23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2015/S 105-191685
Offentliggjort
03.06.2015
Udbudstype
Begrænset udbud

Udbyder

Forsvarets Materiel- og Indkøbsstyrelse

Hovedeftersyn af skibet Søløven


Forsvarets Materiel- og Indkøbsstyrelse

Udbudsbekendtgørelse

Tjenesteydelser

Direktiv 2009/81/EF

Del I: Ordregivende myndighed/ordregiver

I.1) Navn, adresser og kontaktpunkt(er)

Forsvarets Materiel- og Indkøbsstyrelse
Lautrupbjerg 1-5
2750 Ballerup
DANMARK

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse for den ordregivende myndighed / ordregiveren: http://forsvaret.dk/fmt

Yderligere oplysninger fås her: Kammeradvokaten
Vester Farimagsgade 23
Kontaktpunkt(er): Line Westh
1606 København V
DANMARK
Telefon: +45 33152010
Mailadresse: liwe@kammeradvokaten.dk
Internetadresse: http://www.kammeradvokaten.dk

Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter vedrørende den konkurrenceprægede dialog og et dynamisk indkøbssystem) fås her: Kammeradvokaten
Vester Farimagsgade 23
Kontaktpunkt(er): Line Westh
1606 København V
DANMARK
Telefon: +45 33152010
Mailadresse: liwe@kammeradvokaten.dk
Internetadresse: http://www.kammeradvokaten.dk

Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: Kammeradvokaten
Vester Farimagsgade 23
Kontaktpunkt(er): Line Westh
1606 København V
DANMARK
Telefon: +45 33152010
Mailadresse: liwe@kammeradvokaten.dk
Internetadresse: http://www.kammeradvokaten.dk

I.2) Type ordregivende myndighed
Ministerium eller en anden myndighed på nationalt plan eller forbundsplan, herunder regionale eller lokale afdelinger
I.3) Hovedaktivitet
Forsvar
I.4) Kontrakt indgås på andre ordregivende myndigheders / ordregiveres vegne
Den ordregivende myndighed indkøber på andre ordregivende myndigheders vegne: nej

Del II: Kontraktens genstand

II.1) Beskrivelse
II.1.1) Den ordregivende myndigheds betegnelse for kontrakten:
Hovedeftersyn af skibet Søløven.
II.1.2) Kontrakttype og leverings- eller udførelsessted for bygge/anlægsarbejdet, varerne eller tjenesteydelserne
Tjenesteydelser
Tjenesteydelseskategori nr. 1: Vedligeholdelse og reparation
II.1.3) Oplysninger om rammeaftale
II.1.4) Oplysninger om rammeaftale
II.1.5) Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene:
Opgaven omfatter hovedeftersyn af Dykkeruddannelsesplatform Søløven.
Eftersynet er en sikkerheds- og vedligeholdelsesmæssig gennemgang af skibet i henhold til klasseregler og anden påkrævet vedligeholdelse og eftersyn af skibet. Eftersynet inkluderer adskillelse og eftersyn af væsentlige mekaniske dele, såsom akselledning for fremdrivningsanlæg, pumper, rorsystemer, styremaskineanlæg mv. Søløven er oprindeligt bygget som en del af et militært byggeprogram omfattende Flyvefisken-klassen (Standard Flex 300).På grund af ændrede behov i Søværnet blev Søløven i 2010-2011 ombygget til et dykkeruddannelsesfartøj, der primært uddanner frømandskorpset og forsvarets minedykkere.
Skibets hoveddata:
Længde overalt: 54 meter
Længde p.p.: 50 meter
Bredde: 9 meter
Dybdegang: maks. 3 meter
Deplacement: 450 tons
Skibet er til rådighed for gennemførelse af hovedeftersyn fra den 8.10.2015 til den 11.11.2015.
II.1.6) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

50241000

II.1.7) Oplysninger om underentreprise
II.1.8) Delaftaler
Kontrakten er opdelt i delaftaler: nej
II.1.9) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2) Kontraktens mængde eller omfang
II.2.1) Samlet mængde eller omfang:
Anslået værdi eksklusive moms: 3 000 000 DKK
II.2.2) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.3) Oplysninger om forlængelse
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.3) Kontraktens varighed eller frist for dens opfyldelse
Påbegyndelse 8.10.2015. Færdiggørelse 11.11.2015

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Kontraktbetingelser
III.1.1) Sikkerhedsstillelse og garantier, som forlanges:
III.1.2) De vigtigste finansierings- og betalingsvilkår og/eller henvisning til relevante bestemmelser herom:
Der henvises til bestemmelserne i udbudsmaterialet herom. Fakturering skal ske i overensstemmelse med de til enhver tid gældende danske regler på området. Pt. fastsætter lovbekendtgørelse nr. 798/2007, at fakturering skal ske elektronisk. De præcise krav hertil vil blive fastslået i kontrakten.
III.1.3) Retlig form, som kræves af den sammenslutning af økonomiske aktører, ordren tildeles:
Der er ikke krav om nogen særlig retlig form. Såfremt kontrakten tildeles en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium), skal deltagerne påtage sig solidarisk hæftelse og udpege en fælles befuldmægtiget.
III.1.4) Andre særlige vilkår, som gælder for opfyldelse af kontrakten, især mht. forsyningssikkerhed og informationssikkerhed:
Der stilles krav om, at virksomheden og virksomhedens ansatte senest på tidspunktet for kontraktindgåelse har opnået sikkerhedsgodkendelse fra Forsvarets Efterretningstjeneste, jf. statsministeriets sikkerhedscirkulære (CIR nr. 204 af 7.12.2001). Værftet vil have pligt til at sikre, at det alene er sikkerhedsgodkendt personel, som har adgang til klassificerede oplysninger eller materiel som led i opfyldelsen af kontrakten. Yderligere gøres der opmærksom på, at kontrakten vil omfatte en arbejdsklausul, der pålægger leverandøren at sikre, at både egne samt eventuelle underleverandørers medarbejdere har løn- og arbejdsvilkår, der ikke er mindre gunstige end dem, der i henhold til en gældende overenskomst, voldgiftskendelse, nationale love eller administrative forskrifter gælder for arbejde af samme art inden for vedkommende fag eller industri i det land, hvor arbejdet udføres. Leverandøren vil være kontraktligt forpligtet til at bevise, at arbejdsklausulen overholdes.
III.1.5) Oplysninger om sikkerhedsgodkendelse:
III.2) Betingelser for deltagelse
III.2.1) Personlige forhold

Kriterier angående de økonomiske aktørers personlige forhold (som kan føre til, at de udelukkes), herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregistre

Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Ved afgivelse af tilbuddet (og ikke ved ansøgningen om prækvalifikation) skal leverandøren afgive en erklæring på tro og love om,hvorvidt leverandøren har opfyldt sine forpligtelser med hensyn til betaling af skatter og afgifter samt bidrag til sociale sikringsordninger i henhold til retsforskrifterne i det land, hvor leverandøren er etableret, og i Danmark. En formular, som kan anvendes til dette formål vil blive stillet til rådighed sammen med udbudsmaterialet.
III.2.2) Økonomisk og finansiel kapacitet

Kriterier angående de økonomiske aktørers økonomiske og finansielle formåen (som kan føre til, at de udelukkes)

Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Det seneste årsgodkendte regnskab eller en erklæring om ansøgerens egenkapital, omsætning og soliditetsgrad for det seneste disponible regnskabsår. Ved en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium) skal årsrapporten/erklæringen gives for hver enkelt virksomhed.
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves: Tilbudsgiver skal i det seneste regnskabsår have en soliditetsgrad på mindst 5 %.
III.2.3) Teknisk og/eller faglig kapacitet

Kriterier angående de økonomiske operatørers tekniske og/eller faglige formåen (som kan føre til, at de udelukkes)

Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt:
Fremlæggelse af liste over de betydeligste lignende ydelser på GRP Fartøjer, som tilbudsgiveren har udført indenfor de seneste 5 år med angivelse af navn på fartøj, ejer eller reders navn, og en overordnet beskrivelse af opgavens karakter (f.eks. hovedeftersyn, større ombygning etc.) og tidspunkter.
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves
Tilbudsgiver skal dokumentere erfaring med udførelse af eftersyns-, vedligeholdelses- og reparationsarbejder på GRP fartøjer.
III.2.4) Oplysning om reserverede kontrakter
III.3) Specifikke vilkår for tjenesteydelseskontrakter
III.3.1) Oplysninger om en bestemt profession
Udførelse af tjenesteydelsen er forbeholdt en bestemt profession: nej
III.3.2) Medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen
Juridiske personer bør anføre navne på og faglige kvalifikationer for de medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen: nej

Del IV: Procedure

IV.1) Type procedure
IV.1.1) Type procedure
Begrænset
IV.1.2) Grænse for, hvor mange økonomiske aktører der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Forventet antal økonomiske aktører 3
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal kandidater: Såfremt flere end 3 egnede ansøgere søger om prækvalifikation, vil begrænsning af ansøgere, der opfordres til at afgive tilbud, ske ved en vurdering af, hvilke ansøgere der har dokumenteret de bedst matchende tidligere leverancer i forhold til den udbudte opgave.
IV.1.3) Reduktion af antallet af økonomiske aktører under forhandlingerne eller dialogen
IV.2) Tildelingskriterier
IV.2.1) Tildelingskriterier
Laveste pris
IV.2.2) Oplysninger om elektronisk auktion
Der er anvendt elektronisk auktion:: nej
IV.3) Administrative oplysninger
IV.3.1) Sagsnummer hos den ordregivende myndighed:
IV.3.2) Har der været tidligere offentliggørelse(r) om samme kontrakt?
nej
IV.3.3) Vilkår for adgang til specifikationer og yderligere dokumenter eller beskrivende dokumenter
IV.3.4) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
30.6.2015 - 12:00
IV.3.5) Dato for afsendelse til udvalgte kandidater af opfordringer til at afgive bud eller at deltage
IV.3.6) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
dansk.

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om EU-midler
Kontrakten vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
VI.3) Yderligere oplysninger:
Ad pkt. IV.2.1) Tildelingskriterier.
Ved evalueringen af tilbudsgivers pris vil der blive taget højde for de omkostninger, der for forsvaret er forbundet med, at eftersynet gennemføres på tilbudsgivers værft, således at disse i evalueringsmæssig henseende tillægges prisen i det afgivne tilbud. Dette omfatter omkostninger ved sejltid til værftet, omkostninger ved opretholdelse af fornødent vagtberedskab samt omkostninger til transport, rejsetid og ophold for forsvarets mandskab. Dette sker alene til brug for evalueringen, og den vindende tilbudsgiver vil ikke skulle dække disse omkostninger.
Ad. pkt. III.2.2) Økonomisk og finansiel kapacitet og pkt. III.2.3) Teknisk kapacitet.
Såfremt en ansøger i relation til vurderingen af økonomisk, finansiel og teknisk kapacitet ønsker at basere sig på andre enheders formåen (f.eks. underleverandører eller andre enheder i koncernen), skal ansøger godtgøre, at ansøger fuldt ud kan råde over de ressourcer, der er nødvendige til opfyldelse af kontrakten, f.eks. ved at fremlægge erklæring eller anden dokumentation for disse enheders tilsagn om at stille de nødvendige ressourcer til rådighed.
Ad ansøgning:
Ordregiver ser gerne, at anmodning om prækvalifikation indeholder oplysninger om e-mail-adresse på kontaktperson hos ansøger, hvortil eventuelle meddelelser under udbuddet kan sendes. Ansøgning om prækvalifikation bedes indleveret til kontaktperson angivet i bilag A III i 2 papireksemplarer og 1 elektronisk version (USB, dvd eller lignende læsbart medie). Ansøgninger bedes mrk. »Ansøgning om prækvalifikation — Søløven«.
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne

Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 København Ø
DANMARK
Mailadresse: klfu@erst.dk
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: http://klfu.dk

VI.4.2) Indgivelse af klager

Præcise oplysninger om klagefrist(er): I henhold til lov om håndhævelse af udbudsreglerne m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen. Øvrige klager skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. Klagenævnet for Udbuds e-mail-adresse er angivet i punkt VI.4.1). Klagenævnet for Udbuds egen klagevejledning kan findes på www.erhvervsstyrelsen.dk

VI.4.3) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om indgivelse af klager

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
DANMARK
Mailadresse: kfst@kfs.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
29.5.2015

Send til en kollega

0.062