammenslutning af virksomheder skal hæfte direkte, solidarisk og ubegrænset for tilbuddet og opfyldelse af den tildelte kontrakt og udpege en fælles befuldmægtiget blandt de solidariske deltagende.

 

III.2) Kontraktbetingelser
III.2.2) Kontraktudførelsesvilkår:
III.2.3) Oplysninger om de medarbejdere, der er ansvarlige for kontraktens udførelse

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Forhandlingsprocedure med forudgående indkaldelse af tilbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Udbuddet indebærer udarbejdelse af en rammeaftale
Rammeaftale med flere aktører
Højeste antal påtænkte deltagere i rammeaftalen: 5
IV.1.4) Oplysninger om reduktion af antallet af løsninger eller tilbud under forhandlingerne eller dialogen
IV.1.6) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 16/08/2016
Tidspunkt: 12:00
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
IV.2.7) Betingelser for åbning af bud

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
VI.3) Yderligere oplysninger:

 

Såfremt man ønsker at ansøge om at deltage i denne udbudsproces, skal man udfylde den offentliggjorte ESPD kaldet »espd-request« på følgende måde:

— Højreklik på ESPD-filen

— Gem filen på din computer, eksempelvis på et lokal drev eller på skrivebordet.

— Åben linket https://ec.europa.eu/growth/tools-databases/espd/

— Vælg »dansk« som sprog

— Marker »Jeg er en økonomisk aktør«

— Marker »Importere ESPD«

— Upload ESPD-filen, som du har gemt på din computer

— Vælg Danmark som land (hvis du er en dansk ansøger)

— Udfyld ESPD'et med de oplysninger, som er angivet i udbudsbekendtgørelsen, herunder del II.A, II.B, II.C, III.A, III.B, III.C, IV.B, IV.C og V.

— Bemærk at ansøger skal aflevere flere ESPD'er, hvis ansøger udgør en sammenslutning af virksomheder eller baserer sig på andre økonomiske aktørers kapacitet.

— Når ESPD'et er udfyldt kan det udskrives som PDF samt eksporteres og gemmes. ESPD'et afleveres fysisk samt elektronisk på en USB i PDF-format samt i xml-format. Bemærk at flere af tekstboksene kan udvides efter der er trykket udskriv.

Ansøger skal i ESPD'et oplyse navn, CVR-nr., postadresse, kontaktperson, hvorvidt ansøger er en mikrovirksomhed, en lille eller en mellemstor virksomhed samt hvorvidt ansøger deltager i udbudsproceduren sammen med andre (ESPD del II.A).

Endvidere skal ansøger oplyse om navn og adresse(r) på den eller de personer, der måtte være beføjet til at repræsentere ansøger i forbindelse med denne udbudsprocedure med navn, stilling, postadresse, telefon, email samt om nødvendigt detaljerede oplysninger om repræsentation (ESPD del II.B).

Ansøger skal oplyse de efterspurgte oplysninger i udbudsbekendtgørelsens del III. Ansøger skal bekræfte, at ansøger ikke er omfattet af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens §§ 135, stk. 1 — 3 og 136 (ESPD del III, afsnit A, B og C). Ansøger skal derudover bekræfte, at ansøger ikke er omfattet af de frivillige udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 1 — 6 (ESPD del III, afsnit C). De efterspurgte oplysninger danner grundlag for ordregivers vurdering af, hvorvidt ansøger er egnet til at løfte den udbudte opgave, og hvilke ansøgere, der opfordres til at afgive tilbud.

Hvis ansøger deltager i udbudsproceduren sammen med andre, navnlig som del af en gruppe, et konsortium, et joint venture eller lignende, skal alle berørte deltagere indsende et særskilt ESPD. Alle de krævede oplysninger under del III skal afgives for hver deltager i konsortiet. Det vil i forbindelse med egnethedsvurderingen dog være konsortiets samlede egnethed, der vurderes. Hvis de krævede oplysninger ikke afgives af alle konsortiedeltagere, er tilbuddet ikke nødvendigvis ikke konditionsmæssigt, men det kan have betydning for egnethedsvurderingen. Endvidere skal hver deltager i det individuelle ESPD angive den økonomiske aktørs rolle i gruppen, de øvrige økonomiske aktører, der deltager i proceduren samt i givet fald navnet på den deltagende gruppe (ESPD del II.A).

Hvis ansøger baserer sig på andre enheders finansielle og økonomiske og/eller tekniske og/eller faglige kapacitet, skal der vedlægges en særskilt ESPD med udfyldt del II, afsnit A og B samt del III, som er behørigt udfyldt af de pågældende enheder (ESDP del II, afsnit C). Det vil i forbindelse med egnethedsvurderingen være den samlede egnethed, der vurderes.

Ansøgning og tilbud skal afgives på dansk. Alene bilagsmateriale af general karakter som teknisk dokumentation, produktblade o. lign. kan være på engelsk. Såfremt Ordregiver anmoder om det, skal tilbudsgiver sørge for oversættelse af bilagsmateriale på engelsk til dansk. Oversættelsen skal i givet fald ske for tilbudsgivers regning.

 

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
København Ø
2100
Danmark
Telefon: +45 35291095
E-mail: klfu@erst.dk

Internetadresse:https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

 

I henhold til lov nr. 492 af 12.5.2010 om Klagenævnet for Udbud (med senere ændringer) gælder følgende klagefrist i relation til gennemførelse af udbud:

Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, jf. lovens § 7, stk. 1.

Øvrige klager over udbuddet skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 6 måneder efter at ordregiver har indgået en rammeaftale. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 7, stk. 2, nr. 3. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klagen indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 3, stk. 1.

 

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk

Internetadresse:https://www.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
15/07/2016

Send til en kollega

0.078