23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2015/S 088-158041
Offentliggjort
07.05.2015
Udbudstype
Begrænset udbud

Anmodning om deltagelse

Til
08.06.2015 Kl. 13:00

Addresse
Sund & Bælt Holding A/S
Vester Søgade 10
Att: Mikkel Taanum
1601 København

Mærke
Anmodning om prækvalifikation — Jernbanetekniske vedligeholdelsesopgaver — må ikke åbnes i posten

Udbyder

Sund & Bælt Holding A/S

Vindere

(14.01.2016)
Eltel Networks A/S
Hørkær 3
2730 Herlev

Hovedentreprenør

(14.01.2016)
Eltel Networks A/S
Hørkær 3
2730 Korsør

Hovedentreprenør

(14.01.2016)
Eltel Networks A/S
Hørkær 3
2730 Korsør

Jernbanetekniske vedligeholdelsesopgaver


Sund & Bælt Holding A/S

Udbudsbekendtgørelse

Bygge- og anlægsarbejder

Direktiv 2004/18/EF

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn, adresser og kontaktpunkt(er)

Sund & Bælt Holding A/S
Vester Søgade 10
Att: Mikkel Taanum
1601 København
DANMARK
Mailadresse: udbud@sbf.dk

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse for den ordregivende myndighed: http://www.sundogbaelt.dk

Yderligere oplysninger fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter vedrørende den konkurrenceprægede dialog og et dynamisk indkøbssystem) fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

I.2) Type ordregivende myndighed
Offentligt organ
I.3) Hovedaktivitet
Andet: infrastrukturejer
I.4) Kontrakt indgås på andre ordregivende myndigheders vegne
Den ordregivende myndighed indkøber på andre ordregivende myndigheders vegne: nej

Del II: Kontraktens genstand

II.1) Beskrivelse
II.1.1) Den ordregivende myndigheds betegnelse for kontrakten:
Jernbanetekniske vedligeholdelsesopgaver.
II.1.2) Kontrakttype og leverings- eller udførelsessted for bygge/anlægsarbejdet, varerne eller tjenesteydelserne
Bygge- og anlægsarbejder
Hovedleverings- eller hovedudførelsessted for bygge- eller anlægsarbejde, varer eller tjenesteydelser: Arbejdet udføres på Sund & Bælts jernbaneanlæg: Storebæltsforbindelsens jernbane inkl. Tunnel og tilhørende landanlæg på jernbanestrækningen fra Korsør til Nyborg. Hertil kommer optionen på Øresundbanen: fra Københavns hovedbanegård til Kastrup og fra Kalvebod til Vigerslev.

NUTS-kode DK01,DK022,DK031

II.1.3) Oplysninger om offentlig kontrakt, rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Bekendtgørelsen vedrører udarbejdelse af en rammeaftale
II.1.4) Oplysninger om rammeaftale
II.1.5) Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene
Vedligeholdelsesaktiviteterne på Sund og Bælts jernbaneanlæg, som er spor-, sikrings- og køreledningsanlæg er følgende:
— afhjælpende vedligehold
— forebyggende vedligehold
— reinvesteringsopgaver (opgradering og ombygning)
— teknisk beredskab (vagtordning) i forbindelse med akut afhjælpende vedligehold
— transportkørsel (logistik) i forbindelse med udførelse af alle opgaver herunder for andre entreprenører med anvendelse af sund og bælts jernbanemateriel
— SR-arbejdsledelse på jernbanen dækkende alle opgaver herunder for andre entreprenører.
II.1.6) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

45234000, 45234100, 50225000, 71631470, 71311230, 50220000

II.1.7) Oplysninger om WTO-aftalen om offentlige indkøb
Dette udbud er omfattet af WTO-aftalen om offentlige indkøb: ja
II.1.8) Delaftaler
Kontrakten er opdelt i delaftaler: nej
II.1.9) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2) Kontraktens mængde eller omfang
II.2.1) Samlet mængde eller omfang:
[input].
II.2.2) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af disse optioner: Overdragelse af vedligeholdelse af spor- og køreledningsanlæg på Øresundsbanen.
II.2.3) Oplysninger om forlængelse
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Antal gange, der er mulighed for forlængelse: 1
II.3) Kontraktens varighed eller frist for dens opfyldelse
Varighed i måneder: 36 (fra tildeling af kontrakten)

