23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2020/S 237-582638
Offentliggjort
04.12.2020
Udbudstype
Begrænset udbud

Udbyder

Danmarks Tekniske Universitet - DTU

Udbud af AV produkter og service


Danmarks Tekniske Universitet - DTU

Udbudsbekendtgørelse

Varer

Retsgrundlag:
Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Danmarks Tekniske Universitet - DTU
CVR-nummer: 30060946
Postadresse: Anker Engelunds Vej 1
By: Kgs. Lyngby
NUTS-kode: DK DANMARK
Postnummer: 2800
Land: Danmark
Kontaktperson: Christian Skram
E-mail: cmisk@dtu.dk
Telefon: +45 93511689
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.dtu.dk
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/165863
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=287382&B=DTU
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes elektronisk via: http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=287382&B=DTU
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til den ovennævnte adresse
I.4) Type ordregivende myndighed
Offentligretligt organ
I.5) Hovedaktivitet
Uddannelse

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Udbud af AV produkter og service

II.1.2) Hoved-CPV-kode
30000000 Kontor- og edb-maskiner, -udstyr og -artikler, herunder ikke møbler og softwarepakker
II.1.3) Kontrakttype
Varer
II.1.4) Kort beskrivelse:

Udbud af AV produkter og service er delt op i følgende:

- Delaftale 1: AV udstyr til store lokaler

- Delaftale 2: AV udstyr til mindre lokaler

- Delaftale 3: AV-tilbehør

- Delaftale 4: Programmeringsydelser til AV kontrolsystemer.

II.1.5) Anslået samlet værdi
Værdi eksklusive moms: 72 000 000.00 DKK
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: ja
Der kan afgives bud på alle delaftaler
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

AV udstyr til store lokaler

Delkontraktnr.: 1
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
30195200 Elektroniske tavler eller tilbehør
31300000 Isolerede ledninger og kabler
32232000 Videokonferenceudstyr
32320000 Fjernsynsudstyr og av-udstyr
32321200 Av-udstyr
32321300 Av-materialer
32323300 Videoudstyr
32342300 Mikrofoner og højttalersæt
32342420 Mixerpult til studie
32351200 Skærme
38653400 Projektionsskærme
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK DANMARK
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Indretning og bestykning af store lokaler med AV-udstyr, herunder eksempelvis men ikke begrænset til:

— AV-pakker

— Lærings og holdlokaler

— Auditorier

— Aulaer

— Eventlokaler

— Mødelokaler

— Streaming og videokonferencelokaler

— TV studie

— AV infrastruktur

— AV kontrolsystemer

— Overvågning af AV løsninger

— Dokumentation af AV løsninger

— Installation af AV udstyr

— Service af AV-udstyr.

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Kvalitet / Vægtning: 40-80
Pris - Vægtning: 20-60
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 40 000 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 120
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Optioner kan blive aktuelt ved konkrete anskaffelser.

II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: ja
Projektets identifikation:

EU-finansieret projekter kan blive aktuelt ved konkrete anskaffelser.

II.2.14) Yderligere oplysninger

Yderligere krav til egnethed fremgår af udbudsbetingelserne.

Udover de obligatoriske udelukkelsesgrunde, jf. udbudsloven § § 135 - 136, er udelukkelsesgrundene anført i udbudsloven § 137, stk. 1, nr. 1, 2 og 6 gældende for udbuddet.

II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

AV udstyr til mindre lokaler

Delkontraktnr.: 2
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
30195200 Elektroniske tavler eller tilbehør
31300000 Isolerede ledninger og kabler
32232000 Videokonferenceudstyr
32320000 Fjernsynsudstyr og av-udstyr
32321200 Av-udstyr
32321300 Av-materialer
32323300 Videoudstyr
32342300 Mikrofoner og højttalersæt
32342420 Mixerpult til studie
32351200 Skærme
38653400 Projektionsskærme
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK DANMARK
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Indretning og bestykning af lokaler med AV-udstyr, herunder eksempelvis men ikke begrænset til:

— AV-pakker

— Lærings og holdlokaler

— Mødelokaler

— Streaming og videokonferencelokaler

— TV studie

— AV kontrolsystemer

— Dokumentation af AV løsninger

— Installation af AV udstyr

— Service af AV-udstyr.

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Kvalitet / Vægtning: 20-60
Pris - Vægtning: 40-80
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 15 000 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 120
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Optioner kan blive aktuelt ved konkrete anskaffelser.

II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: ja
Projektets identifikation:

EU-finansieret projekter kan blive aktuelt ved konkrete anskaffelser.

II.2.14) Yderligere oplysninger

Yderligere krav til egnethed fremgår af udbudsbetingelserne.

Udover de obligatoriske udelukkelsesgrunde, jf. udbudsloven § § 135 - 136, er udelukkelsesgrundene anført i udbudsloven § 137, stk. 1, nr. 1, 2 og 6 gældende for udbuddet.

II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

AV-tilbehør

Delkontraktnr.: 3
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
30195200 Elektroniske tavler eller tilbehør
31300000 Isolerede ledninger og kabler
32232000 Videokonferenceudstyr
32320000 Fjernsynsudstyr og av-udstyr
32321200 Av-udstyr
32321300 Av-materialer
32323300 Videoudstyr
32342300 Mikrofoner og højttalersæt
32342420 Mixerpult til studie
32351200 Skærme
38653400 Projektionsskærme
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK DANMARK
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

AV-udstyr, herunder eksempelvis men ikke begrænset til:

— AV-pakker

— Skærme

— Projektorer

— Lærreder

— Højtalere

— Mikrofoner

— Kameraer

— Videokonference udstyr

— Visualizer

— Teleslynger

— Simple AV kontrolsystemer

— Installation af AV udstyr

— Service af AV-udstyr.

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Kvalitet / Vægtning: 10-60
Pris - Vægtning: 40-90
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 10 000 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 120
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Optioner kan blive aktuelt ved konkrete anskaffelser.

II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: ja
Projektets identifikation:

EU-finansieret projekt kan blive aktuelt ved konkrete anskaffelser.

II.2.14) Yderligere oplysninger

Yderligere krav til egnethed fremgår af udbudsbetingelserne.

Udover de obligatoriske udelukkelsesgrunde, jf. udbudsloven § § 135 - 136, er udelukkelsesgrundene anført i udbudsloven § 137, stk. 1, nr. 1, 2 og 6 gældende for udbuddet.

II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Programmerings ydelser til AV kontrolsystemer

Delkontraktnr.: 4
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
72000000 It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support
72260000 Programmelrelaterede tjenester
72262000 Programmeludvikling
72263000 Implementering af programmel
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK DANMARK
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Programmerings ydelser til AV kontrolsystemer hos DTU, herunder eksempelvis men ikke begrænset til:

— Programmerings ydelser til Crestron AV kontrolsystemer

— Programmerings ydelser til AMX AV kontrolsystemer

— Programmerings ydelser til Neets AV kontrolsystemer

— Overvågning af AV løsninger

— Installation af programmering

— Commisionering af AV udstyr

— Dokumentation af AV løsninger

— Service af AV-udstyr.

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Kvalitet / Vægtning: 50-80
Pris - Vægtning: 20-50
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 7 000 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 120
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Optioner kan blive aktuelt ved konkrete anskaffelser.

II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: ja
Projektets identifikation:

EU-finansieret projekter kan blive aktuelt ved konkrete anskaffelser.

II.2.14) Yderligere oplysninger

Yderligere krav til egnethed fremgår af udbudsbetingelserne.

Udover de obligatoriske udelukkelsesgrunde, jf. udbudsloven § § 135 - 136, er udelukkelsesgrundene anført i udbudsloven § 137, stk. 1, nr. 1, 2 og 6 gældende for udbuddet.

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.1) Egnethed til at udøve en erhvervsaktivitet, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregistre
Liste over og kort beskrivelse af betingelser:

— Ansøgeren skal være medlem af AV brancheforeningen.

III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

- Likviditetsgrad i gennemsnit over de seneste 3 år (likviditetsgrad beregnes på følgende måde: ((Omsætningsaktiver / Kortfristet gæld) x 100).

- Soliditetsgrad i gennemsnit over de seneste 3 år (soliditetsgrad beregnes på følgende måde:(Egenkapital / aktiver) x 100).

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

- Positiv likviditetsgrad i gennemsnit over de seneste 3 år (likviditetsgrad beregnes på følgende måde: ((Omsætningsaktiver / Kortfristet gæld) x 100).

- Positiv soliditetsgrad i gennemsnit over de seneste 3 år (soliditetsgrad beregnes på følgende måde:(Egenkapital / aktiver) x 100).

III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

AV udstyr til store lokaler:

- 3 referencer inden for salg af AV-projekter inden for de seneste 3 år.

Referencerne skal indeholde følgende punkter:

- Opgavebeskrivelse + virksomhedens rolle i opgave varetagelsen.

- Angivelse af hvem kunden er på referencen, herunder kontaktoplysninger på referencen.

Målgruppe:

- Værdi af referencen skal oplyses som +/- 5 % af den eksakte kontraktværdi.

- Årstal for reference

- AV udstyr til mindre lokaler

- 3 referencer inden for salg af AV-projekter inden for de seneste 3 år.

Referencerne skal indeholde følgende punkter:

- Opgavebeskrivelse + virksomhedens rolle i opgave varetagelsen.

- Angivelse af hvem kunden er på referencen, herunder kontaktoplysninger på referencen.

AV-tilbehør:

- 3 referencer inden for salg af AV-tilbehør inden for de seneste 3 år.

