23948sdkhjf

Karsebakkens skaber runder 25 år

Emballage-virksomheden ST Plast, der blandt andet står bag den klassiske karsebakken, har 25 års jubilæum.
Når du i supermarkedet køber en omgang karse til æggemaden, står du faktisk med et stykke industriel designhistorie i hånden.

Karsebakken var nemlig et af de første produkter ST Plast udviklede tilbage i 1991, hvor virksomheden den blev grundlagt i Kjersing i Esbjerg.
I dag 25 år senere bliver karsebakken og andre former for emballage produceret på den fuldt automatiserede produktion i Esbjerg.

- Vi har lige fået endnu en robot leveret, som skal indgå i vores produktion. Vi tænker robotter naturligt ind på vores fabrik - også når vi hjælper vores kunder med at optimere deres produktion, siger Knud-Erik Skov-Thuesen, der sammen med sin hustru Charlotte, står bag en af Esbjergs langtidsholdbare firmasucceser, ST PLAST.

- Man kan sige, at vi, som virksomhed, er blevet voksne, så vi er nu i gang med at indfri det kæmpe uudnyttede potentiale, der ligger og venter på os. Det kan vi kun gøre, fordi vi har et super team af dygtige ansatte med indblik i såvel produktudvikling, automatisering og procesoptimering som marketing. Og sådanne medarbejdere skal vi bruge flere af i en nær fremtid, så vi kan vækste til gavn for bl.a. området, understreger han.

Efter 2000 fik ST Plast en professionel bestyrelse, og midt i 00’erne blev en ny strategi lagt, som handlede om, at ville tilbyde kunderne mere end bare et emballageprodukt til at pakke en vare i.

- Vi ville være førende, når det handler om at udvikle og producere emballageløsninger til automatiset anvendelse, i samarbejde med vores kunder, siger Knud-Erik Skov-Thuesen.

Ny teknologi giver dygtige medarbejdere
Mange tror, at man kan spare sig til succes, men det afviser Knud-Erik Skov-Thuesen i dag blankt.

- Vejen til vores succes har været, og vil fremadrettet være, kompetente medarbejdere og innovative løsninger. Det handler om at have nogle at uddelegere til. Nogle der tager bolden og ved, hvad de skal gøre med den, når den bliver spillet ud, siger han.

Derfor investerer virksomheden også mange penge i nyeste teknologi, så de ansatte får det optimale arbejdsmiljø.

- Hvis vi ikke kan tiltrække dygtige medarbejdere, så kan vi ikke vokse. Så simpelt er det, siger han. Han fortæller også, at der er mange spændende ting i pipeline.

En af de kunder, der er vokset gennem årene sammen med ST PLAST er Give Konfekture, der blandt andet laver flødeboller. Indehaver Jacob Jensen har gennem mange år trukket på ekspertviden fra ST Plast.

- For Give Konfekture er det meget vigtigt hele tiden at kunne præsentere nye flødebolleprodukter. Dette stiller store krav til nytænkning og produktudvikling hos vore samarbejdspartnere. Vi har således brug for omstillingsparate og kvalitet bevidste leverandører, hvilket ST Plast til fulde lever op til, siger han, og han understreger, hvor vigtigt det er, at kunne justere på produktionen i et tæt samarbejde med ST Plast.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078