23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2021/S 018-041087
Offentliggjort
27.01.2021
Udbudstype
Annullering

Udbyder

Staten og Kommunernes Indkøbsservice A/S

03.13 Møbler


Staten og Kommunernes Indkøbsservice A/S

Bekendtgørelse om indgåede kontrakter

Resultat af udbudsproceduren

Varer

Retsgrundlag:
Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Staten og Kommunernes Indkøbsservice A/S
CVR-nummer: 17472437
Postadresse: H.C. Hansens Gade 4
By: København S
NUTS-kode: DK DANMARK
Postnummer: 2300
Land: Danmark
Kontaktperson: Esben Nygaard Jensen
E-mail: enj@ski.dk
Telefon: +45 22161185
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.ski.dk
I.2) Information om fælles indkøb
Kontrakten tildeles af en indkøbscentral
I.4) Type ordregivende myndighed
Offentligretligt organ
I.5) Hovedaktivitet
Anden aktivitet: Centraliserede indkøbsaktiviteter

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

03.13 Møbler

II.1.2) Hoved-CPV-kode
39100000 Møbler
II.1.3) Kontrakttype
Varer
II.1.4) Kort beskrivelse:

SKI udbyder en rammeaftale vedrørende møbler, benævnt 03.13 Møbler. Rammeaftalen er delt op i 6 selvstændige delaftaler:

— Delaftale 1: Kontormøbler

— Delaftale 2: Kantine-, lounge- og mødemøbler

— Delaftale 3: Møbler til pleje- og sundhedssektoren

— Delaftale 4: Daginstitutionsmøbler

— Delaftale 5: Undervisningsmøbler til folkeskolen

— Delaftale 6: Undervisningsmøbler til videregående uddannelser.

Formålet med udbuddet er at sikre, at SKI's kunder kan foretage indkøb ved anvendelse af rammeaftalen for derigennem at få afløftet deres udbudsforpligtelse. Derudover er hensigten at sikre en kommercielt attraktiv rammeaftale, som lever op til kundernes forventninger og indkøbsbehov, og som er nem at anvende. Rammeaftalen skal dække behovet for møbler og hermed beslægtet tilbehør indenfor de ovenfor nævnte møbelmiljøer.

II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: ja
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Delaftale 1: Kontormøbler

Delkontraktnr.: 1
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
39120000 Borde, skabe, skriveborde og bogreoler
39130000 Kontormøbler
39110000 Sæder, stole, m.v. og dele dertil
39131000 Kontorreoler
39121000 Skriveborde og borde
39122000 Skabe og bogreoler
31521100 Skrivebordslamper
30195000 Tavler
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK DANMARK
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Delaftale 1 omfatter møbler og tilbehør til kontorbrug. Delaftalen har et bredt sortiment, som er beregnet til at dække det offentliges behov for kontormøbler. Herudover er der i rammeaftalen mulighed for anskaffelse af en brugt udgave af de tilbudte møbler, såfremt leverandøren på købstidspunktet kan levere dette.

Sortimentet omfatter følgende typer af møbler: Skriveborde, løse skrivebordsplader, kontorstole, ergonomiske stole og tilbehør, reoler, tavler, arbejdslamper, gulvskærme og bordskærme samt et udvalg af miljømærkede møbler indenfor de nævnte produkttyper. Der henvises til bilag B og bilag C for det fulde sortiment på delaftalen.

Kunderne foretager tildeling ved enten direkte tildeling eller miniudbud. Miniudbud anvendes, hvor indkøbsbehovet angår en indretningsløsning og møbler i henhold til denne.

Udbudssystemet Ethics:

— Afgivelse af tilbud kan kun ske via Ethics.

— Adgangen til Ethics sker via linket i punkt I.3) eller via www.ski.dkwww.ski.dk findes i toppen af hjemmesiden overskriften "For leverandører", hvor der er et link til Ethics.

— Såfremt en tilbudsgiver er en sammenslutning af økonomiske aktører (f.eks. et konsortium), skal den befuldmægtigede virksomhed i sammenslutningen udfylde og sende tilbuddet og de til udbuddet hørende dokumenter på vegne af sammenslutningen.

II.2.5) Tildelingskriterier
Pris
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Delaftale 2: Kantine-, lounge- og mødemøbler

Delkontraktnr.: 2
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
39120000 Borde, skabe, skriveborde og bogreoler
39110000 Sæder, stole, m.v. og dele dertil
39150000 Diverse møbler og udstyr
39130000 Kontormøbler
39113200 Sofaer
39113100 Lænestole
39112000 Stole
39121200 Borde
31521000 Lamper
39531000 Gulvtæpper
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK DANMARK
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Delaftale 2 omfatter møbler og andet tilbehør til kantiner, mødelokaler og loungeområder. Delaftalen har et bredt sortiment, som er beregnet til at dække det offentliges behov for møbler til de nævnte områder. Herudover er der i rammeaftalen mulighed for anskaffelse af en brugt udgave af de tilbudte møbler, såfremt leverandøren på købstidspunktet kan levere dette.

Sortimentet omfatter følgende typer af møbler: Kantine- og barborde, mødeborde, sofaborde, kantine- og barstole, mødestole, sofaer og puffer, udendørsmøbler, lamper og lydabsorbenter samt et udvalg af miljømærkede møbler indenfor de nævnte produkttyper. Der henvises til bilag B og bilag C for det fulde sortiment på delaftalen.

Kunderne foretager tildeling ved enten direkte tildeling eller miniudbud. Miniudbud anvendes, hvor indkøbsbehovet angår en indretningsløsning og møbler i henhold til denne.

Udbudssystemet Ethics:

— Afgivelse af tilbud kan kun ske via Ethics.

— Adgangen til Ethics sker via linket i punkt I.3) eller via www.ski.dkwww.ski.dk findes i toppen af hjemmesiden overskriften "For leverandører", hvor der er et link til Ethics.

— Såfremt en tilbudsgiver er en sammenslutning af økonomiske aktører (f.eks. et konsortium), skal den befuldmægtigede virksomhed i sammenslutningen udfylde og sende tilbuddet og de til udbuddet hørende dokumenter på vegne af sammenslutningen.

II.2.5) Tildelingskriterier
Pris
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Delaftale 3: Møbler til pleje- og sundhedssektoren

Delkontraktnr.: 3
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
39110000 Sæder, stole, m.v. og dele dertil
39150000 Diverse møbler og udstyr
39113200 Sofaer
39113100 Lænestole
39112100 Spisestuestole
39121200 Borde
31521000 Lamper
39112000 Stole
39156000 Møbler til venteværelser og receptioner
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK DANMARK
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Delaftale 3 omfatter møbler og andet tilbehør til pleje- og sundhedssektoren. Delaftalen har et bredt sortiment, som er beregnet til at dække det offentliges behov for møbler til de nævnte områder. Herudover er der i rammeaftalen mulighed for anskaffelse af en brugt udgave af de tilbudte møbler, såfremt leverandøren på købstidspunktet kan levere dette.

Sortimentet omfatter følgende typer af møbler: Spiseborde, spisebordsstole, sofaborde, lænestole og sofaer, udendørsmøbler, skabe, stole og borde til venteområder, hvilestole, klinikstole, lamper samt et udvalg af miljømærkede møbler indenfor de nævnte produkttyper. Der henvises til bilag B og bilag C for det fulde sortiment på delaftalen.

Kunderne foretager tildeling ved enten direkte tildeling eller miniudbud. Miniudbud anvendes, hvor indkøbsbehovet angår en indretningsløsning og møbler i henhold til denne.

Udbudssystemet Ethics:

— Afgivelse af tilbud kan kun ske via Ethics,

— Adgangen til Ethics sker via linket i punkt I.3) eller via www.ski.dkwww.ski.dk findes i toppen af hjemmesiden overskriften "For leverandører", hvor der er et link til Ethics.

— Såfremt en tilbudsgiver er en sammenslutning af økonomiske aktører (f.eks. et konsortium), skal den befuldmægtigede virksomhed i sammenslutningen udfylde og sende tilbuddet og de til udbuddet hørende dokumenter på vegne af sammenslutningen.

II.2.5) Tildelingskriterier
Pris
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Delaftale 4: Daginstitutionsmøbler

Delkontraktnr.: 4
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
39110000 Sæder, stole, m.v. og dele dertil
39150000 Diverse møbler og udstyr
39161000 Børnehavemøbler
39162000 Pædagogisk udstyr
39113200 Sofaer
31521000 Lamper
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK DANMARK
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Delaftale 4 omfatter møbler og andet tilbehør til daginstitutioner. Delaftalen har et bredt sortiment, som er beregnet til at dække det offentliges behov for møbler til de nævnte områder. Herudover er der i rammeaftalen mulighed for anskaffelse af en brugt udgave af de tilbudte møbler, såfremt leverandøren på købstidspunktet kan levere dette.

Sortimentet omfatter følgende typer af møbler: Børneborde, børnestole, pusleborde, sofaer og andre siddemøbler, reoler, garderober, lydabsorbenter, lamper, legemøbler og øvrige møbler til daginstitutioner samt et udvalg af miljømærkede møbler indenfor de nævnte produkttyper. Der henvises til bilag B og bilag C for det fulde sortiment på delaftalen.

Kunderne foretager tildeling ved enten direkte tildeling eller miniudbud. Miniudbud anvendes, hvor indkøbsbehovet angår en indretningsløsning og møbler i henhold til denne.

Udbudssystemet Ethics:

— Afgivelse af tilbud kan kun ske via Ethics.

— Adgangen til Ethics sker via linket i punkt I.3) eller via www.ski.dkwww.ski.dk findes i toppen af hjemmesiden overskriften "For leverandører", hvor der er et link til Ethics.

— Såfremt en tilbudsgiver er en sammenslutning af økonomiske aktører (f.eks. et konsortium), skal den befuldmægtigede virksomhed i sammenslutningen udfylde og sende tilbuddet og de til udbuddet hørende dokumenter på vegne af sammenslutningen.

II.2.5) Tildelingskriterier
Pris
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Delaftale 5: Undervisningsmøbler til folkeskolen

Delkontraktnr.: 5
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
39160000 Skolemøbler
39110000 Sæder, stole, m.v. og dele dertil
39150000 Diverse møbler og udstyr
31521000 Lamper
30195000 Tavler
39162000 Pædagogisk udstyr
39162100 Undervisningsudstyr
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK DANMARK
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Delaftale 5 omfatter undervisningsmøbler og andet tilbehør til folkeskoler. Delaftalen har et bredt sortiment, som er beregnet til at dække det offentliges behov for møbler til de nævnte områder. Herudover er der i rammeaftalen mulighed for anskaffelse af en brugt udgave af de tilbudte møbler, såfremt leverandøren på købstidspunktet kan levere dette.

Sortimentet omfatter følgende typer af møbler: Elevborde, gruppearbejdsborde, lærerborde, elevstole, eksamensstole, reoler og skabe, garderober, tavler og øvrige møbler til læringsmiljøer samt et udvalg af miljømærkede møbler indenfor de nævnte produkttyper. Der henvises til bilag B og bilag C for det fulde sortiment på delaftalen.

Kunderne foretager tildeling ved enten direkte tildeling eller miniudbud. Miniudbud anvendes, hvor indkøbsbehovet angår en indretningsløsning og møbler i henhold til denne.

Udbudssystemet Ethics:

— Afgivelse af tilbud kan kun ske via Ethics.

— Adgangen til Ethics sker via linket i punkt I.3) eller via www.ski.dkwww.ski.dk findes i toppen af hjemmesiden overskriften "For leverandører", hvor der er et link til Ethics.

— Såfremt en tilbudsgiver er en sammenslutning af økonomiske aktører (f.eks. et konsortium), skal den befuldmægtigede virksomhed i sammenslutningen udfylde og sende tilbuddet og de til udbuddet hørende dokumenter på vegne af sammenslutningen.

II.2.5) Tildelingskriterier
Pris
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Delaftale 6: Undervisningsmøbler til videregående uddannelser

Delkontraktnr.: 6
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
39160000 Skolemøbler
39110000 Sæder, stole, m.v. og dele dertil
39150000 Diverse møbler og udstyr
31521000 Lamper
30195000 Tavler
30195500 Kridttavler eller tilbehør
39122000 Skabe og bogreoler
39155000 Biblioteksmøbler
39162100 Undervisningsudstyr
39180000 Laboratoriemøbler
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK DANMARK
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Delaftale 6 omfatter undervisningsmøbler og andet tilbehør til ungdomsuddannelser, videregående uddannelser og voksenuddannelser. Delaftalen har et bredt sortiment, som er beregnet til at dække det offentliges behov for møbler til de nævnte områder. Herudover er der i rammeaftalen mulighed for anskaffelse af en brugt udgave af de tilbudte møbler, såfremt leverandøren på købstidspunktet kan levere dette.

Sortimentet omfatter følgende typer af møbler: Elevborde, gruppearbejdsborde, lærerborde, elevstole, eksamensstole, reoler og skabe, læsebokse, tavler, lamper, biblioteksmøbler samt et udvalg af miljømærkede møbler indenfor de nævnte produkttyper. Der henvises til bilag B og bilag C for det fulde sortiment på delaftalen.

Kunderne foretager tildeling ved enten direkte tildeling eller miniudbud. Miniudbud anvendes, hvor indkøbsbehovet angår en indretningsløsning og møbler i henhold til denne.

Udbudssystemet Ethics:

— Afgivelse af tilbud kan kun ske via Ethics.

— Adgangen til Ethics sker via linket i punkt I.3) eller via www.ski.dkwww.ski.dk findes i toppen af hjemmesiden overskriften "For leverandører", hvor der er et link til Ethics.

— Såfremt en tilbudsgiver er en sammenslutning af økonomiske aktører (f.eks. et konsortium), skal den befuldmægtigede virksomhed i sammenslutningen udfylde og sende tilbuddet og de til udbuddet hørende dokumenter på vegne af sammenslutningen.

II.2.5) Tildelingskriterier
Pris
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Offentligt udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Udbuddet indebærer udarbejdelse af en rammeaftale
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
Bekendtgørelsens nummer i EUT S: 2021/S 012-024391
IV.2.8) Oplysninger om opsigelse af dynamisk indkøbssystem
IV.2.9) Oplysninger om ophør af indkaldelse af tilbud i form af en forhåndsmeddelelse

Del V: Kontrakttildeling

Kontraktnr.: 03.13
Delkontraktnr.: 1
Betegnelse:

Delaftale 1: Kontormøbler

En kontrakt/delkontrakt tildeles: nej
V.1) Oplysninger om ikke-tildeling
Kontrakten/partiet er ikke blevet tildelt
Andre årsager (afbrudt procedure)

Del V: Kontrakttildeling

Kontraktnr.: 03.13
Delkontraktnr.: 2
Betegnelse:

Delaftale 2: Kantine-, lounge og mødemøbler

En kontrakt/delkontrakt tildeles: nej
V.1) Oplysninger om ikke-tildeling
Kontrakten/partiet er ikke blevet tildelt
Andre årsager (afbrudt procedure)

Del V: Kontrakttildeling

Kontraktnr.: 03.13
Delkontraktnr.: 3
Betegnelse:

Delaftale 3: Plejemøbler

En kontrakt/delkontrakt tildeles: nej
V.1) Oplysninger om ikke-tildeling
Kontrakten/partiet er ikke blevet tildelt
Andre årsager (afbrudt procedure)

Del V: Kontrakttildeling

Kontraktnr.: 03.13
Delkontraktnr.: 4
Betegnelse:

Delaftale 4: Daginstitutionsmøbler

En kontrakt/delkontrakt tildeles: nej
V.1) Oplysninger om ikke-tildeling
Kontrakten/partiet er ikke blevet tildelt
Andre årsager (afbrudt procedure)

Del V: Kontrakttildeling

Kontraktnr.: 03.13
Delkontraktnr.: 5
Betegnelse:

Delaftale 5: Undervisningsmøbler til folkeskolen

En kontrakt/delkontrakt tildeles: nej
V.1) Oplysninger om ikke-tildeling
Kontrakten/partiet er ikke blevet tildelt
Andre årsager (afbrudt procedure)

Del V: Kontrakttildeling

Kontraktnr.: 03.13
Delkontraktnr.: 6
Betegnelse:

Delaftale 6: Undervisningsmøbler til videregående uddannelser

En kontrakt/delkontrakt tildeles: nej
V.1) Oplysninger om ikke-tildeling
Kontrakten/partiet er ikke blevet tildelt
Andre årsager (afbrudt procedure)

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3) Yderligere oplysninger:

SKI har konstateret en fejl i kravene relateret til økonomisk og finansiel formåen som gør, at SKI er nødsaget til at annullere udbuddet.

SKI har i udbudsbekendtgørelsens punkt III.1.2) og udbudsbetingelsernes punkt 7.2.1 fået angivet, at der var økonomiske mindstekrav til omsætning. Dette skulle retteligt være økonomiske mindstekrav til egenkapital. For at kunne rette op på denne fejl vælger SKI at annullere udbuddet og starte proceduren på ny ved offentliggørelse af en ny udbudsbekendtgørelse i umiddelbar forlængelse af denne bekendtgørelse.

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Klagenævnet for Udbud
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

Lov om Klagenævnet for Udbud fastsætter ikke en frist for at klage over en aflysning af udbudsproceduren. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette SKI om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud.

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
22/01/2021

Send til en kollega

0.063