Fakta om udbudet
Udbyder
DR
Begrænset EU-udbud af energioptimerende grundbelysning til DR's Koncertsal
DR
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter
Resultat af udbudsproceduren
Varer
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 62786515
Postadresse: Emil Holms Kanal 20
By: København C
NUTS-kode: DK DANMARK
Postnummer: 0999
Land: Danmark
Kontaktperson: Tina Edelskov
E-mail: tit@dr.dk
Telefon: +45 35202270
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.dr.dk
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/81416
Del II: Genstand
Begrænset EU-udbud af energioptimerende grundbelysning til DR's Koncertsal
Nærværende udbud vedrører DR’s indkøb af energioptimerende grundbelysning til DR´s Koncertsal. Der er tale om et samlet projekt af varekøb med en indeholdt installationsforpligtelse for den vindende leverandør, således at grundbelysningen i DR’s Koncertsal udskiftes til en mere energirigtig belysning. Det samlede projekt har 3 delprojekter som på grund af helheden skal løses af samme leverandør: A. Nodelys/downlight over scenen skal udskiftes til LED B. Nyt orienteringslys i hele Koncertsalen C. Publikum frontlys til TV.
Nærværende udbud vedrører DR’s indkøb af energioptimerende grundbelysning til DR´s Koncertsal. Der er tale om et samlet projekt af varekøb med en indeholdt installationsforpligtelse for den vindende leverandør, således at grundbelysningen i DR’s Koncertsal udskiftes til en mere energirigtig belysning. Det samlede projekt har 3 delprojekter som på grund af helheden skal løses af samme leverandør: A. Nodelys/downlight over scenen skal udskiftes til LED B. Nyt orienteringslys i hele Koncertsalen C. Publikum frontlys til TV
Del IV: Procedure
Udbuddet kører efter hasteprocedure da DR grundet den nuværende situation omkring Corona/Covid-19, har været nødt til at annullere oprindeligt igangsat EU-Udbud da der ikke har været mulighed for at gennemføre den planlagte besigtigelse af Koncertsalen for de interesserede virksomheder. Det har betydet at den øvrige tidsplan heller ikke har kunnet overholdes, hvilket i sidste ende har betydet, at det med det tidligere udbuds indhold, ikke har været muligt at få installeret og monteret det nye lys i Koncerthusets nedlukning i ugerne 29, 30 og 31 som planlagt. Disse udfordringer, kan ikke tilskrives DR. Ligeledes har DR ikke kunne forudsige dette.
Del V: Kontrakttildeling
Begrænset EU-udbud af energioptimerende grundbelysning til DR's Koncertsal
CVR-nummer: 24222799
Postadresse: Raffinaderivej 10
By: København
NUTS-kode: DK DANMARK
Postnummer: 2300
Land: Danmark
Del VI: Supplerende oplysninger
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: http://naevneneshus.dk/tart-din-klage/klagenaevnet-for-udbud
I henhold til Lov om Klagenævnet for Udbud (Lov nr. 492 af 12.5.2010 som ændret ved lov nr. 1556 af 21.12.2010, lov nr. 618 af 14.6.2011, lov nr. 1231 af 18.12.2012, lov nr. 511 af 27.5.2013) med efterfølgende ændringer jf. lov nr. 1564 af 15. december 2015 (udbudsloven), gælder følgende frister for indgivelse af klage:
Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, jf. udbudslovens § 171, stk. 2, eller lovens § 2, stk. 1, nr. 1, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen.
I andre situationer skal klage over udbud være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamiske indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen.
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4.
4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2.
Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftlige underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i udbudsbekendtgørelsens punkt VI.4.1).
Klagenævnet for Udbuds egen klagevejledning kan findes på: www.erhvervsstyrelsen.dk
Lov om Klagenævnet for Udbud med senere ændringer kan hentes på: www.retsinformation.dk
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk