Fakta om udbudet
Rednings- og nødudstyr
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse
Lautrupbjerg 1-5
Kontaktpunkt(er): Kammeradvokaten
Att: Thomas Impgaard Sørensen
2750 Ballerup
Danmark
Mailadresse: imp@kammeradvokaten.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse for den ordregivende myndighed: http://forsvaret.dk
Internetadresse for køberprofilen: http://forsvaret.dk/fmi
Del II: Kontraktens genstand
Tjenesteydelseskategori nr. 1: Vedligeholdelse og reparation
Hovedleverings- eller hovedudførelsessted for bygge- eller anlægsarbejde, varer eller tjenesteydelser: Danmark.
NUTS-kode
Rammeaftalen omfatter således vedligeholdelse og reparation af flåder og evakueringssystemer, herunder levering af nødvendige reservedele, samt kassation ved defekt udstyr.
Delaftale 1: Drift og vedligeholdelse af Viking redningsflåder og »chute System«.
35112000, 34515200, 34522200
Del IV: Procedure
Begrundelse for, at kontrakten tildeles uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende (EUT):
Direktiv 2004/18/EF
1) Begrundelse for anvendelse af udbud med forhandling uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i EU-Tidende i henhold til direktiv 2004/18/EF
Ingen (antagelige) bud i forbindelse med: offentligt udbudFor så vidt angår udbud offentliggjort bved bekendtgørelse 2015/S 138-254269 modtog ordregiver ikke nogle konditionsmæssige tilbud for så vidt angår delaftale 1, hvorfor udbudsprocessen for delaftale 1 blev annulleret ved bekendtgørelse 2015/S 217-395952 for at overgå til udbud med forhandling efter udbudsdirektivets artikel 30, stk. 1, litra a. Efter forhandling er kontrakten tildelt Viking Life-Saving Equipment A/S efter mindre justeringer.
Udbudsbekendtgørelse
Bekendtgørelsens nummer i EUT: 2015/S 138-254769 af 21.7.2015
Bekendtgørelse med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed
Bekendtgørelsens nummer i EUT: 2015/S 253-463639 af 31.12.2015
Andre forudgående offentliggørelser
Bekendtgørelsens nummer i EUT: 2015/S 154-284259 af 12.8.2015
Del V: Kontrakttildeling
Kontrakt nr.: Rammeaftale vedr. drift og vedligeholdelse af redningsflåder og evakueringssystemer Delaftale nr.: 1 - Betegnelse: Drift og vedligeholdelse af Viking redningsflåder og chute systemerViking Life-saving Equipment A/S
Sædding Ringvej 13
6710 Esbjerg
Danmark
Del VI: Supplerende oplysninger
For så vidt angår udbud offentliggjort bved bekendtgørelse 2015/S 138-254269 modtog ordregiver ikke nogle konditionsmæssige tilbud for så vidt angår delaftale 1, hvorfor udbudsprocessen for delaftale 1 blev annulleret ved bekendtgørelse 2015/S 217-395952 for at overgå til udbud med forhandling efter udbudsdirektivets artikel 30, stk. 1, litra a. Efter forhandling er kontrakten tildelt Vikin Life-Saving Equipment A/S efter mindre justeringer.
Klagenævnet for Udbud (The Complaints Board for Public Procurement)
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 København Ø
Danmark
Mailadresse: klfu@erst.dk
Telefon: +45 35291095
Internetadresse: http://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud.
Præcise oplysninger om klagefrist(er): I henhold til lov om håndhævelse af udbudsreglerne m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder
følgende frister for indgivelse af klage:Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage
regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem
der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for
beslutningen.
I andre situationer skal klage over udbud være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende
om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er
blevet offentliggjort.
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere
om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem
er indgået, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen.
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor
ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2.
Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette
ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden,
jf. lovens § 3, stk. 1. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige
angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1).
Klagenævnet for Udbuds egen klagevejledning kan findes på www.klfu.dk.
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen (The Danish Competition and Consumer Authority)
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
Danmark
Mailadresse: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk