23948sdkhjf

Service og idriftsættelse via Augmented Reality

| Medlemsnyhed | Indrykket af Poul Johansen Maskiner A/S

Under coronakrisen introducerede PJM AR-teknologi og fjernadgang via Teams-software til at hjælpe kunderne med at idriftsætte og servicere deres installationer – på tværs af Atlanten i realtid.

Til et af vores kunders produktionsanlæg i Monterrey, Mexico, har PJM produceret en serie af tampontrykmaskiner, der påfører print på vores kunders produkter. Når først maskinerne er afsendt, vil det være normalt, at vi rejser ud til stedet og hjælper med udpakning og idriftsættelse af udstyret. Men så ramte pandemien, og vores serviceteams havde ikke længere mulighed for at rejse ud og være med, når de nye maskiner skulle sættes i drift. 
 
På grund af corona-virus restriktioner på rejser kunne vi ikke flyve til Monterrey, som vi normalt ville have gjort. Vi havde brug for at være der under udpakningen af ​​maskinerne og være ved hånden under idriftsættelsen – men det var klart, at dette var no-go.
 
Heldigvis havde vores kunde i Monterrey et erfarent team af teknikere på stedet, som er fuldt ud i stand til at klare opgaven med assistance fra os.
 
Vi besluttede defor at anvende fjernadgangsteknologi ved hjælp af videokonference og RealWear Remote Mentor-briller, som muliggør et tovejsopkald og overførsel af visuelle data til operatøren. 

Denne teknologi er stadig i sin vorden, men vi tror på, at den er kommet for at blive. Det vil reducere rejseomkostningerne og vores samlede CO2-fodaftryk, og det vil sætte os i stand til at fremskynde idriftsættelse for vores kunder.

PJM forventer derfor at implementere teknologien på flere projekter i fremtiden.

Du kan læse hele casen her.


Skriv kommentar

Medlemsnyhed

Indrykket af
Poul Johansen Maskiner A/S

Øvangsvej 1
4540 Fårevejle
Danmark
Poul Johansen Maskiner A/S

Send til en kollega

0.093