5.1.1.
Formål
Kontraktens art
:
Tjenesteydelser
Yderligere om kontraktens art
:
Varer
Primær klassificering
(
cpv
):
76520000
Offshoreaktiviteter
Yderligere klassificering
(
cpv
):
45442200
Påføring af korrosionsbeskyttende lag,
45453000
Eftersyn og istandsættelsesarbejder,
50000000
Reparations- og vedligeholdelsestjenester,
50240000
Reparation, vedligeholdelse og tilhørende tjenesteydelser vedrørende marint og andet udstyr,
76521000
Tjenester i forbindelse med offshoreanlæg
Valgmuligheder
:
Beskrivelse af mulighederne
:
Mulighed for op til 3x12 måneders forlængelse af kontrakten
5.1.2.
Udførelsessted
Land
:
Danmark
Hvor som helst i det pågældende land
Yderligere oplysninger
:
Danmark
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser
:
3
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms
:
80 000 000,00
DKK
Rammeaftalens maksimumværdi
:
96 000 000,00
DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Dette er et tilbagevendende udbud
Reserveret deltagelse
:
Deltagelse uden forbehold.
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA)
Yderligere oplysninger
:
Det bemærkes, at der er tale om et udbud med forhandling. Med undtagelse af grundlæggende elementer kan der, som konsekvens heraf, ske ændringer til udbudsmaterialet og dets indhold som en del af forhandlingsprocessen. Der stilles ikke krav til tilbudsgiverens retlige form. Ansøger skal indsende en udfyldt version af European Single Procurement Document (ESPD). Ansøger må ikke være omfattet af de obligatoriske udelukkelsesgrunde, jf. lov nr. 10 af 6/1/2023 (ud-budsloven) §134a, §135, stk. 1-3 og §136. Ansøgninger som ikke er afleveret i EU-Supply eller som modtages efter fristen vil som udgangspunkt ikke blive accepteret. Ordregiver forbeholder sig ret til at indhente supplerende, præciserende eller fuldstændiggørende oplysninger hos ansøger. Ordregiver ønsker at modtage tilbud på dansk, men kan godt acceptere tilladelser, produktbeskrivelser eller andre generelle dokumenter på engelsk. Eventuelle spørgsmål til ansøgningsprocessen skal stilles via udbudssystemet. Alle spørgsmål vil blive besvaret, i det omfang det er muligt at fremkomme med en besvarelse senest 6 kalenderdage inden ansøgningsfristens udløb. Spørgsmål og svar, samt eventuelle rettelser vil løbende blive offentliggjort i udbudssystemet. Afgivne tilbud skal være gyldige i minimum 9 måneder. Såfremt det ønskes at ansøge om deltagelse i denne udbudsproces, skal det tilhørende ESPD udfyldes. ESPD’et til denne udbudsproces kan findes i EU-Supply. ESPD’et skal udfyldes i EU-Supply, hvorefter det afleveres via ”Min besvarelse”. Vejledning til udfyldelse af ESPD kan findes på Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens hjemmeside, www.kfst.dk (Ordregiver tager ikke ansvaret for indholdet af vejledningen). Bemærk venligst følgende: - En ansøger, der deltager alene, men baserer sig på en eller flere andre enheders kapacitet (f.eks. et moderselskab eller søsterselskab eller en underleverandør), skal sikre, at der til ansøgningen vedlægges, såvel ansøgerens eget ESPD, samt et separat ESPD for hver af de enheder, som denne ønsker at basere sig på med en udfyldt del II: ”Oplysninger om den økonomiske aktør” og del III: ”Udelukkelsesgrunde” samt relevant information vedrørende del IV: ”Udvælgelseskriterier” og Del V: ”Begrænsning af antallet af kvalificerede ansøgere”. Det vedlagte ESPD fra disse andre enheder bør være behørigt udfyldt og underskrevet. Herudover skal der i forbindelse med fremlæggelse af endelig dokumentation yderligere vedlægges dokumentation for disse enheders/underleverandørers forpligtelse i så henseende i form af støtteerklæring. - Når grupper af økonomiske aktører, herunder midlertidige sammenslutninger, ansøger sammen, skal der for hver af de deltagende økonomiske aktører udfyldes et fuldt ESPD særskilt med de krævede oplysninger. Herudover skal der i forbindelse med den endelige dokumentation yderligere vedlægges Konsortieerklæring, hvormed parterne erklærer at udgøre et konsortium eller anden form for sammenslutning, som hæfter solidarisk, ubetinget og direkte for opfyldelse af den udbudte opgave.
5.1.9.
Udvælgelseskriterier
Kriterium
:
Type
:
Økonomisk og finansiel formåen
Navn
:
Økonomisk og finansiel kapacitet
Beskrivelse
:
Ansøger skal i ESPD’ets del IV.B »Finansielle nøgletal« bekræfte sin økonomiske formåen fra det seneste årsregnskab vedrørende følgende økonomiske nøgletal: 1. Egenkapital: samlet egenkapital inkl. aktiekapital, reserver, opskrivninger, overført resultat mv. 2. Soliditetsgrad: (Egenkapital / Samlet balancesum). Nøgletallet skal angives med 2 decimaler. Hvis ansøger baserer sig på en eller flere enheders kapacitet (f.eks. et koncernforbundet selskab eller en underleverandør) eller er en sammenslutning af økonomiske aktører (f.eks. et konsortium), skal information vedrørende ESPD del IV.B også angives i et separat ESPD for hver af disse enheder. Det er ansøgers ansvar at sikre, at mindstekravene til økonomisk og finansiel formåen samlet er opfyldt ud fra regnskabsmæssig konsolidering, når ansøgningen baseres på anden enheds kapacitet eller ansøger er en sammenslutning af økonomiske aktører.
Anvendelse af dette kriterium
:
Anvendt
Kriterierne vil blive anvendt til at udvælge de ansøgere, som skal opfordres til at deltage i anden fase af proceduren
Kriterium
:
Type
:
Økonomisk og finansiel formåen
Navn
:
Mindstekrav - Økonomisk og finansiel kapacitet
Beskrivelse
:
Ad 1) Egenkapitalen fra seneste årsregnskab skal på ansøgningstidspunktet være minimum DKK 10.000.000. Ad 2) Soliditetsgraden fra seneste årsregnskab skal på ansøgningstidspunktet være minimum 15 pct.
Anvendelse af dette kriterium
:
Anvendt
Kriterierne vil blive anvendt til at udvælge de ansøgere, som skal opfordres til at deltage i anden fase af proceduren
Kriterium
:
Type
:
Andet
Navn
:
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal ansøgere
Beskrivelse
:
Hvis mere end fem (5) ansøgere opfylder de fastsatte mindstekrav, jf. afsnit 2.2.3, vil Ordregiver prækvalificere de fem (5) bedst egnede ansøgere, som herefter opfordres til at afgive tilbud. Udvælgelsen af de bedst egnede ansøgere sker på baggrund af ansøgers referencer. Referencerne vil blive evalueret på i hvilket omfang de vurderes at være tilsvarende den udbudte opgave, jf. afsnit 1.4. Der vil i evalueringen blive lagt vægt på i hvilket omfang referencerne demonstrerer indgående erfaring med opgaver af tilsvarende indhold, kompleksitet, omfang og formål.
Anvendelse af dette kriterium
:
Anvendt
Kriterierne vil blive anvendt til at udvælge de ansøgere, som skal opfordres til at deltage i anden fase af proceduren
Kriterium
:
Type
:
Egnethed til at udøve det pågældende erhverv
Navn
:
Egnethed til at udøve en erhvervsaktivitet, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregisre
Beskrivelse
:
Ansøger skal dokumentere at have en godkendt driftsansvarlig person jf. BEK. 1608 kap. 4 ansat i Entreprenørvirksomheden. Dokumentation for opfyldelse af mindstekravet skal ske ved, at en kopi af Sikkerhedsstyrelsens godkendelsesbrev vedlægges ansøgningen. Bekræftelse af at ansøgeren efterlever kravet skal angives i ESPD del IV. Ansøgeren er efter anmodning fra Ordregiver forpligtet til at dokumentere efterlevelse af kravet.
Anvendelse af dette kriterium
:
Anvendt
Kriterierne vil blive anvendt til at udvælge de ansøgere, som skal opfordres til at deltage i anden fase af proceduren
Kriterium
:
Type
:
Teknisk og faglig formåen
Navn
:
Teknisk og faglig kapacitet
Beskrivelse
:
I ESPD del IV.C: ”Teknisk og faglig kapacitet” skal ansøger oplyse følgende: • De op til fem (5) betydeligste sammenlignelige referencer, der er udført i løbet af de sidste tre (3) år. Med udført inden for de sidste tre (3) år menes, at referencerne ikke må være afsluttet tidligere, end den dato der nås, når der regnes tre (3) år baglæns fra datoen for aflevering af prækvalifikationsansøgning. Referencer ældre end dette vil ikke blive inddraget. Referencer der endnu ikke er endeligt færdiggjort kan inddrages i ansøgningen, men det skal anføres, hvilke dele der endnu ikke er færdiggjort, og dette kan have betydning for udvælgelsen, jf. afsnit 2.3. Hver reference bør indeholde: o En konkret beskrivelse af det faktisk udførte arbejde for hver af de følgende leverancer: - leverancer, der omfatter rundering, tilstandsvurdering, samt lovpligtige eftersyn af teknisk udstyr på offshore-platforme - leverancer, der omfatter vedligehold af ventilation og køleanlæg, kraner, redningsudstyr, samt brandslukningsanlæg - leverancer, der omfatter vedligehold af GIS-anlæg, brydere og transformere på 33 kV - 220 kV o Den samlede kontraktsum (hvis muligt) o Angivelse af kontaktperson med tilknyttede kontaktoplysninger. o Dato for igangsættelse og endelig levering (dag, måned, år) Mangler eller uklarheder i beskrivelsen kan have negativ betydning for udvælgelsen jf. afsnit 2.3. Tekstboksen i ESPD del IV.C kan rumme mere tekst end hvad der er synligt og det er muligt at kopiere tekst ind i boksen. Hvis ansøger baserer sig på en eller flere enheders kapacitet (f.eks. et moderselskab eller søsterselskab eller en underleverandør) eller ansøger er en sammenslutning af økonomiske aktører (f.eks. et konsortium), vil det maksimale antal referencer, der skal indsendes, fortsat skulle respekteres og må således ikke overstige fem (5), når de lægges sammen. Hvis ansøger har afleveret flere referencer end tilladt, vil Ordregiver inddrage de fem (5) seneste referencer regnet fra datoen for endelig levering (referencer der endnu ikke er færdiggjort, vil i så fald ikke blive inkluderet). Tillige gøres der opmærksom på, at såfremt ansøger baserer sig på en eller flere enheders kapacitet (f.eks. et koncernforbundet selskab eller en underleverandør) eller er en sammenslutning af økonomiske aktører (f.eks. et konsortium), skal information vedrørende ESPD del IV.C også angives i et separat ESPD for hver af disse enheder. Det er ansøgers ansvar at sikre, at eventuelle mindstekrav nedenfor til teknisk og faglig kapacitet er opfyldt. • Ansøger skal have ansat én godkendt driftsansvarlig person.
Anvendelse af dette kriterium
:
Anvendt
Kriterierne vil blive anvendt til at udvælge de ansøgere, som skal opfordres til at deltage i anden fase af proceduren
Kriterium
:
Type
:
Teknisk og faglig formåen
Navn
:
Mindstekrav - Teknisk og faglig kapacitet
Beskrivelse
:
Ansøger skal dokumentere at have en godkendt driftsansvarlig person jf. BEK. 1608 kap. 4 ansat i Entreprenørvirksomheden. Dokumentation for opfyldelse af mindstekravet skal ske ved, at en kopi af Sikkerhedsstyrelsens godkendelsesbrev vedlægges ansøgningen. Bekræftelse af at ansøgeren efterlever kravet skal angives i ESPD del IV. Ansøgeren er efter anmodning fra Ordregiver forpligtet til at dokumentere efterlevelse af kravet.
Anvendelse af dette kriterium
:
Anvendt
Kriterierne vil blive anvendt til at udvælge de ansøgere, som skal opfordres til at deltage i anden fase af proceduren
Oplysninger om den anden fase i en procedure, der afvikles i to faser
:
Mindsteantallet af ansøgere, som skal opfordres til at deltage i anden fase af proceduren
:
1
Det højeste antal ansøgere, som skal opfordres til at deltage i anden fase af proceduren
:
5
Proceduren afvikles i successive faser. I hver fase kan nogle ansøgere blive afvist
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
:
Type
:
Pris
Navn
:
Pris
Beskrivelse
:
Se udbudsbetingelserne
Vægtning (procentdel, præcis)
:
30
Kriterium
:
Type
:
Kvalitet
Navn
:
Organisation og kompetenceudvikling
Beskrivelse
:
Se udbudsbetingelserne
Vægtning (procentdel, præcis)
:
10
Kriterium
:
Type
:
Kvalitet
Navn
:
CV'er
Beskrivelse
:
Se udbudsbetingelserne
Vægtning (procentdel, præcis)
:
25
Kriterium
:
Type
:
Kvalitet
Navn
:
Metodebeskrivelse
Beskrivelse
:
Se udbudsbetingelserne
Vægtning (procentdel, præcis)
:
30
Kriterium
:
Type
:
Kvalitet
Navn
:
Kontraktvilkår
Beskrivelse
:
Se udbudsbetingelserne
Vægtning (procentdel, præcis)
:
5
5.1.12.
Udbudsvilkår
Vilkår for indgivelse
:
Elektronisk indgivelse
:
Påkrævet
Sprog, som tilbud og ansøgninger om deltagelse kan indgives på
:
dansk
Elektronisk katalog
:
Ikke tilladt
Alternative tilbud
:
Ikke tilladt
Frist for modtagelse af anmodninger om deltagelse
:
24/05/2024
11:00:00 (UTC)
Betingelser for kontrakten
:
Vilkår relateret til kontraktens udførelse
:
Se rammeaftaleudkast/kontraktudkast.
Der kræves en fortrolighedsaftale
:
nej
Finansiel ordning
:
Se udbudsmaterialet. Der stilles ikke krav til tilbudsgiverens retlige form. Såfremt ansøgning og tilbud afgives af et konsortium, skal alle deltagere i konsortiet hæfte solidarisk for kontraktens opfyldelse, og der skal udpeges en konsortiedeltager, med hvem der kan indgås bindende aftale på konsortiets vegne.
Oplysninger om undersøgelsesfrister
:
En klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være modtaget i Klagenævnet for Udbud inden 20 dage fra dagen efter ordregiverens underretning om, hvem der er blevet prækvalificeret. Andre klager skal være modtaget i Klagenævnet for Udbud: 1. Inden 45 dage fra dagen efter, at ordregiver har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordre-giveren har indgået kontrakt, 2. Inden 30 dage fra dagen efter, at ordregiver har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaf-tale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssy-stem er indgået, eller 3. Inden 6 måneder fra dagen efter, at ordregiver har underrettet tilbudsgiverne om, hvem ordregiveren vil indgå kontrakt med, hvis der er tale om en rammeaftale.
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
:
Rammeaftale uden fornyet iværksættelse af konkurrence
Det maksimale antal deltagere
:
1
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
:
Intet dynamisk indkøbssystem
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager
:
Klagenævnet for Udbud
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
:
Energinet Eltransmission A/S
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
:
Energinet Eltransmission A/S
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der modtager ansøgninger om deltagelse
:
Energinet Eltransmission A/S
Organisation, der behandler tilbud
:
Energinet Eltransmission A/S