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Kontraktbetingelser
III.1.1) Sikkerhedsstillelse og garantier, som forlanges:
III.1.2) De vigtigste finansierings- og betalingsvilkår og/eller henvisning til relevante bestemmelser herom:
III.1.3) Retlig form, som kræves af den sammenslutning af økonomiske aktører, ordren tildeles:
Hvis flere i forening (i konsortium) afgiver bud, skal deltagerne i konsortiet hæfte solidarisk overfor Sund og Bælt. Endvidere skal et af konsortiets medlemmer have fuld prokura overfor ordregiveren.
III.1.4) Andre særlige vilkår
Der gælder særlige vilkår for opfyldelse af kontrakten: nej
III.2) Betingelser for deltagelse
III.2.1) De økonomiske aktørers personlige forhold, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregister
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Såfremt anmodning om deltagelse fremsendes af et konsortium, skal nedennævnte oplysninger fremsendes for konsortiedeltagere, hvor disse forventes at skulle varetage dele af opgaverne.
III.2.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: 1) Ansøgers årsrapport for de sidste 2 regnskabsår.
2) Erklæring om omsætning i forbindelse med tjenesteydelser af lignende karakter som nærværende udbud, i disse år.
III.2.3) Teknisk kapacitet
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt:
1) Liste over væsentlige opgaver udført af ansøger indenfor de sidste 5 år med angivelse af ordregiver og, så vidt muligt, aftaleforløb eller tilsvarende. Listen bør så vidt muligt begrænses til opgaver af samme karakter, som omfattet af nærværende udbud.
2) Redegørelse for ansøgers systemer for kvalitetstyring, miljøledelse samt arbejdsmiljøledelse, herunder om systemerne er udarbejdet på grundlag af ISO 9001, ISO 14001 henholdsvis 18001 eller lignende.
III.2.4) Oplysning om reserverede kontrakter
III.3) Specifikke vilkår for tjenesteydelseskontrakter
III.3.1) Oplysninger om en bestemt profession
III.3.2) Medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen

Del IV: Procedure

IV.1) Type procedure
IV.1.1) Type procedure
Begrænset
IV.1.2) Grænse for, hvor mange økonomiske aktører der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Forventet antal økonomiske aktører: 5
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal kandidater: Sund & Bælt vil lægge vægt på gode faglige kvalifikationer, solid erfaring med udførelse af drift og vedligehold i forbindelse med jernbaner i drift, herunder relateret til spor- sikrings- og køreledningsanlæg samt passende omsætning og regnskabsmæssigt resultat.
IV.1.3) Reduktion af antallet af økonomiske aktører under forhandlingerne eller dialogen
IV.2) Tildelingskriterier
IV.2.1) Tildelingskriterier
Det økonomisk mest fordelagtige bud vurderet på grundlag af de kriterier, der er anført i specifikationerne, i opfordringen til at afgive bud eller til at forhandle eller i det beskrivende dokument
IV.2.2) Oplysninger om elektronisk auktion
Der vil blive anvendt elektronisk auktion:: nej
IV.3) Administrative oplysninger
IV.3.1) Sagsnummer hos den ordregivende myndighed:
IV.3.2) Har der været tidligere offentliggørelse(r) om samme kontrakt?
nej
IV.3.3) Vilkår for adgang til specifikationer og yderligere dokumenter eller beskrivende dokumenter
IV.3.4) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
8.6.2015 - 13:00
IV.3.5) Dato for afsendelse til udvalgte kandidater af opfordringer til at afgive bud eller at deltage
IV.3.6) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
dansk.
IV.3.7) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
IV.3.8) Åbning af bud

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om EU-midler
Kontrakten vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
VI.3) Yderligere oplysninger
Anmodning om deltagelse skal fremsendes i 1 original-eksemplar og 3 kopier, samt en elektronisk kopi på cd-rom eller memory-stick i lukket kuvert eller pakke til adressen nævnt i punkt I.1). Ansøgning skal mærkes »Anmodning om prækvalifikation — Jernbanetekniske vedligeholdelsesopgaver — må ikke åbnes i posten«.
Udbudsmateriale og kontrakt vil blive affattet på dansk. Arbejdssproget vil være dansk.
Alle interesserede ansøgere opfordres til at holde øje med EU-tidende og vores hjemmeside.
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne

Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 København Ø
DANMARK
Mailadresse: klfu@erst.dk
Telefon: +45 35291095
Internetadresse: www.klfu.dk

Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne

Der er ikke et organ med ansvar for mæglingsprocedurer i Danmark

VI.4.2) Indgivelse af klager
Præcise oplysninger om klagefrist(er): I henhold til lov om håndhævelse af udbudsreglerne mv. gælder følgende frister for indgivelse af klage:
Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage.
Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret. Fristen begynder dog først, når der i underretningen er angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for ordregiverens beslutning.
I andre situationer skal klage over udbud være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1. 45 kalenderdage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
2. 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået. Lige som ovenfor er det en betingelse for, at fristen begynder at løbe, at underretningen indeholder en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen.
3. 6 måneder efter, at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2.
Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden,jf. lovens § 3, stk. 1. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds e-mail adresse er angivet i punkt VI.3.1).
VI.4.3) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om indgivelse af klager

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
DANMARK
Mailadresse: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk
Fax: +45 41715100

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
4.5.2015

Send til en kollega

0.095