23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2015/S 098-178142
Offentliggjort
22.05.2015
Udbudstype
Begrænset udbud

Udbyder

Banedanmark

Opdateringer

Rettelse
(04.07.2015)

Uafsluttet procedureOrdretildelingsproceduren er blevet afbrudtKontrakten kan blive genstand for en fornyet offentliggørelse

Rammeaftale om udlån af sikringstekniske ressourcer til Banedanmark


Banedanmark

Udbudsbekendtgørelse – forsyningsvirksomhed

Tjenesteydelser

Direktiv 2004/17/EF

Del I: Ordregiver

I.1) Navn, adresser og kontaktpunkt(er)

Banedanmark
Amerika Plads 15
Att: Hanne Lilleøre Jæger
2100 København Ø
DANMARK
Mailadresse: hljg@bane.dk

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse for ordregiveren: http://www.bane.dk

Yderligere oplysninger fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter til et dynamisk indkøbssystem) fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

I.2) Hovedaktivitet
Jernbanetransport
I.3) Kontrakt indgås på andre ordregiveres vegne
Ordregiveren indkøber på andre ordregiveres vegne: nej

Del II: Kontraktens genstand

II.1) Beskrivelse
II.1.1) Ordregiverens betegnelse for kontrakten:
Rammeaftale om udlån af sikringstekniske ressourcer til Banedanmark.
II.1.2) Kontrakttype og leverings- eller udførelsessted for bygge/anlægsarbejdet, varerne eller tjenesteydelserne
Tjenesteydelser
Tjenesteydelseskategori nr. 1: Vedligeholdelse og reparation

NUTS-kode DK

II.1.3) Oplysninger om offentlig kontrakt, rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Bekendtgørelsen vedrører udarbejdelse af en rammeaftale
II.1.4) Oplysninger om rammeaftale

Rammeaftalens varighed

Varighed i år: 5
II.1.5) Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene:
Banedanmark ønsker at indgå en rammeaftale om udlån af sikringsteknikere med den nødvendige uddannelse til at udføre diverse sikringstekniske arbejder i Banedanmarks anlæg, herunder sikringstekniske arbejder på stationssikringsanlæg, linieblok og sporskiftedrev. Ved udførelsen af konkrete arbejder omfattet af kontrakten skal Leverandøren endvidere stille servicebil og håndværktøj til rådighed for egne medarbejdere.
Banedanmark vil, indtil en eventuel nedjustering i henhold til kontraktsbestemmelserne herom, i gennemsnit/pr år være forpligtet til at indleje henholdsvis 4 årsværk/sikringsteknikere (øst) og 3 årsværk/sikringsteknikere (vest). Leverandøren skal forvente at arbejdsbelastningen primært ligger i perioden marts-nov. (begge måneder inkl. og undtagen juli).
Leverandøren skal i sin allokering af mandskab til brug for opfyldelse af sine forpligtelser i henhold til kontrakten sikre nødvendigt mandskab til dækning af den varierende arbejdsbelastning samt egne medarbejderes ferie og sygdom.
Sikringstekniske arbejder omfattet af den udbudte kontrakt vil kunne finde sted 365 dage om året, men Leverandøren vil dog skulle påregne at det meste af arbejderne skal udføres i perioden marts-november, begge måneder inkl. og juli undtaget.
Rammeaftalen indeholder to delaftaler: en delaftale for Øst-Danmark og en delaftale for Vest-Danmark.
Det forventes at rammeaftalen træder i kraft 1.10.2015 og forventes at have en løbetid på 5 år med option på 3 * 1 år.
II.1.6) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

50200000, 50800000

II.1.7) Oplysninger om WTO-aftalen om offentlige indkøb
Dette udbud er omfattet af WTO-aftalen om offentlige indkøb: ja
II.1.8) Oplysninger om delaftaler
Kontrakten er opdelt i delaftaler: ja
Der kan afgives bud på alle delaftaler
II.1.9) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2) Kontraktens mængde eller omfang
II.2.1) Samlet mængde eller omfang:
II.2.2) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.3) Oplysninger om forlængelse
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Antal gange, der er mulighed for forlængelse: 3
II.3) Kontraktens varighed eller frist for dens opfyldelse

Oplysninger om delaftaler

Delaftale nr.: 1Betegnelse: Aftale om udlån af sikringstekniske ressourcer til Banedanmark til Øst-Danmark
1) Kort beskrivelse:
Delaftale om indleje sikringstekniske ressourcer i form af sikringsteknikere til at udføre diverse sikringstekniske arbejder i Banedanmarks anlæg, herunder sikringstekniske arbejder på stationssikringsanlæg, linieblok og sporskiftedrev. Arbejdet skal udføres på Sjælland, Lolland og Falster.
2) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

50200000, 50800000

Delaftale nr.: 2Betegnelse: Aftale om udlån af sikringstekniske ressourcer til Banedanmark til Vest-Danmark
1) Kort beskrivelse:
Delaftale om indleje sikringstekniske ressourcer i form af sikringsteknikere til at udføre diverse sikringstekniske arbejder i Banedanmarks anlæg, herunder sikringstekniske arbejder på stationssikringsanlæg, linieblok og sporskiftedrev. Arbejdet skal udføres på Fyn og i Jylland.
2) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

50200000, 50800000

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Kontraktbetingelser
III.1.1) Sikkerhedsstillelse og garantier, som forlanges:
Betingelser for sikkerhedsstillelse og garanti fremgår af udbudsmaterialet.
III.1.2) De vigtigste finansierings- og betalingsvilkår og/eller henvisning til relevante bestemmelser herom:
Betalingsbetingelser fremgår af udbudsmaterialet.
III.1.3) Retlig form, som kræves af den sammenslutning af økonomiske aktører, ordren tildeles:
En sammenslutning af leverandører skal hæfte solidarisk, direkte og ubegrænset for tilbuddet og opfyldelse af den tildelte kontrakt samt udpege en fælles befuldmægtiget.
III.1.4) Andre særlige vilkår:
Der gælder særlige vilkår for opfyldelse af kontrakten: ja
Beskrivelse af de særlige vilkår: Leverandørens medarbejdere der skal udføre arbejder omfattet af den tildelte kontrakt, skal til enhver tid kunne dokumentere at have nødvendig og gyldig sikkerhedsuddannelse, herunder »pas på på banen«, SR1 og SR2-arbejdslederuddannelse mv., der er påkrævet til udførelse af konkrete arbejder.
III.2) Betingelser for deltagelse
III.2.1) De økonomiske aktørers personlige forhold, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregister
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: 1. Leverandøren skal vedlægge en tro og love erklæring om, at leverandøren har opfyldt sine forpligtelser med hensyn til betaling af ubetalt, forfalden gæld til det offentlige i form af skatter, afgifter og bidrag til sociale sikringsordninger i henhold til retsforskrifterne i det land, hvor leverandøren er etableret og i Danmark.
Ved en sammenslutning af leverandører (fx. et konsortium) skal oplysningerne gives for hver enkelt leverandør.
III.2.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: 1. Leverandøren skal vedlægge virksomhedens balance eller uddrag heraf, hvis offentliggørelse af balancen er lovpligtig i det land, hvor den økonomiske aktør er etableret.
Ved en sammenslutning af leverandører (fx. et konsortium) skal oplysningerne gives for hver enkelt leverandør.
Det er et mindstekrav, at leverandørens balance fremviser positiv egenkapital.
III.2.3) Teknisk kapacitet
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: 1. Leverandøren skal ved fremsendelse af en referenceliste dokumentere erfaring med udførte sikringstekniske arbejder på/i stationssikringsanlæg, automatisk linieblok og sporskiftedrev. Det ses gerne, at listen indeholder en nærmere beskrivelse af den enkelte leverances indhold og omfang.
Det er et mindstekrav, at Leverandøren i de fremsendte referencer dokumenterer erfaring med sikringstekniske arbejder på samtlige sikringstekniske anlæg: stationssikringsanlæg, automatisk linieblok og sporskiftedrev.
Ansøgninger om prækvalifikation der ikke dokumenterer den nødvendige erfaring med både stationssikringsanlæg, automatisk linieblok og sporskiftedrev, vil blive anset som ikke-konditionsmæssige.
2. Leverandøren skal ved fremsendelse af en medarbejderoversigt dokumentere, at han råder over sikringsteknikere med den nødvendige sikringstekniske uddannelse og kendskab til at kunne udføre sikringstekniske arbejder i/på Banedanmarks anlæg. Leverandøren skal råde over sikringsteknikere til sikringstekniske arbejder i/på såvel stationssikringsanlæg, automatisk linieblok og sporskiftedrev. Oversigten skal IKKE indeholde CV'er på navngivne medarbejdere.
Såfremt Leverandøren vil gøre brug af underleverandører til levering af mandskab til brug for sikringstekniske arbejder på stationssikringsanlæg, automatisk linieblok og sporskiftedrev, skal en ansøgning om prækvalifikation vedlægges en erklæring om at underleverandøren stiller det konkrete antal ressourcer til rådighed for Leverandøren i forbindelse med dennes forpligtelse overfor Banedanmark.
Da Leverandøren skal dække årets varierende arbejdsbelastning samt fravær mv. hos egne medarbejdere, er det et mindstekrav, at Leverandøren dokumenterer, at han råder over minimum 5 årsværk/sikringsteknikere (delaftale-øst) og 4 årsværk/sikringsteknikere (delaftale-vest) til arbejder omfattet af rammeaftalen.
III.2.4) Oplysning om reserverede kontrakter
III.3) Specifikke vilkår for tjenesteydelseskontrakter
III.3.1) Oplysninger om en bestemt profession
Udførelse af tjenesteydelsen er forbeholdt en bestemt profession: nej
III.3.2) Medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen
Juridiske personer bør anføre navne på og faglige kvalifikationer for de medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen: nej

