Vi befinder os uden for Rødbyhavn på Lolland, hvor Femern-forbindelsen efter en sløv start for alvor begynder at tage fart. Der er gået to år siden første spadestik på den danske side af bæltet, og 2023 bliver et travlt år på byggepladsen.
Umiddelbart ser den blå teltdug lagt ud over ståldragere ikke ud af meget. Men ifølge Femern A/S er bygningen...
50 smede og 360.000 tons stål: Unik armeringsfabrik nærmer sig produktionsstart
Byggepladsen gemmer på en fabrik, der er unik for Femern. Omkring 50 smede skal her bukke jern til tunnelelementerne
Cut and bend-fabrikken er færdig til februar, hvorefter der installeres teknik. I løbet af andet kvartal begynder produktionen af armeringsnetbure. Magnus Møller
Få adgang til hele artiklen
- nemt og hurtigt
Prøveabonnement
Opret prøveabonnement
Opret nu
- Ingen kortoplysninger
- Ingen binding
Køb abonnement
Vælg mellem vores abonnementer til Jern & Maskinindustrien, og find det, der passer dig og/eller dit firma
Se abonnementer