23948sdkhjf

Femårsplanen lykkedes for DK-seals

En af Danmarks få pakningsproducenter med egen maskinpark vinder nu markedsandele hos flere store produktionsvirksomheder.
DK-Seals har netop fejret fem års fødselsdag, men selvom væksten har været kontinuerlig siden starten i 2011, blev dagen ikke markeret med pomp og pragt. Arbejdet og kunderne havde førsteprioritet, understreger direktør Ulrik Olling.

- Naturligvis. Vi havde dog heller ikke planlagt at markere dagen, siger han med et smil og tilføjer, at de første fem år kun er et lille skridt på vejen for den fynske pakningsproducent.

- Mange af vores kon-kolleger har været i branchen meget længere tid end os. Derfor skal vi holde os skarpe og være klar til at gå de ekstra meter for at få foden indenfor hos kunderne.

Store virksomheder på kundelisten
Især det sidste års tid er det lykkedes at lukke aftaler med flere store produktionsvirksomheder i metalindustrien. En vedholdende salgsindsats kombineret med en fleksibel egenproduktion bærer nu for alvor frugt, mener Ulrik Olling og uddyber, at man efterhånden bliver betragtet på lige fod med de ”gamle” i branchen.

- Det tager tid at blive accepteret, og mange køber tætninger samme sted, som de altid har gjort. Men det er en kæmpe fordel, vi selv producerer, når vi indleder en dialog med et større firma. Det er drejning af specialtætninger, der sikrer de nye kunder, men efterfølgende køber de også flere hyldevarer hos os, siger han og konstaterer, at kundelisten næsten er femdoblet i løbet af de sidste tre år. Her spiller lysten til udfordringer en stor rolle.

- Vi har både maskinerne og kompetencerne i huset, og det skal udnyttes. Vi brænder for håndværket, og siger stort set aldrig nej til en kompleks opgave. Det er med til at flytte os.

Vil ikke købe sig til vækst
DK-Seals holder stadig et hårdt fokus på kunder i maskin- og hydraulikindustrien. Her vinder man de fleste ordrer, og Ulrik Olling erkender, at man ikke foreløbig giver sig i kast med brancher som vind- og offshoreindustrien.

- Den pondus, der skal til for at være underleverandør på de områder - eller til levnedsmiddelindustrien for den sags skyld, har vi slet ikke endnu. Væksten skal være naturlig, og vi vil ikke investere os til den. Vi koncentrerer os om at udvikle vores nuværende kunder og komme i dialog med nye potentielle i de segmenter, hvor vi kan gøre en forskel, slutter Ulrik Olling.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078