Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
https://www.ethics.dk/ethics/eo#/7d68110b-31d4-4427-b409-7af9e81fa5d1/publicMaterial
Indlevering af tilbud
Addresse
https://www.ethics.dk/ethics/eo#/7d68110b-31d4-4427-b409-7af9e81fa5d1/homepage
Udbyder
Aarhus Kommune, Teknik og Miljø
Opdateringer
Aarhus Kommune er forpligtet til at udelukke en tilbudsgiver, der er omfattet af en eller flere af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens § § 135 og 136, hvis ikke tilbudsgiveren kan dokumentere sin pålidelighed i henhold til udbudslovens § 138. Tilbudsgiver skal i ESPD’et i Ethics angive, hvorvidt tilbudsgiver er omfattet af en obligatorisk udelukkelsesgrund.
Desuden gælder i dette udbud følgende frivillige udelukkelsesgrund. Aarhus Kommune er således forpligtet til at udelukke en tilbudsgiver, der er omfattet af følgende frivillige udelukkelsesgrund (medmindre tilbudsgiveren kan dokumentere sin pålidelighed i henhold til udbudslovens § 138):
- Tilbudsgiveren er erklæret konkurs eller er under insolvens- eller likvidationsbehandling, hvis dennes aktiver administreres af en kurator eller af retten, hvis denne er under tvangsakkord, hvis dennes erhvervsvirksomhed er blevet indstillet eller denne befinder sig i en lignende situation i henhold til en tilsvarende procedure, der er fastsat i national lovgivning, hvor ansøgeren eller tilbudsgiveren er hjemhørende jf. udbudsloven § 137, nr. 2.
- Aarhus Kommune kan påvise, at tilbudsgiver væsentligt har misligholdt en tidligere offentlig kontrakt, jf. udbudslovens § 137, nr. 5.
Levering af udførelse af skiltearbejder og kørebaneafmærkning mv
Aarhus Kommune, Teknik og Miljø
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 55133018
Postadresse: Karen Blixens Boulevard 7
By: Brabrand
NUTS-kode: DK04 Midtjylland
Postnummer: 8220
Land: Danmark
Kontaktperson: Mette-Sasja Elkjær Krogsdal
E-mail: kmee@aarhus.dk
Telefon: +45 41855396
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.aarhus.dk
Del II: Genstand
Levering af udførelse af skiltearbejder og kørebaneafmærkning mv.
Udbuddet vedrører driftsopgaver på skiltearbejder samt kørebaneafmærkning mv.
Driftsopgaven gennemføres for hele Aarhus Kommunes vejnet, pladser, torve og stier, ekskl. nymarkering på veje omfattet af kommunens funktionskontrakt.
Levering af eftersyn, vedligeholdelse og reparation mv. i forbindelse med skiltearbejder
Aarhus Kommune
Rammeaftale om levering af skiltearbejder mv. omfattende:
— Eftersyn og vedligehold af skilte
— Renhold, udskiftning og opretning af skilte og kantpæle
— Reparation og nyopsætning af tavler og standere mv.
— Reparation og maling af buslæskærme
— Maling af beton autoværn
— Eftersyn og vedligehold af trafikafgrænsning (bomme, hegn og steler)
— Udskiftning og reparation af cykelstativer og affaldsspande.
Aarhus Kommune kan forlænge aftalen i op til 2 x 12 måneder på uændrede vilkår. Meddelelse herom skal gives til leverandøren senest 3 måneder før aftaleudløb, i modsat fald ophører aftalen uden særskilt opsigelse.
Aarhus Kommune kan udnytte optionen helt eller delvist og ad en eller flere omgange. Såfremt optionen udnyttes, ophører aftalen uden særskilt opsigelse ved optionens udløb.
Levering af kørebaneafmærkning
Aarhus Kommune
Rammeaftale om levering af kørebaneafmærkning mv. omfattende:
+ Kørebaneafmærkning; nymarkering og genmarkering på kørebaner, stier, pladser m.v.
Aarhus Kommune kan forlænge aftalen i op til 2 x 12 måneder på uændrede vilkår. Meddelelse herom skal gives til leverandøren senest 3 måneder før aftaleudløb, i modsat fald ophører aftalen uden særskilt opsigelse.
Aarhus Kommune kan udnytte optionen helt eller delvist og ad en eller flere omgange. Såfremt optionen udnyttes, ophører aftalen uden særskilt opsigelse ved optionens udløb.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Aarhus Kommune accepterer kun tilbud fra tilbudsgivere, som:
- Har en omsætning inden for udbudte område på minimum 1 x den årlige kontraktsum i DKK ekskl. moms for hver delaftale, der afgives tilbud på.
