23948sdkhjf

Færgemesse knytter tættere bånd

Det sejler – på den gode måde – for Lemvigh-Müllers årlige leverandørmesse, som i år har lejet færgen mellem København og Oslo og bortført den til Århus.
Hvad gør man, hvis det er svært at trække jyske messegæster til Sjælland og omvendt?

Man lejer selvfølgelig en færge – selveste Oslo-færgen fra DFDS Seaways – piller den ud af ruten for nogle dage i færgetrafikkens lavsæson – og fylder vogndækket med messestande.

Sådan har grossistkæmpen Lemvigh-Müller i de seneste dage holdt leverandørmesse. Først i København. Og bagefter sejlede færgen med fuld messeopsætning til Århus.

Inklusive leverandører, kunder, Lemvigh-Müller-medarbejdere og hele færgebesætningen, som leverer fuld service, mens der er fuld belægning i færgens kahytter.

Lemvigh-Müllers administrerende direktør Morten Trolle har ikke hørt om andre, der har gjort det samme. Med den højst utraditionelle messeidé knytter virksomheden sine kunder og leverandører tættere til sig.

- Hvis vi skal overleve på den lange bane, må vi differentiere os fra vores konkurrenter. For os er fremtidens forretning, at vi skaber et værdiskabende samarbejde med kunden, siger han.

Og han nævner logistiske løsninger med særlig kundetilpasset indpakning af produkter. Eller det kan være energioptimering. Det handler om, at Lemvigh-Müller ikke bare leverer produkterne, men at grossistkæmpen også hjælper med at løse kundernes udfordringer. Hvad holder dem eksempelvis vågne om natten?

Med færgemessen giver Lemvigh-Müller også sine kunder og leverandører en direkte mulighed for at kommunikere med hinanden uden Lemvigh-Müller som mellemled, og det sætter parterne pris på, tror han.

- Det, som man kan nå på denne messe, tager det en sælger tre måneder om at nå, hvis han skulle ud og stemme dørklokker, siger han.

Det er en stor succes, konstaterer Morten Trolle, og den gentages måske næste år. Men ikke om tre år. Lemvigh-Müllers princip er, at man gentager en succes to gange, og så er det slut , og det er sikkert.

- Vi skal formå at forny os som virksomhed. Det er bedre at forlade noget, der er på toppen, end det er at forlade noget af negative grunde, siger han.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.11