23948sdkhjf

Modulex skilter med offensiv vækststrategi

Den førende virksomhed inden for skiltning, visuel branding og wayfinding skyder ifælge ledelsen netop nu en global offensiv i gang. Den skal tredoble omsætningen de næste fem år.
Der er vækst i rebranding, ikke mindst blandt multinationale selskaber. Modulex har derfor travlt med at udskifte facadeskilte og indendørs skilte samt dekorativ grafik over hele verden. Det samme gælder digitale skilte og instore løsninger. Modulex forventer, at der kommer endnu flere ordrer i bogen.

– Selv blandt multinationale virksomheder har de færreste deres egen afdeling for rebranding, fortæller CEO Søren Bendt. Opgaven er meget specialiseret, så de fleste henter kompetencerne uden for huset.

Forretningsenheden Brand On er en af de platforme, som væksten i Modulex skydes op fra.

– I Brand On har vi samlet 48 års erfaring med projektledelse af komplekse brand roll outs.

Den finske papirproducent Stora Enso er blandt kunderne. For nylig rebrandede Brand On således koncernen på 345 lokaliteter i 39 lande samtidigt. N2 var design agency på opgaven.

– Vi styrede alt fra produktion, sourcing og shipping til montage af skilte og andre designelementer. N2 havde fuld frihed til at koncentrere sig om det kreative arbejde.

Opgaverne favner så forskellige projekter som lufthavne, hoteller, hospitaler, domiciler, skoler og offentlige bygninger. Virksomheden samarbejder tæt med internationale brand agencies, indretningsvirksomheder og arkitektfirmaer.

– Vi kommer ofte tidligt ind i processen, så wayfinding, visuel branding, skiltning og dekoration bliver en integreret del af løsningen, frem for noget man sætter på til sidst.

Søren Bendt understreger, at Modulex ikke blot sælger de produkter, man har på hylderne

– Vi skaber de løsninger, kunderne har brug for. Det betyder, at vi også sourcer produkter når det er nødvendigt. Vi har konstant fokus på kundernes behov og står ikke i vejen for at udvide vores sortiment, hvis kunderne efterspørger det. Også selv om det kan kræve opkøb af andre virksomheder.

Arla, Maersk, Microsoft og Nokia er blandt de kendte navne på kundelisten.

– De internationale opgaver kræver, at vi selv har en international og moderne visuel identitet. Derfor har vi netop lanceret en fornyelse af vores eget brand.

Bag rebrandingen af Modulex og det øgede fokus på Brand On står en ambitiøs ejerkreds. Man satser på vækst, også gennem opkøb.

– Vores branche vil opleve en kraftig konsolidering. Vi afsøger hele tiden det globale marked for interessante samarbejdspartnere og opkøbsemner. Virksomheder der kan supplere vores egne produkter og projektorganisation. Vi sætter høje mål og forventer at tredoble koncernens omsætning de næste fem år, slutter Søren Bendt.mola
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078