23948sdkhjf

Wila vil være global leverandør til fødevareindustrien

Tyskland, USA, Australien og Tyrkiet. Det er nogle af de markeder, som Wila har på radaren med en ny go-to-market-strategi.

Til at udvælge de rigtige lande, fastsætte den rette prisstruktur, undersøge landenes konkurrencesituation og forstå de forskellige kulturer, har Wila haft ansat to unge akademikere i en projektansættelse. De unge har faciliteret det store analysearbejde. I processen er nogle lande kommet til, mens andre er blevet valgt fra.

To af de markeder, Wila har højst på radaren, er Australien og New Zealand, hvor der allerede er to til tre store kunder i kikkerten. Men det er Nordamerika, der bliver første mål.

- Vi er generelt godt i gang med at etablere distributør-setup i de forskellige lande. Vi starter i USA og Canada, hvor vi allerede har gode kunderelationer. I Canada er vi allerede i gang med at underskrive aftale med en distributør, fortæller Steen Nordmark, der er CCO for Wila, i en pressemeddelelse.

- Det er kun uden for Europa, vi skal finde distributører, som kan repræsentere Wila. De europæiske lande som Tyskland, Østrig, Schweiz, Holland og Sverige bliver håndteret direkte fra hovedkontoret i Silkeborg, tilføjer han.

Opruster digitalt

Så Wila er godt i gang med at få foden ind på de nye markeder. En indsats den midtjyske virksomhed vil intensivere gennem større synlighed over for de internationale kunder.

Coronapandemien har desværre betydet, at de traditionelle businessrejser og fysiske forretningsmøder ikke kan foregå i samme omfang som før. Derfor bliver Wilas nye digitale strategi et vigtigt virkemiddel.

En ny engelsksproget hjemmeside kom i luften i starten af året. Sammen med Wilas engelske LinkedIn-side bringer hjemmesiden løbende historier om Wilas medarbejdere, opgaver, strategiske rejse og DNA.

Samtidig skal præsentationsvideoer af både virksomheden og produktportofoliet gør det nemt for potentielle kunder at se, hvad der er Wilas særlige styrker.

- Nu, hvor vi ikke kan komme på messer og besøge kunder, er vores digitale lead generering afgørende for, at vi bliver synlige på de internationale markeder, siger Steen Nordmark.

Men når man som virksomhed skalerer op og sigter internationalt, nytter det ikke noget at skyde med spredehagl. Derfor er det også en del af Wilas nye strategi at komme helt ind til kernen.

- Vi sætter fokus på procesudstyr i fødevareindustrien. Det er det, vi skal ud og lancere på det internationale marked. Der vil selvfølgelig altid komme spinoff med andre opgaver, men hovedmålet er, at vi skal være et stærkt brand som leverandør til fødevareindustrien, siger Steen Nordmark.

Læs mere om: Wila
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.156