Pjecerne er mange og farverige, og de sociale medier flyder over med dyre kampagnevideoer, der skal få de unge til at vælge at blive faglærte. Der er bare ét problem: De unge ser ikke videoerne, og de vil i hvert fald slet ikke læse noget, konkluderer et treårigt projekt på Bornholm.
Siden 2020 har kommunen samlet erhvervsliv, uddannelser og stude...
- Mor er ikke tryg ved en erhvervsuddannelse, hun er tryg ved gymnasiet
Mor er den vigtigste at overbevise, når de unge skal vælge en erhvervsuddannelse, siger konsulent på bagkant af projektet "Faglært er fedt", der har set på nye metoder til at tiltrække de unge

- Mor er en svær størrelse, for hvordan får man fat i hende? Nogen virksomheder laver åben hus arrangementer for unge og forældre, der kommer mor ofte med, og der kan man klæde hende på, fortæller Klaus Werner, projektkonsulent hos Business Center Bornholm, om det store arbejde man bør lægge i at oplyse især moren om erhvervsuddannelserne. Hun er nemlig en vigtig faktor, når den unge skal vælge uddannelse. Arkivfoto
Få adgang til hele artiklen
- nemt og hurtigt
Prøveabonnement
Opret prøveabonnement
Opret nu
- Ingen kortoplysninger
- Ingen binding
Køb abonnement
Vælg mellem vores abonnementer til Jern & Maskinindustrien, og find det, der passer dig og/eller dit firma
Se abonnementer