- Har en positiv egenkapital.
Aarhus Kommune accepterer kun tilbud fra tilbudsgivere, som:
- Har en omsætning inden for udbudte område på minimum 1 x den årlige kontraktsum i DKK ekskl. moms for hver delaftale, der afgives tilbud på.
• Har en positiv egenkapital.
Aarhus Kommune accepterer kun tilbud fra tilbudsgivere, som:
- I ESPD angiver referencer for de betydeligste lignende leveringer, der er udført inden for de seneste 3 år forud for tilbudsfristen. Med udført menes referencer, der er afsluttet eller under udførelse. Der skal angives minimum 1 reference og maksimalt 3 referencer.
For så vidt angår rammeaftaler gøres opmærksom på, at kun aftaleforhold under rammeaftalen, hvor der er realiseret en omsætning vil blive godkendt som referencer.
Referencerne bør indeholde en kort beskrivelse af opgaven, inklusiv angivelse af kontraktperiode, kontraktsum, kunde samt kontaktperson og kontaktoplysninger hos den pågældende kunde. Med lignende leveringer menes der, at tilbudsgiver kan dokumentere erfaring med de typer opgaver, der er nævnt i afsnit 3.1. Aarhus Kommune forbeholder sig ret til at kontakte de oplyste referencer.
-Afleverer CV på arbejdslederen, hvoraf det fremgår at denne har mindst 5 års erfaring med lignende arbejde, samt i løbet af hele rammeaftalens løbetid have gyldigt certifikat ”Vejen som arbejdsplads II”. Al markpersonale skal have gyldigt certifikat ”Vejen som arbejdsplads I” eller ”Vejen som arbejdsplads”, AMU kursus.
- I forbindelse med tilbudsafgivelsen vedlægger en beskrivelse af sit kvalitetssikringssystem. Såfremt tilbudsgiver har et ISO 9001 certifikat vedlægges dette blot uden beskrivelse.
- Mindst 1 reference fra lignende opgave indenfor de sidste 3 år.
- CV på arbejdslederen, hvoraf det fremgår at denne har mindst 5 års erfaring med lignende arbejde, samt i løbet af hele rammeaftalens løbetid have gyldigt certifikat ”Vejen som arbejdsplads II”.
- Al markpersonale skal have gyldigt certifikat ”Vejen som arbejdsplads I” eller ”Vejen som arbejdsplads”, AMU kursus.
- I forbindelse med tilbudsafgivelsen vedlægges en beskrivelse af sit kvalitetssikringssystem. Såfremt tilbudsgiver har et ISO 9001 certifikat vedlægges dette blot uden beskrivelse.
Rammeaftalen indeholder et CSR-bilag som bl.a. indeholder en klausul og etik og socialt ansvar.
Del IV: Procedure
Aarhus
Alle rettidigt modtagne tilbud vil blive registreret efterhånden, som de modtages.
Tilbuddene vil blive åbnet efter tilbudsfristens udløb. Der vil ikke være adgang til at overvære tilbudsåbningen.
Del VI: Supplerende oplysninger
Aarhus Kommune er forpligtet til at udelukke en tilbudsgiver, der er omfattet af en eller flere af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens § § 135 og 136, hvis ikke tilbudsgiveren kan dokumentere sin pålidelighed i henhold til udbudslovens § 138. Tilbudsgiver skal i ESPD’et i Ethics angive, hvorvidt tilbudsgiver er omfattet af en obligatorisk udelukkelsesgrund.
Desuden gælder i dette udbud følgende frivillige udelukkelsesgrund. Aarhus Kommune er således forpligtet til at udelukke en tilbudsgiver, der er omfattet af følgende frivillige udelukkelsesgrund (medmindre tilbudsgiveren kan dokumentere sin pålidelighed i henhold til udbudslovens § 138):
- Tilbudsgiveren er erklæret konkurs eller er under insolvens- eller likvidationsbehandling, hvis dennes aktiver administreres af en kurator eller af retten, hvis denne er under tvangsakkord, hvis dennes erhvervsvirksomhed er blevet indstillet eller denne befinder sig i en lignende situation i henhold til en tilsvarende procedure, der er fastsat i national lovgivning, hvor ansøgeren eller tilbudsgiveren er hjemhørende jf. udbudsloven § 137, nr. 2.
- Aarhus Kommune kan påvise, at tilbudsgiver væsentligt har misligholdt en tidligere offentlig kontrakt, jf. udbudslovens § 137, nr. 5.
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
Præcise oplysninger om klagefrist(er):
I henhold til LBK nr. 593 af 2. juni 2016 om håndhævelse af udbudsreglerne m.v. gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud:
Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte tilbudsgivere.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk