Fakta om udbudet
Udbyder
Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse
Vedligeholdelse af marinehjemmeværnets fartøjer
Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter
Resultat af udbudsproceduren
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
Lautrupbjerg 1-5
Ballerup
2750
Danmark
Telefon: +45 72814195
E-mail: fmi-id-sla05@mil.dk
NUTS-kode: DK
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://forsvaret.dk/fmi
Del II: Genstand
Vedligeholdelse af marinehjemmeværnets fartøjer.
FMI har udbudt rammeaftale med 1 leverandør om vedligeholdelse af alle marinehjemmeværnets (herefter »MHV«) fartøjer. MHV ejer i alt 30 fartøjer, der ligger spredt langs hele Danmarks kyster. MHV's fartøjer er stålskibe og bygget i tiden mellem 1992 og 2011. Disse fartøjer er inddelt i 3 forskellige klasser, MHV 800- (17 styk), MHV 850- (1 styk) og MHV 900-klassen (12 styk). Fartøjerne er henholdsvis 23,7 m og 27,2 m lange, og 5,6 m brede.
Værftsarbejderne skal udføres på én og samme geografisk lokalitet.
Fortsættes på http://permalink.mercell.com/57263785.aspx, hvor den fulde tekst er tilgængelig i bilag 1 til udbudsbekendtgørelsen.
Værftsarbejderne vil blive udført hos leverandøren.
Ordregiver har valgt at gennemføre denne opgave digitalt igennem Mercell Danmark A/S. For at deltage i opgaven kopieres dette link til din internet browser: http://permalink.mercell.com/57263785.aspx Her tilmelder du dig opgaven ved at trykke på ikonet foroven: »Meld din interesse«. Såfremt du ikke er licenshaver hos Mercell Danmark A/S skal du udfylde en registrering af dit firma. Denne registrering er nødvendig for din videre deltagelse og er uden omkostninger. Efter afsendelse af registreringen har du gratis adgang til alle udbudsdokumenter. Du vil modtage login koder til www.mercell.dk indenfor normal arbejdstid og kan derefter afsende dit tilbud/ansøgning. Kandidater bedes indsende ansøgning om prækvalifikation via Mercell Sourcing Service. Ansøgningen om prækvalifikation kan ikke indsendes via e-mail.
FMI har besluttet ikke at opdele rammeaftalen i delkontrakter på grund af, at det vil medføre betydelige udfordringer og omkostninger, herunder logistiske, personalemæssige og administrative omkostninger. Samtidig vil én aftale tilsikre teknisk og kvalitetsmæssigt ens udførelsesmåde ved kun at anvende ét og samme værft.
Del IV: Procedure
Del V: Kontrakttildeling
Vedligeholdelse af marinehjemmeværnets fartøjer
82735615
Værftsvej 7
Faaborg
5600
Danmark
NUTS-kode: DK
Del VI: Supplerende oplysninger
Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 72405708
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Internetadresse:http://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage:
Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, jf. udbudslovens § 171, stk. 2, eller lovens § 2, stk. 1, nr. 1, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen.
I andre situationer skal klage over udbud være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen.
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4.
4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2.
Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1).
Klagenævnet for Udbuds egen klagevejledning kan findes på http://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Fax: +45 41715100
Internetadresse:http://www.kfst.dk