Referencerne skal indeholde følgende punkter:

- Opgavebeskrivelse + virksomhedens rolle i opgave varetagelsen.

- Angivelse af hvem kunden er på referencen, herunder kontaktoplysninger på referencen.

Målgruppe:

- Værdi af referencen skal oplyses som +/- 5 % af den eksakte kontraktværdi.

- Årstal for referencen.

- Programmerings ydelser til AV kontrolsystemer.

- 3 referencer inden for Crestron programmering til AV-projekter inden for de seneste 3 år.

Referencerne skal indeholde følgende punkter:

- Opgavebeskrivelse + virksomhedens rolle i opgave varetagelsen.

- Angivelse af hvem kunden er på referencen, herunder kontaktoplysninger på referencen.

Målgruppe:

- Værdi af referencen skal oplyses som +/- 5 % af den eksakte kontraktværdi.

- Årstal for reference.

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

AV udstyr til store lokaler:

- Hver reference skal have en mindsteværdi på 500 000 DKK.

AV udstyr til mindre lokaler:

- Hver reference skal have en mindsteværdi på 50 000 DKK.

AV-tilbehør:

- Hver reference skal have en mindsteværdi på 50 000 DKK.

- Programmerings ydelser til AV kontrolsystemer.

- Hver reference skal have en mindsteværdi på 50 000 DKK.

III.2) Kontraktbetingelser
III.2.2) Kontraktudførelsesvilkår:

AV udstyr til store lokaler:

- Ansøgeren skal være registeret Crestron forhandler.

- Ansøgerne skal have eget AV monteringsafdeling og serviceværksted med faguddannet personale.

- Ansøgeren skal kunne yde on-site service på DTU Lyngby, Ballerup og Risø inden for 4 timer.

- Ansøgeren skal have mindst en Crestron Silver Programmør ansat eller virksomheden skal have en aftale med en CSP underleverandør med minimum Crestron Silver certifikat.

AV udstyr til mindre lokaler

- Ansøgerne skal have eget AV monteringsafdeling og serviceværksted med faguddannet personale.

- Ansøgeren skal være medlem af AV brancheforeningen.

AV-tilbehør:

- Danmarks Tekniske Universitet forbeholder sig ret til af have skærpet krav.

- Programmerings ydelser til AV kontrolsystemer

- Ansøgeren skal have mindst en Crestron Silver Programmør ansat.

- Ansøgerens repræsentanter skal kunne tale og forstå dansk eller engelsk.

- Danmarks Tekniske Universitet forbeholder sig ret til af have skærpet krav.

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Begrænset udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Udbuddet omfatter oprettelse af et dynamisk indkøbssystem
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 20/12/2030
Tidspunkt: 00:00
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk, Engelsk

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: ja
VI.3) Yderligere oplysninger:
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Klagenævnet for Udbud
Postadresse: Nævnenes hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@erst.dk
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: http://www.klfu.dk
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

Klage over prækvalifikation:

Klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være indgivet 20 kalenderdage regnet fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen, jf. lov om Klagenævnet for Udbud § 7, stk. 1.

Klage over tildeling af en kontrakt:

Klage over tildeling af en kontrakt skal være indgivet 45 kalenderdage, efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har tildelt/indgået kontrakt, jf. lov om Klagenævnet for Udbud § 7, stk. 2, nr. 1.

Klage over tildeling under en rammeaftale med genåbning af konkurrencen (miniudbud):

Klage over tildeling af en kontrakt under en rammeaftale med genåbning af konkurrencen skal være indgivet 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen er tildelt/indgået, hvis denne underretning indeholder en begrundelse for beslutningen, jf. lov om Klagenævnet for Udbud § 7, stk. 2, nr. 2.

Klage over tildeling af en rammeaftale:

Klage over tildeling af en rammeaftale skal være indgivet 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lov om Klagenævnet for Udbud § 7, stk. 2, nr. 3.

Klage over direkte tildeling:

Klage over, at ordregiver i strid med udbudsloven har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiver har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder en begrundelse for ordregivers beslutning om at tildele kontrakten direkte, jf. lov om Klagenævnet for Udbud § 7, stk. 3.

Klage over offentlige indkøb under tærskelværdien:

Klage over overtrædelser af indkøb under tærskelværdien skal være indgivet inden 45 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte tilbudsgivere om, hvem ordregiver har besluttet at indgå kontrakt med, hvis underretningen indeholder en begrundelse; og 6 måneder efter at ordregiver har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, hvis underretningen indeholder en begrundelse for beslutningen, jf. lov om Klagenævnet for Udbud § 7, stk. 4, nr. 1 og 2. Klage over prækvalifikation for indkøb under tærskelværdien skal være indgivet inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen indeholder en begrundelse for beslutningen, jf. lov om Klagenævnet for Udbud § 7, stk. 5.

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
30/11/2020

Send til en kollega

0.063