23948sdkhjf

Lemvigh-Müller vinder pris for brug af kunstig intelligens

| Af Redaktionen/he | Tip redaktionen om en historie

Den har banket stormestre i skak. Den bliver brugt i forbindelse med kræftdiagnosticering. Og nu er den rykket ind i grossistbranchen.

Lemvigh-Müller har for et lille års tid siden taget IBM’s kunstige intelligens ”Watson Explorer” i brug som en digital salgsassistent. Det går så godt, at grossisten vandt sølv i kategorien ”AI og Analytics” til Danish Digital Award 2019, der løb af stablen 9. maj.

- Vi satser på kunstig intelligens, som vi ser som en nøgle dels til bedre kundeoplevelser, dels til øget konkurrenceevne. Vi er selvfølgelig enormt glade for og stolte over at have vundet sølv lige præcis i kategorien ”AI og Analytics”, for det fortæller, at vi er helt på rette spor, siger økonomidirektør Tony Christensen, der har haft ansvaret for implementeringen af Watson i Lemvigh-Müller.

Håndværkere får hurtigere hjælp
Juryen har i sin begrundelse netop fremhævet, at Watson har gjort det muligt at øge kundeoplevelsen. Lemvigh-Müllers kunder er blandt andet håndværkere, typisk installatører, og det kan være lidt af et detektivarbejde at hjælpe dem, når de ringer ind for at få hjælp til at finde sikkerhedssko, slagboremaskiner, befæstelse og vvs- og el-materiel blandt Lemvigh-Müllers 350.000 varenumre.

Nogle gange har de kun et billede af det ønskede produkt, andre gange efterspørger de et udgået produkt, eller de er i tvivl om, hvilke komponenter de skal bruge til en bestemt opgave.

Hvor Lemvigh-Müllers sælgere tidligere skulle klikke sig igennem mange skærmbilleder i flere forskellige systemer, tager søgningen med Watson nu kun et par sekunder i ét system, fordi den søger i alle produktinformationer på en gang og kobler informationer på tværs af systemer.

- Med Watson kan vi give kunderne lynhurtig hjælp, og vores sælgere får også bedre mulighed for at give personlig service, fordi de ikke skal bruge energi på tidskrævende søgeprocesser. Det er vigtigt, for vi ved, at vores kunder gerne vil tale med et menneske, som forstår deres arbejdsopgaver, lytter, spørger og byder ind med løsninger – og også har plads til et smil. Ved at kombinere kunstig intelligens med menneskelig intelligens kan vi give den bedst mulige kundeservice, og det er dér, vi for alvor kan adskille os fra vores konkurrenter, siger Christian Herbert.

Mere om: Lemvigh-Müller
Hold dig opdateret med Jern & Maskinindustrien
Er du abonnent? Bliv abonnent

Med et abonnement får du ubegrænset adgang til online avisen. Læs avisen online

Kommentarer (0)
Forsiden lige nu
Plus

Blue Water-profil erobrer direktørpost for MARS i Frederikshavn

Vibration fjerner stål-spændinger

De selvstændige
Fandt stærk strøm til CNC-maskinerne

De selvstændige
Østjyde grundlægger ny maskinfabrik

JM Maskinteknik er en helt ny århusiansk maskinfabrik

De bygger forme af aluminiumsklodser

Maskinfabrik investerer i to nye ”lærlingemaskiner”

Nyhedsbrev

Så skal der saves igennem

Online Avis Arkiv

Industriansatte går senere på pension

Opråb til branchen: Akut mangel på praktikpladser

Plus

Overfladebehandler på jagt efter nye kunder

Efter stor fabriksudvidelse står JAI-O klar til at producere for nye kunder

Kloge robotter tager hensyn på gangene i Aabenraa

Next styrker værktøjsmager-uddannelsen

Dansk design bag nye svenske mega ro/ro-skibe

Lemvigh-Müller vinder pris for brug af kunstig intelligens

Bæredygtig IDAG
Klima-interesse tæt på fordoblet

Robotkonference fokuserer på eksport

Plus

7 Skarpe
Ny stålgigant vil udvikle nye løsninger

Tibnors opkøb af Saniståls ståldivision giver kunderne i industrien helt nye muligheder for udvikling af produkter, stålkvaliteter og logistikløsninger, lyder det fra Tibnors chef i Danmark, Henrik Ørskov

Unge fodres med robotsvejs

I morgen skydes ny robotfestival i gang

Ny controller formidler maskindata

Automationshus søger 10-15 nye ansatte

Dansk løfterobot får skub frem

Robotvækst kan skabe 20.000 danske job

EMO-messe trækker nye udstillere til

Det sker: KJV inviterer til stor branchefest

Lærer og lærling jubler i kor

Ny platte-serie fra Iscar

Maskinhandler styrer mod rekordår

Kvindesmedie har fuld fart på

- EU må stoppe kinesisk dumping på stål-arbejde

Tribologicenter får amerikansk blåstempling

Løwener skruer op for svejseprogrammet

Digitaliseringen rykker hos Holbeck Hydraulik

Byggefirma investerer stort i robotteknologi

Bæredygtig IDAG
Rapport: Grøn udvikling i industrien er gået i stå

Kunstig intelligens presser sig på

Se alle Medlemmernes egne nyheder

Innovativ HM gevindfræser fra Walter!

Prysmian Group koncern HSE 2018 rapport

Hurtig og præcis lokalisering af fejl på kabel og kabelkappe

Hedema laver fuglebur for People’s Press

Kom til åbent hus hos Platz Karrosseri / SAWO i Haderslev

Spar 30% på Autodesk Inventor produktkonfiguration (iLogic) kursus d. 11. - 13. juni

>••••••>••••••>••••••>••••••>••••••> Svingbukkemaskine Schröder PowerBend Professional "Up and Down"

Ny Gigabit-switch fra Siemens - designet til store båndbredder

Ara-el anbefaler Spex enpolet power connector

Tre nye kollegaer hos SSI SCHÄFER

Vil du se, hvor nemt det er at producere en detalje?

Komfortkøling - køling til kontoret

AC motor med justérbar klemkasse og fleksible monteringsmuligheder

UGENS lagermaskine fra KAPEMA

Dansk Procesventilation har færdiggjort ATEX punktudsugning hos nkt Cables

Graco XP70 2-K anlæg fås hos G.A. Hansen

Produkter til luftbehandling fra Metal Work Pneumatic

Ny kapsling/elskab? Stål eller Polycarbonat? Hvad bør du vælge?

Maskinfabrik med mere end 60 års erfaring

AxFlow har lanceret ny hjemmeside

Ny udlejningsafdeling hos Carl Stahl A/S

Jobopslag: Strategisk indkøber

Sammensæt selv din membranventil

Tak for den store interesse på VVS'19

Har I det godt?

Send til en kollega

0.198