Fakta om udbudet
Udbyder
Forsvarsministeriet Materiel- og Indkøbsstyrelsen
Rammeaftale vedrørende eftersyn, service og vedligeholdelse af Forsvarets redningsflåder og Viking Evacuation Chutes
Forsvarsministeriet Materiel- og Indkøbsstyrelsen
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter
Resultat af udbudsproceduren
Tjenesteydelser
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 16287180
Postadresse: Lautrupbjerg 1
By: Ballerup
NUTS-kode: DK021
Postnummer: 2750
Land: Danmark
Kontaktperson: Trine Haudrum Rasmussen
E-mail: trir@kammeradvokaten.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.fmi.dk
Del II: Genstand
Rammeaftale vedrørende eftersyn, service og vedligeholdelse af Forsvarets redningsflåder og Viking Evacuation Chutes
Rammeaftalen omfatter eftersyn, service og vedligeholdelse af Forsvarets redningsflåder og evakueringssystemer i henhold til gældende nationale og internationale regler og godkendt servicemanual fra producenten Viking Life Saving Equipment A/S. Rammeaftalen omfatter eftersyn, service og vedligeholdelse af følgende redningsflåder og evakueringssystemer:
1) ”Kast over bord”-redningsflåder
2) Polarredningsflåder
3) Nedfirbare redningsflåder
4) Viking Evacuation Chute System.
Danmark
Rammeaftalen omfatter eftersyn, service og vedligeholdelse af Forsvarets redningsflåder og evakueringssystemer i henhold til gældende nationale og internationale regler og godkendt servicemanual fra producenten Viking Life Saving Equipment A/S. Rammeaftalen omfatter eftersyn, service og vedligeholdelse af følgende redningsflåder og evakueringssystemer:
1) ”Kast over bord”-redningsflåder
2) Polarredningsflåder
3) Nedfirbare redningsflåder
4) Viking Evacuation Chute System.
Rammeaftalen er ikke opdelt i delaftaler, da en opdeling vil eliminere de stordriftsfordele, der kan opnås ved én kontrakt, samt forhøje omkostningerne i udbudsprocessen uforholdsmæssigt. Aftalen er indgået af FMI. Alle divisioner af Forsvarsministeriet, herunder alle divisioner af Forsvaret i Danmark, som er under Forsvarschefens kommando, er imidlertid berettigede til at benytte aftalen.
Del IV: Procedure
Del V: Kontrakttildeling
Rammeaftale vedrørende eftersyn, service og vedligeholdelse af Forsvarets redningsflåder og Viking Evacuation Chutes
CVR-nummer: DK15016213
Postadresse: Sædding Ringvej 13
By: Esbjerg V
NUTS-kode: DK032
Postnummer: 6710
Land: Danmark
E-mail: km@viking-life.com
Del VI: Supplerende oplysninger
Værdien angivet i pkt. II.1.7) er den anslåede værdi angivet i udbudsbekendtgørelsen. Værdien angivet i pkt. V.2.4) er den evalueringstekniske pris af det vindende tilbud og er således ikke udtryk for rammeaftalens endelige værdi, ligesom FMI ikke herved har forpligtet sig til at foretage anskaffelser svarende til denne værdi.
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://klfu.naevneneshus.dk/
I henhold til lovbekendtgørelse nr. 593 af 2. juni 2016 om Klagenævnet for Udbud, tilgængelig på www.retsinformation.dk skal klage indgives for Klagenævnet for Udbud inden følgende klagefrister:
Klager over udbud og beslutninger, der er omfattet af kapitel II og III i udbudsloven, som ikke angår spørgsmål om en ansøgers manglende prækvalifikation, skal i henhold til § 7, stk. 2 i Lov om Klagenævnet for Udbud indgives til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregivers afsendelse af en underretning til de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen.
3) 6 måneder regnet fra dagen efter ordregivers afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere og tilbudsgivere om, at ordregiver har indgået en rammeaftale, jf. § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4.
4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning om at videreføre kontrakten, jf. udbudslovens § 185, stk. 2.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage er indgivet til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. § 6, stk. 4. Hvis klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klager endvidere anføre, om der er begæret opsættende virkning af klagen, jf. § 12, stk. 1.
Kontaktoplysninger til Klagenævnet for Udbud er angivet i pkt. VI.4.1).
Klagenævnet for Udbuds egen vejledning om klager er tilgængelig på hjemmesiden angivet i pkt. VI.4.1).
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk