23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2017/S 010-014727
Offentliggjort
14.01.2017
Udbudstype
Resultat

Udbyder

Danmarks Tekniske Universitet — DTU

Udbud med forhandling af test udstyr til vindmølle vinger til DTU Risø


Danmarks Tekniske Universitet — DTU

Bekendtgørelse om indgåede kontrakter

Resultat af udbudsproceduren

Varer

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Danmarks Tekniske Universitet — DTU
30060946
Anker Engelunds Vej 1
Kgs. Lyngby
2800
Danmark
Kontaktperson: Michael Winther Allerup
Telefon: +45 45252525
E-mail: dtu@dk.dk
NUTS-kode: DK

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.dtu.dk

Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/165863

I.2) Fælles udbud
I.4) Type ordregivende myndighed
Offentligretligt organ
I.5) Hovedaktivitet
Uddannelse

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Udbud med forhandling af test udstyr til vindmølle vinger til DTU Risø.

Sagsnr.: 16/02879
II.1.2) Hoved-CPV-kode
31100000
II.1.3) Kontrakttype
Varer
II.1.4) Kort beskrivelse:

Danmarks Tekniske Universitet etablerer en helt ny test facilitet til at teste store strukturer med fokus på vindmøllevinger. Til det nye anlæg har DTU behov for avancerede statiske og dynamiske test løsninger til 15 og 45 m vindmøllevinger. Den samlede kontraktværdi er fastsat til 13 000 000 DKK moms ikke inkluderet.

II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.1.7) Udbuddets samlede værdi (eksklusive moms)
Værdi eksklusive moms: 13 000 000.00 DKK
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
42100000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Danmarks Tekniske Universitet etablerer en helt ny test facilitet til at teste store strukturer med fokus på vindmøllevinger. Til det nye anlæg har DTU behov for avancerede statiske og dynamiske test løsninger til 15 og 45 m vindmøllevinger. Den samlede kontraktværdi er fastsat til 13 000 000 DKK moms ikke inkluderet.

II.2.5) Tildelingskriterier
Kvalitetskriterium - Navn: A. Udstyr indenhold i kontraktsummen / Vægtning: 40
Kvalitetskriterium - Navn: A. Kvalitet og funktionalitet / Vægtning: 40
Kvalitetskriterium - Navn: C. Organisation og proces / Vægtning: 10
Pris - Vægtning: 10
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Statisk test udstyr til 45 meter vinger

Statisk test udstyr til 15 meter vinger

Aktuarer

Service aftale

Reservedele.

II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Udbud med forhandling
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.6) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
Bekendtgørelsens nummer i EUT S: 2016/S 132-237310
IV.2.8) Oplysninger om opsigelse af dynamisk indkøbssystem
IV.2.9) Oplysninger om ophør af indkaldelse af tilbud i form af en forhåndsmeddelelse

Del V: Kontrakttildeling

Kontraktnr.: 1
Delkontraktnr.: 1
Betegnelse:

Udbud med forhandling af test udstyr til vindmølle vinger til DTU Risø

En kontrakt/delkontrakt tildeles: ja
V.2) Kontrakttildeling
V.2.1) Dato for indgåelse af kontrakten:
29/12/2016
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Antal modtagne tilbud: 2
Antal tilbud modtaget elektronisk: 2
Kontrakten er blevet tildelt en sammenslutning af økonomiske aktører: nej
V.2.3) Kontrahentens navn og adresse
Moog Industrial Group
1171948
Ashchurch Parkway, Gloucestershire
Tewkesbury
GL20 8TU
Det Forenede Kongerige
E-mail: kcherrett@moog.com
NUTS-kode: DK
Kontrahenten er en SMV: nej
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens værdi (eksklusive moms)
Laveste bud: 13 000 000.00 DKK / Højeste bud: 13 000 001.00 DKK taget i betragtning
V.2.5) Oplysninger om underentreprise

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3) Yderligere oplysninger:
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
København
2100
Danmark
Telefon: +45 35291095
E-mail: klfu@erst.dk

Internetadresse:https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

Klage skal indgives til klagenævnet inden bestemte frister. Klageover ikke at være blevet prækvalificeret skal være modtaget i klagenævnet inden 20 dage fra dagen efter ordregiverens underretning om, hvem der er blevet prækvalificeret. Andre klager skal være modtaget i klagenævnet inden 45 kalenderdage fra dagen efter offentliggørelsen af ordregiverens bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået kontrakt. Hvis der er tale om en rammeaftale er fristen 6 måneder fra ordregiveren har underrettet tilbudsgiverne om, hvem ordregiveren vil indgå kontrakt med. Ved klager i forbindelse med udbud efter Tilbudsloven skal klage indgives 45 dage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet tilbudsgiverne om, hvem ordregiveren har besluttet at indgå kontraktmed. Hvis der er tale om en rammeaftale under Tilbudsloven er fristen 6 måneder regnet fra den dag, hvor ordregiver har underrettet tilbudsgiverne om, hvem ordregiveren har besluttet at indgå kontrakt med.

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk

Internetadresse:http://www.kfst.dk/

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
12/01/2017

Send til en kollega

0.141