23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2016/S 233-424965
Offentliggjort
02.12.2016
Udbudstype
Udbud efter forhandling

Udbyder

Odense Havn

Kontrakt vedrørende anskaffelse af 1 stk. ny mobil materialehåndteringsmaskine med 5-årig serviceaftale samt option på en affaldsballegrab samt en skærvegrab


Odense Havn

Bekendtgørelse om indgåede kontrakter – forsyningsvirksomhed

Resultat af udbudsproceduren

Varer

Direktiv 2014/25/EU

Del I: Ordregivende enhed

I.1) Navn og adresser
Odense Havn
36675853
Noatunvej 2
Odense
5000
Danmark
Kontaktperson: Peter Bjørn Christiansen
Telefon: +45 22944404
E-mail: pbc@odensehavn.dk
NUTS-kode: DK031

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.odensehavn.dk

I.2) Fælles udbud
I.6) Hovedaktivitet
Havnerelaterede aktiviteter

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Kontrakt vedrørende anskaffelse af 1 stk. ny mobil materialehåndteringsmaskine med 5-årig serviceaftale samt option på en affaldsballegrab samt en skærvegrab.

II.1.2) Hoved-CPV-kode
42400000
II.1.3) Kontrakttype
Varer
II.1.4) Kort beskrivelse:

Kontrakten omfatter levering af 1 stk. ny mobil materialehåndteringsmaskine, herunder alle nødvendige ydelser, leverancer, tiltag, opstilling og afprøvninger, for at kunne levere en fuldt funktionsdygtig mobil materialehåndteringsmaskine.

Leverandøren skal aftage ordregivers eksisterende kran 6 (FUCH MHL 360) og afholde alle udgifter i forbindelse med afhentning af denne gamle kran. Værdien af den gamle kran samt bortskaffelsesudgifterne skal være indregnet i tilbudsprisen for den nye kran.

Endvidere skal der afgives tilbud med option på en affaldsballegrab samt skærvegrab.

Kontrakten omfatter endvidere følgende serviceydelser:

— Uddannelse/instruktion af kranfører og teknikere i kranens funktionalitet og

vedligeholdelse samt oplæring af kranfører i betjening af kranen.

— Tilpasning af ordregivers eksisterende værktøj (magnet), der anvendes til

rengøring af metalskrot, så dette værktøj kan anvendes til rengøring med den nye

kran.

— 5-årig serviceaftale.

II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.1.7) Udbuddets samlede værdi (eksklusive moms)
Værdi eksklusive moms: 6 093 290.00 DKK
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
42418000
42420000
50240000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK031
Hovedudførelsessted:

Odense.

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Leverancen omfatter 1 stk. ny materialehåndteringsmaskine med option på en affaldsballegrab samt skærvegrab. Leverancen skal indeholde alle nødvendige ydelser, leverancer, tiltag, opstilling og afprøvninger, for at kunne levere en fuldt funktionsdygtig materialehåndteringsmaskine, herunder skal den være tilpasset med UN lynskift, så den kan anvende allerede eksisterende redskaber (grabbe, magnet, krog) på den mobilkran (kran 7), som ordregiver har i forvejen på tidspunktet for levering af materialehåndteringsmaskine, samt 20 tons dobbelt lastskrog med sikkerhedsspærre og trykleje samt afsætningsstativ. Leverandøren skal aftage ordregivers eksisterende kran 6 (FUCH MHL 360) og afholde alle udgifter i forbindelse med afhentning af denne gamle kran. Leverancen skal endvidere omfatte følgende serviceydelser:

— Uddannelse/instruktion og oplæring af kranførere.

— Tilpasning af ordregivers eksisterende værktøj.

— 5-årig serviceaftale.

II.2.5) Tildelingskriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Teknisk og funktionsmæssig værdi / Vægtning: 25
Kvalitetskriterium - Navn: Leverancesikkerhed / Vægtning: 20
Kvalitetskriterium - Navn: Tilbudt garantiperiode / Vægtning: 5
Pris - Vægtning: 50
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Tilbuddet skal omfatte følgende optioner:

Tilbuddet skal omfatte en option på en affaldsballegrab med angivelse af leveringstid fra optionen kaldes, og til grabben kan leveres. Denne option skal kaldes senest den 1.1.2018.

Tilbuddet skal omfatte en option på en skærvegrab med angivelse af leveringstid fra optionen kaldes, og til grabben leveres. Denne option skal kaldes senest den 1.1.2018.

II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Forhandlingsprocedure med forudgående indkaldelse af tilbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.6) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
Bekendtgørelsens nummer i EUT S: 2016/S 159-287874
IV.2.8) Oplysninger om opsigelse af dynamisk indkøbssystem
IV.2.9) Oplysninger om ophør af indkaldelse af tilbud i form af en vejledende periodisk bekendtgørelse
Den ordregivende enhed vil ikke tildele yderligere kontrakter på baggrund af den nævnte vejledende periodiske bekendtgørelse

Del V: Kontrakttildeling

En kontrakt/delkontrakt tildeles: ja
V.2) Kontrakttildeling
V.2.1) Dato for indgåelse af kontrakten:
28/11/2016
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Antal modtagne tilbud: 1
Antal tilbud modtaget fra SMV'er: 1
Antal tilbud modtaget fra tilbudsgivere fra andre EU-medlemsstater: 0
Antal tilbud modtaget fra tilbudsgivere fra ikke-EU-medlemsstater: 0
Antal tilbud modtaget elektronisk: 1
Kontrakten er blevet tildelt en sammenslutning af økonomiske aktører: nej
V.2.3) Kontrahentens navn og adresse
UN Mobilkraner A/S
24209245
Ternevej 4
Sorring
8641
Danmark
Telefon: +45 86957599
E-mail: info@unmobilkraner.com
NUTS-kode: DK042

Internetadresse:www.unmobilkraner.com

Kontrahenten er en SMV: ja
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens værdi (eksklusive moms)
Kontraktens/delkontraktens oprindeligt anslåede samlede værdi: 6 000 000.00 DKK
Kontraktens/delaftalens samlede værdi: 6 093 290.00 DKK
V.2.5) Oplysninger om underentreprise
V.2.6) Pris, der er betalt for lejlighedskøb

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3) Yderligere oplysninger:
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Langelinie Allé 17
København Ø
2100
Danmark
Telefon: +45 35291095
E-mail: klfu@erst.dk

Internetadresse:www.klfu.dk

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

Lov om Klagenævnet for Udbud fastsætter følgende klagefrister for EU-udbud, som ordregiver henholder sig til:

(1) Klage over ikke at være blevet prækvalificeret: 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret forudsat at underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen.

(2) Klage over indgået kontrakt: 45 kalenderdage efter ordregiver har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk

Internetadresse:www.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
30/11/2016

Send til en kollega

0.047