Fakta om udbudet
Udbyder
Forsvaretsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse
Kontraktindgåelse vedr. anskaffelse af brugt motortester til EH101-helikopterne
Forsvaretsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter
Resultat af udbudsproceduren
Varer
Del I: Ordregivende myndighed
Lautrupbjerg 1-5
Ballerup
2750
Danmark
Kontaktperson: Pia Christina Langvad
E-mail: fmi-ja-s217@mil.dk
NUTS-kode: DK0
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.fmi.dk
Del II: Genstand
Kontraktindgåelse vedr. anskaffelse af brugt motortester til EH101-helikopterne.
Anskaffelse af brugt motortester til brug for test af olielæg og andre forhold omkring motorerne til EH101 helikopterne.
Anskaffelse af brugt motortester til brug for test af olielæg og andre forhold omkring motorerne til EH101 helikopterne. jf. pkt. II.1.4).
Del IV: Procedure
- Indkøb af varer eller tjenesteydelser på særlig fordelagtige vilkår:
- hos en leverandør, der endeligt indstiller sin erhvervsvirksomhed
Anskaffelsen af den brugte motortester til EH101-helikopterne sker på særlig fordelagtige vilkår, jf. art. 31, stk. 2, nr. 3d).
Da den tilbudte brugte motortester opfylder FMI behov, og der kun findes denne ene specifikke brugte motortester på markedet, som sælges til en pris langt under markedsprisen for en ny motortester, er der tale om et ualmindeligt godt tilbud.
Det er derfor kommercielt mere fordelagtigt og proportionalt for FMI at købe den brugte motortester »off the shelf« af Agility frem for at gennemføre udbud af en ny motortester til ca. 5 gange den tilbudte pris for den brugte.
Indkøbet sker således ikke på almindelige konkurrencevilkår, men på særlige fordelagtige vilkår.
Del V: Kontrakttildeling
Froghall Site, Froghallroad
Stroke-on-Trent
ST10 2HA
Det Forenede Kongerige
NUTS-kode: UKG23
Del VI: Supplerende oplysninger
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 35291095
E-mail: klfu@erst.dk
Internetadresse:https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud
For klagefrister kan der henvises til lov om Klagenævnet for Udbud § 7, hvoraf det fremgår, at en klage over udbud, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Klager skal skriftligt informere den ordregivende myndighed om indgivet klage senest samtidig med, at klagen indgives til Klagenævnet for Udbud.
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41711500
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse:www.kfst.dk