23948sdkhjf

Knap 9000 besøgte FoodTech i 2018

Maskinindustri viste sig frem på fødevaremesse i Herning

Hele værdikæden var på plads i messehallerne i Herning til FoodTech-messen. Da tælleapparaterne stoppede med at tælle torsdag eftermiddag, viste de, at 8974 besøgende var forbi messen, der varede fra 13. til 16. november.

Og med 309 udstillere var messearrangøren godt tilfreds med både besøgs- og udstillerfremgang.

- Vi glæder os over både besøgs- og udstillerfremgang samt de mange positive tilkendegivelser fra branchen. Det bekræfter, at messens engagerede udstillere, det kvalificerede konferenceprogram og de rekordmange aktiviteter har skabt synergi og formået at kombinere ny teknologi, vidensdeling og det personlige møde, siger Georg Sørensen, administrerende direktør i MCH A/S.

Kongeligt besøg
Det var den 12. udgave af FoodTech. To af messens højdepunkter foregik af på messens sidste dag, hvor der var royalt besøg af prins Joachim, som har været protektor for messen siden starten i 1997.

Torsdag var også dagen, hvor vinderen af innovationskonkurrencen FoodTech Challenge & InnovateFood.dk blev kåret. Blandt de syv deltagende hold gik sejren til team Chr. Hansen, hvor fire studerende fra Tyskland, Norge, Ungarn og Holland efter tre dages intensivt arbejde kunne præsentere kampagnen "Life Culture Kit".

Kampagnens formål er at øge kundernes viden om naturlige løsninger i forbindelse med madspild.

Alt fra stålgrossister, procesudstyr, fødevaremaskiner, pakkeudstyr og pakkerobotter var udstillet på mange de messestande.

Og blandt andet konkurrencen International Food Contest, hvor 180 internationale fagdommere havde smagt og bedømt 1.400 forskellige mejeriprodukter, trak masser af besøgende til.

FoodTech afholdes hvert andet år.

Artiklen er en del af temaet Industri&fødevarer.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.08