23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2017/S 027-048255
Offentliggjort
08.02.2017
Udbudstype
Udbud efter forhandling

Anmodning om deltagelse

Til
24.02.2017 Kl. 12:00

Addresse
http://permalink.mercell.com/64700062.aspx

Udbyder

Eniig Forsyning A/S

Vindere

Valgt leverandør

(20.05.2017)
Logstor A/S
Danmarksvej 11
9670 Løgstør

Fjernvarme prækvalifikation — Fælles udbud Eniig & Ikast værkerne


Eniig Forsyning A/S

Udbudsbekendtgørelse – forsyningsvirksomhed

Varer

Direktiv 2014/25/EU

Del I: Ordregivende enhed

I.1) Navn og adresser
Eniig Forsyning A/S
34042462
Over Bækken 6
Aalborg
9000
Danmark
Kontaktperson: Louise Vinter
Telefon: +45 99369963
E-mail: lovin@eniig.dk
NUTS-kode: DK

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: http://permalink.mercell.com/64700062.aspx

Internetadresse for køberprofilen: http://www.eniig.dk/

I.1) Navn og adresser
Energi Ikast Service A/S
Ikast
Danmark
E-mail: lovin@eniig.dk
NUTS-kode: DK04

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.energi-ikast.dk

I.1) Navn og adresser
Eniig Forsyning A/S
Aalborg
Danmark
E-mail: lovin@eniig.dk
NUTS-kode: DK04

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.eniig.dk

I.2) Fælles udbud
Kontrakten omfatter fælles udbud
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: http://permalink.mercell.com/64700062.aspx
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes elektronisk via: http://permalink.mercell.com/64700062.aspx
I.6) Hovedaktivitet
Elektricitet

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

 

Fjernvarme prækvalifikation — Fælles udbud Eniig & Ikast værkerne.

 

II.1.2) Hoved-CPV-kode
44163120
II.1.3) Kontrakttype
Varer
II.1.4) Kort beskrivelse:

 

Udbuddet er et fælles udbud, dog vil der blive indgået 2 selvstændige men enslydende rammeaftaler med hhv. Eniig & Energi Ikast Service

Nærmere information findes i udbudsmaterialet Der ønskes tilbud på indkøb af præisolerede fjernvarmerør, herunder faste og fleksible rør inkl. tilbehør jf. beskrivelsen i udbudsmaterialet.

Eniig Forsyning A/S og Energi Ikast Service A/S er parter på udbudte rammeaftale og ordregivende myndigheder i nærværende udbud.

Rammeaftalen er eksklusiv, men ordregiver forpligter sig ikke til et bestemt niveau og de estimerede mængder skal derfor alene benyttes til tilbudsevalueringen samt som et uforpligtende skøn over det forventede træk.

De to ordregivende myndigheder indgår enslydende rammeaftaler og ordregiver estimerer, at det årlige forbrug på rammeaftalen vil være ca. 8 000 000 DKK i alt. Rammeaftalen løber i 3 år med mulig for forlængelse af 2 gange ad 1 år.

Tryk her http://permalink.mercell.com/64700062.aspx

 

II.1.5) Anslået samlet værdi
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
44163121
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK04
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

 

Nærværende rammeaftale vedrører indkøb af henholdsvis faste og fleksible præisolerede fjernvarmerør,herunder enkeltrør og dobbeltrør samt fittings, ventiler og tilbehør til etablering af nyanlæg, renovering afledningsanlæg mm. samt en montageaftale nærmere beskrevet i udbudsmaterialet.

 

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 36
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

 

Rammeaftalen kan forlænges 2 gange ad en periode for 1 år.

 

II.2.9) Oplysning om begrænsningen af antallet af ansøgere, der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Forventet antal ansøgere: 3
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal ansøgere:

 

Der prækvalificeres 3 ansøgere på rammeaftalen, hvilket betyder, at det også er de 3 ansøgere, der vil få mulighed for at byde på rammeaftalen, og vil indgå i forhandlingerne.

Ordregiver vil prækvalificere op til 3 deltagere, der på baggrund af oplysninger i ESPD dokumentet, har sandsynliggjort, at de har den økonomiske og tekniske ballast til at løfte opgaven. Tilbudsgiver være i stand til at levere præisolerede enkeltrør i alle dimensionerne fra DN20 til DN500. Ligeledes skal tilbudsgiver være i stand til at levere præisolerede dobbeltrør i alle dimensioner fra DN20 til DN200.

Tilbudsiver skal ligeledes være i stand til at levere fleksible præisolerede enkeltrør og dobbeltrør af typen Alupexi dimensionerne i ø16mm-ø32mm. Alle rør skal kunne leveres i isoleringsklasserne 2 og 3 eller tilsvarende.

Tilbudsgiver skal i prækvalifikationen kunne dokumentere tidligere leverancer af henholdsvis faste og fleksible præisolerede fjernvarmerør. For de faste præisolerede rør skal tilbudsgiver kunne dokumentere tidligere leverancer af minimum 500 meter enkeltrør indenfor DN20 til DN150 og 500 meter indenfor dimensionerne DN250 til DN350 eller tilsvarende, samt minimum 500 meter dobbeltrør indenfor dimensionerne DN40 til DN150 i isoleringsklasse 2 eller tilsvarende.

For de fleksible præisolerede fjernvarmerør skal tilbudsgiver kunne dokumentere tidligere leverance af 500 meter af alle dimensioner i isoleringsklasse 2 eller tilsvarende, samt 500 meter af dimensionerne ø20 til ø26 iisoleringsklasse 3 eller tilsvarende.

Såfremt der findes flere end 3 ansøgere som opfylder dette, vil udvælgelsen ske på baggrund af de efterspurgte oplysninger. Ordregiver vil i givet fald udvælge ansøgeren på baggrund af de for kontraktens opfyldelse største og meste relevante referencer. I vurderingen vil referencer vedrørende leverancer af efterspurgte typer og dimensioner tillægges større vægt end referencer vedrørende levering af lignende materiel.

 

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.1) Egnethed til at udøve en erhvervsaktivitet, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregistre
III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

 

Ansøger skal oplyse følgende nøgletal vedrørende økonomisk og finansiel formåen, jf. forsyningsvirksomhedsdirektivet artikel 80, der henviser til bestemmelserne implementeret i udbudslovens §142(ESPD del IV, afsnit B):

1) Samlet årsomsætning i hvert af de seneste 3 afsluttede regnskabsår.

2) Egenkapital i hvert af de seneste 2 afsluttede regnskabsår.

 

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

 

Ansøger skal opfylde følgende mindstekrav til økonomisk og finansiel formåen:

1) Minimum samlet årsomsætning på minimum 10 000 000 DKK i hvert af de seneste 2 afsluttede regnskabsår.

2) Positiv egenkapital i hvert af de seneste 2 afsluttede regnskabsår.

 

III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

 

Ansøger skal oplyse følgende vedrørende teknisk og faglig formåen, jf. forsyningsvirksomhedslovens artikel 80,der henviser til bestemmelserne implementeret i udbudslovens § 143 (ESPD del IV, afsnit C):

1) Tilbudsgiver være i stand til at levere præisolerede enkeltrør i alle dimensionerne fra DN20 til DN500.Ligeledes skal tilbudsgiver være i stand til at levere præisolerede dobbeltrør i alle dimensioner fra DN20 til DN200.

Tilbudsiver skal ligeledes være i stand til at levere fleksible præisolerede enkeltrør og dobbeltrør af typen Alupexi dimensionerne i ø16mm-ø32mm. Alle rør skal kunne leveres i isoleringsklasserne 2 og 3 eller tilsvarende.

Tilbudsgiver skal i prækvalifikationen kunne dokumentere tidligere leverancer af henholdsvis faste og fleksible præisolerede fjernvarmerør. For de faste præisolerede rør skal tilbudsgiver kunne dokumentere tidligere leverancer af minimum 500 meter enkeltrør indenfor DN20 til DN150 og 500 meter indenfor dimensionerne DN250 til DN350 eller tilsvarende, samt minimum 500 meter dobbeltrør indenfor dimensionerne DN40 til DN150 i isoleringsklasse 2 eller tilsvarende.

For de fleksible præisolerede fjernvarmerør skal tilbudsgiver kunne dokumentere tidligere leverance af 500 meter af alle dimensioner i isoleringsklasse 2 eller tilsvarende, samt 500 meter af dimensionerne ø20 til ø26 iisoleringsklasse 3 eller tilsvarende.

Såfremt der findes flere end 3 ansøgere som opfylder dette, vil udvælgelsen ske på baggrund af de efterspurgte oplysninger. Ordregiver vil i givet fald udvælge ansøgeren på baggrund af de for kontraktens opfyldelse største og meste relevante referencer. I vurderingen vil referencer vedrørende leverancer af efterspurgte typer og dimensioner tillægges større vægt end referencer vedrørende levering af lignende materiel.

Der ønskes beskrevet:

o Den løste opgave

o Beløb (den samlede kontraktværdi)

o Dato (dato hvor der skete levering)

o Modtager (Kunden).

Ansøger kan maksimalt angive 5 referencer. Uanset om ansøger er én virksomhed, et konsortium eller en virksomhed, som baserer sig på andre juridiske enheders formåen, kan der maksimalt angives 5 referencer pr. ansøger. Referencer herudover vil ikke blive taget i betragtning.

 

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

 

Der ønskes minimum 2 relevante referencer indenfor de seneste 5 år vedrørende levering af ovenstående jf. pkt. III.1.3) og som hver især har haft en samlet værdi på mere end 1 000 000 DKK.

 

III.1.4) Objektive regler og kriterier for deltagelse
III.1.5) Oplysning om reserverede kontrakter
III.1.6) Sikkerhedsstillelse og garantier, som forlanges:

 

Der henvises til udbudsmaterialet.

 

III.1.7) De vigtigste finansierings- og betalingsvilkår og/eller henvisning til relevante bestemmelser herom:

 

Der henvises til udbudsmaterialet.

 

III.1.8) Retlig form, som kræves af den sammenslutning af økonomiske aktører, ordren tildeles:

 

Der kræves ingen særlig retlig form. Samtlige deltagere i et konsortium eller anden form for sammenslutning af virksomheder skal hæfte direkte, solidarisk og ubegrænset for tilbuddet og opfyldelse af den tildelte kontrakt og udpege en fælles befuldmægtiget blandt de solidariske deltagende.

 

III.2) Kontraktbetingelser
III.2.2) Kontraktudførelsesvilkår:
III.2.3) Oplysninger om de medarbejdere, der er ansvarlige for kontraktens udførelse

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Forhandlingsprocedure med forudgående indkaldelse af tilbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.4) Oplysninger om reduktion af antallet af løsninger eller tilbud under forhandlingerne eller dialogen
IV.1.6) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 24/02/2017
Tidspunkt: 12:00
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
IV.2.7) Betingelser for åbning af bud

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
VI.3) Yderligere oplysninger:

 

Såfremt man ønsker at ansøge om at deltage i denne udbudsproces, skal man udfylde den offentliggjorte ESPD kaldet »espd-request« på følgende måde:

— Højreklik på ESPD-filen.

— Gem filen på din computer, eksempelvis på et lokal drev eller på skrivebordet.

— Åben linket https://ec.europa.eu/growth/tools-databases/espd/

— Vælg »dansk« som sprog.

— Marker »Jeg er en økonomisk aktør«.

— Marker »Importere ESPD«.

— Upload ESPD-filen, som du har gemt på din computer.

— Vælg Danmark som land (hvis du er en dansk ansøger).

— Udfyld ESPD'et med de oplysninger, som er angivet i udbudsbekendtgørelsen, herunder del II.A, II.B, II.C,III.A,III.B, III.C, IV.B, IV.C og V.

