23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2017/S 099-196633
Offentliggjort
24.05.2017
Udbudstype
Resultat

Udbyder

Frederiksberg Kommune

Begrænset udbud af kontrakt om drift og vedligehold af vejbelysning i Frederiksberg Kommune (meddelelse om kontrakttildeling)


Frederiksberg Kommune

Bekendtgørelse om indgåede kontrakter

Resultat af udbudsproceduren

Tjenesteydelser

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Frederiksberg Kommune
11259979
Smallegade 1
Frederiksberg
2000
Danmark
Kontaktperson: Jesper Strøh
Telefon: +45 28982053
E-mail: jest02@frederiksberg.dk
NUTS-kode: DK01

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: http://permalink.mercell.com/63418120.aspx

Internetadresse for køberprofilen: http://www.frederiksberg.dk/

I.2) Fælles udbud
I.4) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.5) Hovedaktivitet
Generelle offentlige tjenester

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Begrænset udbud af kontrakt om drift og vedligehold af vejbelysning i Frederiksberg Kommune (meddelelse om kontrakttildeling).

Sagsnr.: 88.12.00-G01-15-16
II.1.2) Hoved-CPV-kode
50232100
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

Frederiksberg Kommune har gennemført udbud kontrakt om drift og vedlighold af kommunens vejbelysning i begrænset udbud.

Kontrakten er 4-årig til ikrafttræden 1.6.2017 og med option for kommunen til forlængelse i op til 2 x 12 måneder.

I tilbudsfasen var nedenstående virksomheder prækvalificeret til at afgive tilbud og tildeling er sket til førstnævnte:

— -Citelum Denmark ApS

— -DONG Energy Sales & Distribution A/S

— -EL:CON A/S

— -Eltel Networks A/S

— -SEAS-NVE Holding A/S.

II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.1.7) Udbuddets samlede værdi (eksklusive moms)
Værdi eksklusive moms: 5 500 000.00 DKK
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
45316110
50232110
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK01
Hovedudførelsessted:

Frederiksberg Kommune.

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Kontrakten vedrører drift og vedligehold af kommunens anlæg til vejbelysning, herunder armaturer, master og tilhørende belysningsskabe. Anlæggene befinder sig på offentlige veje, stier, parkeringsområder, pladser mv., og der er i alt tale om ca. 7 000 armaturer.

Opgaven omfatter følgende primære aktiviteter

— -Eftersyn

— -Hovedeftersyn

— -Udvidet hovedeftersyn inkl. sikkerhedseftersyn

— -Serieudskiftning af lyskilder

— -Rengøring af armaturer og skabe

— -Vagtordning

— -Afhjælpning af fejl og mangler

— -Administrative ydelser.

Leverandørens arbejde i henhold til kontrakten skal løbende koordineres med Frederiksberg Kommune, og leverandøren skal udvise fleksibilitet med henblik på en konstruktiv samarbejdsrelation og smidig opgaveløsning. Opgaveløsningen skal foregå i overensstemmelse med udbudsmaterialets særlige arbejdsbeskrivelse (SAB), den til enhver tid gældende lovgivning, samt relevante standarder på området. Foruden opgaven med drift og vedligehold indeholder kontrakten to optioner; henholdsvis på udskiftning af vejbelysnings-, relæ- og målerskabe og på fjernelse af graffiti og klistermærker på belysningsmateriel.

II.2.5) Tildelingskriterier
Pris
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Ud over muligheden for forlængelse af kontrakten, jf. II.2.7) ovenfor, indeholder kontrakten optioner vedrørende

— udskiftning af vejbelysnings-, relæ- og målerskabe,

— fjernelse af grafitti og klistermærker på belysningmateriel.

Kommunen kan endvidere bede leverandøren udføre diverse ydelser på baggrund af enhedspriser fastsat ved tilbudsgivningen.

II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Begrænset udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.6) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
Bekendtgørelsens nummer i EUT S: 2016/S 244-445535
IV.2.8) Oplysninger om opsigelse af dynamisk indkøbssystem
IV.2.9) Oplysninger om ophør af indkaldelse af tilbud i form af en forhåndsmeddelelse

Del V: Kontrakttildeling

Betegnelse:

Begrænset udbud af kontrakt om drift og vedligehold af vejbelysning i Frederiksberg Kommune (tilbudsfase)

En kontrakt/delkontrakt tildeles: ja
V.2) Kontrakttildeling
V.2.1) Dato for indgåelse af kontrakten:
17/05/2017
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Antal modtagne tilbud: 5
Kontrakten er blevet tildelt en sammenslutning af økonomiske aktører: nej
V.2.3) Kontrahentens navn og adresse
Citelum Denmark Aps
Jernholmen 45
Hvidovre
2650
Danmark
NUTS-kode: DK
Kontrahenten er en SMV: ja
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens værdi (eksklusive moms)
Kontraktens/delaftalens samlede værdi: 5 500 000.00 DKK
V.2.5) Oplysninger om underentreprise

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3) Yderligere oplysninger:

I udbuddet fandt de frivillige udelukkelsesgrunde, der fremgår af udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2) og 7), anvendelse.

Den vindende tilbudsgiver har forud for tildelingen fremlagt den fornødne og tilstrækkelige dokumentation for sin egnethed, for oplysninger, der har indgået i forbindelse med udvælgelsen, og for ikke at være omfattet af grundlag for udelukkelse.

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 35291000
E-mail: klfu@erst.dk
Fax: +45 33307799

Internetadresse:http://www.klfu.dk

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

I henhold til lov om håndhævelse af udbudsreglerne m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klager:

Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen.

I andre situationer skal klage over udbud være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:

1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiver har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.

2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen.

3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2 stk. 2. Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 3 stk. 1. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.

Klagenævnet for Udbuds e-mail er angivet i punkt VI.4.1).

Klagenævnet for Udbuds egen klagevejledning kan findes på www.klfu.dk

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Fax: +45 41715100

Internetadresse:http://www.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
22/05/2017

Send til en kollega

0.047