Fakta om udbudet
Udbyder
Frederiksberg Kommune
Begrænset udbud af kontrakt om drift og vedligehold af vejbelysning i Frederiksberg Kommune (meddelelse om kontrakttildeling)
Frederiksberg Kommune
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter
Resultat af udbudsproceduren
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
11259979
Smallegade 1
Frederiksberg
2000
Danmark
Kontaktperson: Jesper Strøh
Telefon: +45 28982053
E-mail: jest02@frederiksberg.dk
NUTS-kode: DK01
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://permalink.mercell.com/63418120.aspx
Internetadresse for køberprofilen: http://www.frederiksberg.dk/
Del II: Genstand
Begrænset udbud af kontrakt om drift og vedligehold af vejbelysning i Frederiksberg Kommune (meddelelse om kontrakttildeling).
Frederiksberg Kommune har gennemført udbud kontrakt om drift og vedlighold af kommunens vejbelysning i begrænset udbud.
Kontrakten er 4-årig til ikrafttræden 1.6.2017 og med option for kommunen til forlængelse i op til 2 x 12 måneder.
I tilbudsfasen var nedenstående virksomheder prækvalificeret til at afgive tilbud og tildeling er sket til førstnævnte:
— -Citelum Denmark ApS
— -DONG Energy Sales & Distribution A/S
— -EL:CON A/S
— -Eltel Networks A/S
— -SEAS-NVE Holding A/S.
Frederiksberg Kommune.
Kontrakten vedrører drift og vedligehold af kommunens anlæg til vejbelysning, herunder armaturer, master og tilhørende belysningsskabe. Anlæggene befinder sig på offentlige veje, stier, parkeringsområder, pladser mv., og der er i alt tale om ca. 7 000 armaturer.
Opgaven omfatter følgende primære aktiviteter
— -Eftersyn
— -Hovedeftersyn
— -Udvidet hovedeftersyn inkl. sikkerhedseftersyn
— -Serieudskiftning af lyskilder
— -Rengøring af armaturer og skabe
— -Vagtordning
— -Afhjælpning af fejl og mangler
— -Administrative ydelser.
Leverandørens arbejde i henhold til kontrakten skal løbende koordineres med Frederiksberg Kommune, og leverandøren skal udvise fleksibilitet med henblik på en konstruktiv samarbejdsrelation og smidig opgaveløsning. Opgaveløsningen skal foregå i overensstemmelse med udbudsmaterialets særlige arbejdsbeskrivelse (SAB), den til enhver tid gældende lovgivning, samt relevante standarder på området. Foruden opgaven med drift og vedligehold indeholder kontrakten to optioner; henholdsvis på udskiftning af vejbelysnings-, relæ- og målerskabe og på fjernelse af graffiti og klistermærker på belysningsmateriel.
Ud over muligheden for forlængelse af kontrakten, jf. II.2.7) ovenfor, indeholder kontrakten optioner vedrørende
— udskiftning af vejbelysnings-, relæ- og målerskabe,
— fjernelse af grafitti og klistermærker på belysningmateriel.
Kommunen kan endvidere bede leverandøren udføre diverse ydelser på baggrund af enhedspriser fastsat ved tilbudsgivningen.
Del IV: Procedure
Del V: Kontrakttildeling
Begrænset udbud af kontrakt om drift og vedligehold af vejbelysning i Frederiksberg Kommune (tilbudsfase)
Jernholmen 45
Hvidovre
2650
Danmark
NUTS-kode: DK
Del VI: Supplerende oplysninger
I udbuddet fandt de frivillige udelukkelsesgrunde, der fremgår af udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2) og 7), anvendelse.
Den vindende tilbudsgiver har forud for tildelingen fremlagt den fornødne og tilstrækkelige dokumentation for sin egnethed, for oplysninger, der har indgået i forbindelse med udvælgelsen, og for ikke at være omfattet af grundlag for udelukkelse.
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 35291000
E-mail: klfu@erst.dk
Fax: +45 33307799
Internetadresse:http://www.klfu.dk
I henhold til lov om håndhævelse af udbudsreglerne m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klager:
Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen.
I andre situationer skal klage over udbud være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiver har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen.
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2 stk. 2. Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 3 stk. 1. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds e-mail er angivet i punkt VI.4.1).
Klagenævnet for Udbuds egen klagevejledning kan findes på www.klfu.dk
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Fax: +45 41715100
Internetadresse:http://www.kfst.dk