23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2016/S 206-372786
Offentliggjort
25.10.2016
Udbudstype
Resultat

Udbyder

Forsvaretsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse

Kontraktindgåelse vedr. anskaffelse af brugt motortester til EH101-helikopterne


Forsvaretsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse

Bekendtgørelse om indgåede kontrakter

Resultat af udbudsproceduren

Varer

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Forsvaretsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse
Lautrupbjerg 1-5
Ballerup
2750
Danmark
Kontaktperson: Pia Christina Langvad
E-mail: fmi-ja-s217@mil.dk
NUTS-kode: DK0

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.fmi.dk

I.2) Fælles udbud
I.4) Type ordregivende myndighed
Ministerium eller en anden myndighed på nationalt plan eller forbundsplan, herunder regionale eller lokale afdelinger
I.5) Hovedaktivitet
Forsvar

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Kontraktindgåelse vedr. anskaffelse af brugt motortester til EH101-helikopterne.

II.1.2) Hoved-CPV-kode
34731500
II.1.3) Kontrakttype
Varer
II.1.4) Kort beskrivelse:

Anskaffelse af brugt motortester til brug for test af olielæg og andre forhold omkring motorerne til EH101 helikopterne.

II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.1.7) Udbuddets samlede værdi (eksklusive moms)
Værdi eksklusive moms: 150 000.00 GBP
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
34731700
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: UK
NUTS-kode: UKG23
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Anskaffelse af brugt motortester til brug for test af olielæg og andre forhold omkring motorerne til EH101 helikopterne. jf. pkt. II.1.4).

II.2.5) Tildelingskriterier
Pris
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Tildeling af kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende i tilfældene anført nedenfor
  • Indkøb af varer eller tjenesteydelser på særlig fordelagtige vilkår:
    • hos en leverandør, der endeligt indstiller sin erhvervsvirksomhed
Forklaring:

Anskaffelsen af den brugte motortester til EH101-helikopterne sker på særlig fordelagtige vilkår, jf. art. 31, stk. 2, nr. 3d).

Da den tilbudte brugte motortester opfylder FMI behov, og der kun findes denne ene specifikke brugte motortester på markedet, som sælges til en pris langt under markedsprisen for en ny motortester, er der tale om et ualmindeligt godt tilbud.

Det er derfor kommercielt mere fordelagtigt og proportionalt for FMI at købe den brugte motortester »off the shelf« af Agility frem for at gennemføre udbud af en ny motortester til ca. 5 gange den tilbudte pris for den brugte.

Indkøbet sker således ikke på almindelige konkurrencevilkår, men på særlige fordelagtige vilkår.

IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.6) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
IV.2.8) Oplysninger om opsigelse af dynamisk indkøbssystem
IV.2.9) Oplysninger om ophør af indkaldelse af tilbud i form af en forhåndsmeddelelse

Del V: Kontrakttildeling

En kontrakt/delkontrakt tildeles: ja
V.2) Kontrakttildeling
V.2.1) Dato for indgåelse af kontrakten:
26/07/2016
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Antal modtagne tilbud: 1
Kontrakten er blevet tildelt en sammenslutning af økonomiske aktører: nej
V.2.3) Kontrahentens navn og adresse
Aguility Project Logistics Ltd
Froghall Site, Froghallroad
Stroke-on-Trent
ST10 2HA
Det Forenede Kongerige
NUTS-kode: UKG23
Kontrahenten er en SMV: nej
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens værdi (eksklusive moms)
Kontraktens/delaftalens samlede værdi: 150 000.00 GBP
V.2.5) Oplysninger om underentreprise

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3) Yderligere oplysninger:
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 35291095
E-mail: klfu@erst.dk

Internetadresse:https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

For klagefrister kan der henvises til lov om Klagenævnet for Udbud § 7, hvoraf det fremgår, at en klage over udbud, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Klager skal skriftligt informere den ordregivende myndighed om indgivet klage senest samtidig med, at klagen indgives til Klagenævnet for Udbud.

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41711500
E-mail: kfst@kfst.dk

Internetadresse:www.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
20/10/2016

Send til en kollega

0.047