Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=290360&B=HOFOR
Indlevering af tilbud
Addresse
http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=290360&B=HOFOR
Udbyder
HOFOR A/S
Opdateringer
Levering af slamsugere af typen genbrugsvogn
HOFOR A/S
Udbudsbekendtgørelse
Varer
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 10073022
Postadresse: Ørestads Boulevard 35
By: København S
NUTS-kode: DK01 Hovedstaden
Postnummer: 2300
Land: Danmark
Kontaktperson: Søren Gade Brøbeck
E-mail: sorbro@hofor.dk
Telefon: +45 27953827
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.hofor.dk/
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/338688
Del II: Genstand
Levering af slamsugere af typen genbrugsvogn
HOFOR ønsker at anskaffe 2 stk. slamsugere med option på yderligere én.
HOFOR ønsker at anskaffe 2 stk. slamsugere med option på yderligere én. Slamsugerne skal være af typen genbrugsvogn med hhv. 2- og 4-akslet chassis og med en tankvolumen på mindst hhv. 5 m3 og 12 m3. I tillæg til vognene skal der ydes service i garantiperioden for hhv. vogn og anlæg.
Såfremt optionen på yderligere én slamsuger udnyttes, forlænges kontrakten med garantiperioden for den optionelle slamsuger.
HOFOR kan som option anskaffe yderligere én slamsuger.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
En økonomisk aktør, herunder underleverandører til tilbudsgivere, udelukkes fra deltagelse, hvis denne er omfattet af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens § § 135-136.
Derudover udelukkes en økonomisk aktør fra deltagelse, hvis denne er omfattet af de frivillige udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 137 stk. 1 nr. 1, 2 og 6.
HOFOR vil som udgangspunkt acceptere en serviceattest udstedt 12 måneder fra inden tildelingstidspunktet, medmindre HOFOR har tilstrækkelige indikationer på, at der er sket ændringer i de forudsætninger hvorpå serviceattesten er baseret. I disse tilfælde forbeholder HOFOR sig retten til at bede om en ny serviceattest. Såfremt tilbudsgiver er en udenlandsk bydende, anvendes eCertis til at identificere hvilken type dokumentation, i det pågældende land, som svarer til den danske serviceattest. Henset til udbudsprocessens tidsplan, ses det gerne at serviceattesten vedlægges tilbuddet.
Soliditetsgrad:
- Som dokumentation for soliditetsgraden i tilbudsgivers seneste 3 disponible regnskabsår, vil tilbudsgiver skulle kunne forelægge et revisorpåtegnet regnskab, eller en revisorerklæring.
Gennemsnitlige soliditetsgrad for de seneste 3 disponible regnskabsår skal udgøre mindst 10 %.
Hvis tilbudsgiver ikke har været etableret i 3 år, skal der oplyses nøgletal for den tid tilbudsgiver har været etableret. Kravet vil da kun gælde for den tid, tilbudsgiver har været etableret.
For sammenslutninger af virksomheder (fx et konsortium) beregnes sammenslutningens soliditetsgrad som hhv. sammenslutningens samlede egenkapitals værdi i forhold til sammenslutningens samlede aktiver, udregnet i procent.
Såfremt tilbudsgiver baserer sig på andre virksomheders økonomiske formåen, beregner HOFOR tilbudsgivers soliditetsgrad som tilbudsgivers og disse andre virksomheder på samme måde som for sammenslutninger af virksomheder.
Referencer.
- HOFOR vil som udgangspunkt ikke kræve dokumentation for referencerne.
Til brug for evalueringen af teknisk og faglig formåen skal tilbudsgiver i ESPD’et oplyse tilbudsgiverens mest betydelige leverancer på lignende aftaler, der er udført inden for de seneste 3 år. Tilbudsgiver kan vedlægge referenceblade eller lignende bilag, der beskriver og illustrerer referencerne, såfremt der henvises hertil i ESPD’et.
— Tilbudsgiver skal påvise leveringen af mindst 3 slamsugere af typen genbrugsvogn samt
— påvise mindst 3 indgåede serviceaftaler for servicering af leverede slamsugere.
For hver referencekategori ovenfor, bør tilbudsgiverne angive følgende i referencelisten:
— Angive om referencen vedrører levering af slamsuger eller serviceaftale
— Navn på ordregiver
— Værdi i DKK
— Leveringsdato eller tidspunkt for indgåelse af serviceaftale samt serviceaftalens løbetid
— Beskrivelse af leverancen eller serviceaftalens indhold.
HOFOR forbeholder sig ret til at rette henvendelse til ordregiver, nævnt i referencerne, for verifikation af oplysninger.
Krav om sikkerhedsstillelse og garantier fremgår af udkast til kontrakt med bilag.
Del IV: Procedure
Der vil ikke være adgang til at overvære åbningen af tilbud.
Del VI: Supplerende oplysninger
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud
Klage over udbudsproceduren skal indgives til Klagenævnet for Udbud i henhold til § 7 i lovbekendtgørelse nr. 593 af 2. juni 2016 af lov om Klagenævnet for Udbud, som følger:
1) Klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være modtaget i Klagenævnet inden 20 kalenderdage fra dagen efter ordregiverens underretning om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis der ved underretningen er angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen.
2) Andre klager skal være modtaget i Klagenævnet inden 45 dage fra dagen efter offentliggørelsen af ordregiverens bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået kontrakt.
3) Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.
Senest samtidig med indgivelse af klage til Klagenævnet skal klager skriftligt underrette ordregiver om klagens indbringelse for Klagenævnet og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden. Såfremt klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen. Klagen skal vedlægges et klagegebyr på 20 000 DKK.
Se mere om indgivelse af klager på Klagenævnet for Udbuds hjemmeside: www.klfu.dk
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk