23948sdkhjf

Danfoss inviterer ind i ledelsens maskinrum

Ny teknologi og produktionsformer kræver også forandringer hos ledelsen og i industrivirksomhedernes forretningsmodeller. På HI-messen fortæller Kim Fausing om erfaringerne fra Danfoss

Det er ikke nok at investere i nye maskiner, efteruddanne medarbejderne og digitalisere produktionsflowet, hvis ikke virksomhedens ledelse formår at håndtere de teknologiske forandringer og justere forretningsmodellerne.

På Technomania kan man over to dage komme til otte vidt forskellige oplæg, der fra hver sin vinkel angriber digital transformation.

Den maskiningeniør-uddannede Kim Fausing, der tidligere i år overtog posten som administrerende direktør i Danfoss, lukker op og inviterer messens gæster ind i cockpittet hos en af Danmarks industrigiganter.

Kim Fausing fortæller, hvordan Danfoss blandt andet gennem samarbejdende robotter, simulering i udviklingsfasen, og nye IoT-baserede produkter har sat fuldt tryk på en omfattende digitalisering af hele værdikæden. ¨

Det er ikke let, og det udfordrer mindsettet, kræver masser af unge digitale talenter og lynhurtig udvikling af nye kompetencer på tværs af hele koncernen.

Selvom Kim Fausing først for nyligt har sat sig for bordenden i Danfoss, er han en erfaren topleder. Han kom til Danfoss som direktør for Danfoss Refrigeration & Air Conditioning Division i 2007.

I 2008 blev han udnævnt til Executive Vice President og COO, og i foråret 2017 blev han udnævnt til President og CEO.

Fuld valuta for investeringen

I disse tider er rigtig godt gang i metal- og maskinindustrien. Ordrerne står i kø, og det betyder at mange er tvunget til at udvide kapaciteten og investere i nye maskiner og ny teknologi.

Mulighederne er store når man taler med leverandørerne, men det er langt fra en garanti for at ny teknologi lever op til forventningerne.

Jimmy Kevin Pedersen, Ass. Partner i 1stroke, har mere end 25 års erfaring som leder og managementkonsulent hos blandt andre Ernst & Young, COWI, Implement, Fujitsu samt Digitaliseringsstyrelsen.

Han vil fortælle om, hvordan man kan arbejde med businesscasen som en brobygger mellem forretning og ny investering. Et beslutningsværktøj, der beskriver flere scenarier med omkostninger og gevinster. Men endnu vigtigere er at bruge business casen som styringsværktøj, når beslutningen er truffet.

Artiklen er en del af temaet HI-messen 2017.

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler
Andre Nordiske Medier

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094