Del IV: Procedure

IV.1) Type procedure
IV.1.1) Type procedure
Begrænset
IV.2) Tildelingskriterier
IV.2.1) Tildelingskriterier
Laveste pris
IV.2.2) Oplysninger om elektronisk auktion
Der vil blive anvendt elektronisk auktion:: nej
IV.3) Administrative oplysninger
IV.3.1) Sagsnummer hos ordregiveren:
IV.3.2) Har der været tidligere offentliggørelse(r) om samme kontrakt?
nej
IV.3.3) Vilkår for adgang til specifikationer og yderligere dokumenter
Skal der betales for dokumenterne?: nej
IV.3.4) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
19.6.2015 - 14:00
IV.3.5) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
dansk.
IV.3.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
IV.3.7) Åbning af bud

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om EU-midler
Kontrakten vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
VI.3) Yderligere oplysninger:

En formular til brug for den i pkt. III.2.1) omtalte tro og love erklæring kan downloades på Banedanmarks hjemmeside: www.bane.dk

Anmodning om prækvalifikation ses gerne fremsendt i 1 papirversion samt en kopi på et elektronisk medie. Kuverten bedes mærket »Fortroligt — må ikke skannes — ansøgning om prækvalifikation — udlån af sikringstekniske ressourcer«.
I relation til pkt. I.1) og pkt. IV.3.3) bemærkes, at der på nuværende tidspunkt ikke er yderligere oplysninger, specifikationer og dokumenter at få.
Leverandørens omkostninger i forbindelse med prækvalifikation er Banedanmark uvedkommende.
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne

Klagenævn for Udbud
Dahlerup Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 København Ø
DANMARK
Internetadresse: www.klfu.dk

VI.4.2) Indgivelse af klager
Præcise oplysninger om klagefrist(er): I henhold til Lov nr. 492 af 12.5.2010 om håndhævelse af udbudsreglerne m.v. som senest ændret ved lov nr. 511 af 27.5.2013 gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud:
Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.
Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
VI.4.3) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om indgivelse af klager

Konkurrence og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
DANMARK
Mailadresse: kfst@kfst.dk
Internetadresse: www.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
19.5.2015

Send til en kollega

0.062