23948sdkhjf

Udenlandsk rekord på Interpack

Pakke- og procesmessen Interpack i Düsseldorf havde besøg af 170.500 gæster over syv dage. Tre ud af fire var udlændinge fra hele verden.

Verdens største pakkemesse gør nu status efter syv dage i Düsseldorf. 170.500 gæster besøgte messen - 74 procent fra rejst ind fra udlandet til Tyskland for at se de 2.865 virksomheder der udstillede på messen. Aldrig før har gæsterne været så internationale og fra så mange forskellige lande. I alt var der gæster fra 168 forskellige lande.  

- Interpack er en absolut must-go event for virksomheder i denne her industri og tilbyder et unikt moment. Hvert tredje år er ikke kun en enestående chance for at vise udstyr frem, men også stedet hvor leverandører og kunder fra hele verden mødes for at skabe netværk, siger Friedbert Klenfenz, præsident for Interpack 2017.

Læs mere: Sensorer fjerner fejl i pakningen

Selvom antallet af kvadratmeter var udvidet med adskillige tusinde kvadratmeter og omkring 200 ekstra udstillere, så var besøgstallet en anelse lavere end sidste Interpack i 2014, hvor 174.000 gæstede besøgte messen.

Mere digitalisering og modulært design
En samlende tendens på tværs af standene var øget digitalisering af produktionsprocesser og industri 4.0-applikationer. For at nævne to løsninger, så giver øget digitalisering og sammenhæng mellem linjerne mulighed for at fremstille personificeret pakning effektivt eller at kunne garantere traceability.

Den modulære design af pakkemaskiner og proceslinjer spiller ifølge Interpack en afgørende rolle i forsøget på at reducere den kompleksitet i fremstillingen, som der skal til for kunne skifte batch-størrelse og produktversioner.

Læs mere: Ny smart pakkelinje går online

Nogen virksomheder har fokuseret på virtual reality-applikationer som gør det muligt at opleve maskiner og udstyr på en holistisk tilgang, som gør det nemmere at håndtere den kompleksitet, der findes i dagens automatiserede processer.

- Interpack er vigtig for Haas. Vi udvikler vores maskiner i et tre-års cyklus og orienterer os mod Interpack. Her præsenterer vi vores seneste innovationer til eksisterende og nye kunder, Vi er meget tilfredse med antallet af besøgende og fik underskrevet mange kontrakter. Sagt simpelt: Maskiner bliver solgt her, siger Irene Kapaun, kommunikations- og PR-direktør i Haas Food Equipment GmbH.

Interpack vender tilbage i Düsseldorf i foråret 2020.

Læs mere: Aasted melder klar til udsolgt messe

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094