23948sdkhjf

Ny identitet til 130 år gammel Horsens-virksomhed

I efteråret 2021 købte Bagger-Sørensen-familien Niels Burcharth A/S, og siden da er det gået stærkt. I 2022 har Niels Burcharth A/S opkøbt to virksomheder inden for de to eksisterende forretningsområder: transportbånd og industriporte.

Opkøbet af de to virksomheder er en del af en ny strategi, som indebærer at vokse både organisk og gennem opkøb. Derudover er der dannet ny selskabsstruktur med et holdingselskab, som skal fungere som moderselskab for koncernens datterselskaber.

Motus Nordic er født

Navnet på det nye holdingselskab er Motus Nordic Holding A/S. Det nye navn er valgt for at sikre, at det passer ind i virksomhedens identitet.

- På latin betyder Motus bevægelse, og det skal symbolisere, at vi både bevæger vores kunders produkter på transportbåndene, deres medarbejdere gennem portene, og at vores produkter altid er i bevægelse. Motus signalerer også, at vi holder os i konstant bevægelse og driver udviklingen i en mere bæredygtig retning i tråd med FN’s verdensmål. Lige præcis derfor er vi også gået med taglinen ”Enter the Movement”, som både taler ind i vores produkter og kerneforretning, fortæller Nicolai Hansen, CEO hos Motus Nordic, i en pressemeddelelse.

Det nye navn skal også symbolisere virksomhedens fremtidige, nordiske vækststrategi og de grundlæggende rødder og værdier, der har været en del af virksomheden lige siden 1892.

- Nordic er et symbol på vores strategiske fyrtårn, som skal være vores ledestjerne mod at blive den førende leverandør af transportbånd og industriporte i nordiske lande og på de nordatlantiske øer, fortsætter Nicolai Hansen.

Nyt navn, samme værdier

Selvom Niels Burcharth A/S nu kommer ind under Motus Nordic Holding A/S, og på sigt bliver til Motus Nordic Belting A/S, skal virksomheden fortsat drives ud fra de grundlæggende værdier: respekt, åbenhed, involvering og samarbejde. Virksomhedens DNA og identitet er derfor også tænkt ind i en ny visuel identitet.

- Vi er meget bevidste om at bevare vores DNA og identitet – at servicere vores kunder bedst muligt. Det giver vi ikke slip på, uanset hvad vi hedder. Vi er stadig en familieejet virksomhed med de samme mennesker, de samme produkter og den samme, gode service, siger Nicolai Hansen.

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.069