— Bemærk at ansøger skal aflevere flere ESPD'er, hvis ansøger udgør en sammenslutning af virksomheder eller baserer sig på andre økonomiske aktørers kapacitet.

— Når ESPD'et er udfyldt kan det udskrives som PDF samt eksporteres og gemmes. ESPD'et afleveres fysisk samt elektronisk på en USB i PDF-format samt i xml-format. Bemærk at flere af tekstboksene kan udvides efter der er trykket udskriv.

Ansøger skal i ESPD'et oplyse navn, CVR-nr., postadresse, kontaktperson, hvorvidt ansøger er en mikrovirksomhed, en lille eller en mellemstor virksomhed samt hvorvidt ansøger deltager i udbudsproceduren sammen med andre (ESPD del II.A).

Endvidere skal ansøger oplyse om navn og adresse(r) på den eller de personer, der måtte være beføjet til at repræsentere ansøger i forbindelse med denne udbudsprocedure med navn, stilling, postadresse, telefon, email samt om nødvendigt detaljerede oplysninger om repræsentation (ESPD del II.B).

Ansøger skal oplyse de efterspurgte oplysninger i udbudsbekendtgørelsens del III. Ansøger skal bekræfte, at ansøger ikke er omfattet af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens §§ 135, stk. 1 — 3 og 136 (ESPD del III, afsnit A, B og C). Ansøger skal derudover bekræfte, at ansøger ikke er omfattet af de frivillige udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 1 — 6 (ESPD del III, afsnit C). De efterspurgte oplysninger danner grundlag for ordregivers vurdering af, hvorvidt ansøger er egnet til at løfte den udbudte opgave, og hvilke ansøgere, der opfordres til at afgive tilbud.

Hvis ansøger deltager i udbudsproceduren sammen med andre, navnlig som del af en gruppe, et konsortium, et joint venture eller lignende, skal alle berørte deltagere indsende et særskilt ESPD. Alle de krævede oplysninger under del III skal afgives for hver deltager i konsortiet. Det vil i forbindelse med egnethedsvurderingen dog være konsortiets samlede egnethed, der vurderes. Hvis de krævede oplysninger ikke afgives af alle konsortiedeltagere, er tilbuddet ikke nødvendigvis ikke konditionsmæssigt, men det kan have betydning for egnethedsvurderingen. Endvidere skal hver deltager i det individuelle ESPD angive den økonomiske aktørs rolle i gruppen, de øvrige økonomiske aktører, der deltager i proceduren samt i givet fald navnet på den deltagende gruppe (ESPD del II.A).

Hvis ansøger baserer sig på andre enheders finansielle og økonomiske og/eller tekniske og/eller faglige kapacitet, skal der vedlægges en særskilt ESPD med udfyldt del II, afsnit A og B samt del III,som er behørigt udfyldt af de pågældende enheder (ESDP del II, afsnit C). Det vil i forbindelse med egnethedsvurderingen være den samlede egnethed, der vurderes.

Ansøgning og tilbud skal afgives på dansk. Alene bilagsmateriale af general karakter som teknisk dokumentation, produktblade o. lign. kan være på engelsk. Såfremt Ordregiver anmoder om det,skaltilbudsgiver sørge for oversættelse af bilagsmateriale på engelsk til dansk. Oversættelsen skal i givet fald ske for tilbudsgivers regning.

 

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 35291000
E-mail: klfu@erst.dk
Fax: +45 33307799

Internetadresse:http://www.klfu.dk

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

 

I henhold til lov om håndhævelse af udbudsreglerne m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klager:

Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen.

I andre situationer skal klage over udbud være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:

1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiver har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.

2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen.

3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2 stk. 2. Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 3 stk. 1. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.

Klagenævnet for Udbuds e-mail er angivet i punkt VI.4.1).

Klagenævnet for Udbuds egen klagevejledning kan findes på www.klfu.dk

 

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Fax: +45 41715100

Internetadresse:http://www.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
06/02/2017

Send til en kollega

0.063