Fakta om udbudet
Udbyder
Staten og Kommunernes Indkøbsservice A/S
03.13 Møbler
Staten og Kommunernes Indkøbsservice A/S
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter
Resultat af udbudsproceduren
Varer
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 17472437
Postadresse: H.C. Hansens Gade 4
By: København S
NUTS-kode: DK DANMARK
Postnummer: 2300
Land: Danmark
Kontaktperson: Esben Nygaard Jensen
E-mail: enj@ski.dk
Telefon: +45 22161185
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.ski.dk
Del II: Genstand
03.13 Møbler
SKI udbyder en rammeaftale vedrørende møbler, benævnt 03.13 Møbler. Rammeaftalen er delt op i 6 selvstændige delaftaler:
— Delaftale 1: Kontormøbler
— Delaftale 2: Kantine-, lounge- og mødemøbler
— Delaftale 3: Møbler til pleje- og sundhedssektoren
— Delaftale 4: Daginstitutionsmøbler
— Delaftale 5: Undervisningsmøbler til folkeskolen
— Delaftale 6: Undervisningsmøbler til videregående uddannelser.
Formålet med udbuddet er at sikre, at SKI's kunder kan foretage indkøb ved anvendelse af rammeaftalen for derigennem at få afløftet deres udbudsforpligtelse. Derudover er hensigten at sikre en kommercielt attraktiv rammeaftale, som lever op til kundernes forventninger og indkøbsbehov, og som er nem at anvende. Rammeaftalen skal dække behovet for møbler og hermed beslægtet tilbehør indenfor de ovenfor nævnte møbelmiljøer.
Delaftale 1: Kontormøbler
Delaftale 1 omfatter møbler og tilbehør til kontorbrug. Delaftalen har et bredt sortiment, som er beregnet til at dække det offentliges behov for kontormøbler. Herudover er der i rammeaftalen mulighed for anskaffelse af en brugt udgave af de tilbudte møbler, såfremt leverandøren på købstidspunktet kan levere dette.
Sortimentet omfatter følgende typer af møbler: Skriveborde, løse skrivebordsplader, kontorstole, ergonomiske stole og tilbehør, reoler, tavler, arbejdslamper, gulvskærme og bordskærme samt et udvalg af miljømærkede møbler indenfor de nævnte produkttyper. Der henvises til bilag B og bilag C for det fulde sortiment på delaftalen.
Kunderne foretager tildeling ved enten direkte tildeling eller miniudbud. Miniudbud anvendes, hvor indkøbsbehovet angår en indretningsløsning og møbler i henhold til denne.
Udbudssystemet Ethics:
— Afgivelse af tilbud kan kun ske via Ethics.
— Adgangen til Ethics sker via linket i punkt I.3) eller via www.ski.dk På www.ski.dk findes i toppen af hjemmesiden overskriften "For leverandører", hvor der er et link til Ethics.
— Såfremt en tilbudsgiver er en sammenslutning af økonomiske aktører (f.eks. et konsortium), skal den befuldmægtigede virksomhed i sammenslutningen udfylde og sende tilbuddet og de til udbuddet hørende dokumenter på vegne af sammenslutningen.
Delaftale 2: Kantine-, lounge- og mødemøbler
Delaftale 2 omfatter møbler og andet tilbehør til kantiner, mødelokaler og loungeområder. Delaftalen har et bredt sortiment, som er beregnet til at dække det offentliges behov for møbler til de nævnte områder. Herudover er der i rammeaftalen mulighed for anskaffelse af en brugt udgave af de tilbudte møbler, såfremt leverandøren på købstidspunktet kan levere dette.
Sortimentet omfatter følgende typer af møbler: Kantine- og barborde, mødeborde, sofaborde, kantine- og barstole, mødestole, sofaer og puffer, udendørsmøbler, lamper og lydabsorbenter samt et udvalg af miljømærkede møbler indenfor de nævnte produkttyper. Der henvises til bilag B og bilag C for det fulde sortiment på delaftalen.
Kunderne foretager tildeling ved enten direkte tildeling eller miniudbud. Miniudbud anvendes, hvor indkøbsbehovet angår en indretningsløsning og møbler i henhold til denne.
Udbudssystemet Ethics:
— Afgivelse af tilbud kan kun ske via Ethics.
— Adgangen til Ethics sker via linket i punkt I.3) eller via www.ski.dk På www.ski.dk findes i toppen af hjemmesiden overskriften "For leverandører", hvor der er et link til Ethics.
— Såfremt en tilbudsgiver er en sammenslutning af økonomiske aktører (f.eks. et konsortium), skal den befuldmægtigede virksomhed i sammenslutningen udfylde og sende tilbuddet og de til udbuddet hørende dokumenter på vegne af sammenslutningen.
Delaftale 3: Møbler til pleje- og sundhedssektoren
Delaftale 3 omfatter møbler og andet tilbehør til pleje- og sundhedssektoren. Delaftalen har et bredt sortiment, som er beregnet til at dække det offentliges behov for møbler til de nævnte områder. Herudover er der i rammeaftalen mulighed for anskaffelse af en brugt udgave af de tilbudte møbler, såfremt leverandøren på købstidspunktet kan levere dette.
Sortimentet omfatter følgende typer af møbler: Spiseborde, spisebordsstole, sofaborde, lænestole og sofaer, udendørsmøbler, skabe, stole og borde til venteområder, hvilestole, klinikstole, lamper samt et udvalg af miljømærkede møbler indenfor de nævnte produkttyper. Der henvises til bilag B og bilag C for det fulde sortiment på delaftalen.
Kunderne foretager tildeling ved enten direkte tildeling eller miniudbud. Miniudbud anvendes, hvor indkøbsbehovet angår en indretningsløsning og møbler i henhold til denne.
Udbudssystemet Ethics:
— Afgivelse af tilbud kan kun ske via Ethics,
— Adgangen til Ethics sker via linket i punkt I.3) eller via www.ski.dk På www.ski.dk findes i toppen af hjemmesiden overskriften "For leverandører", hvor der er et link til Ethics.
— Såfremt en tilbudsgiver er en sammenslutning af økonomiske aktører (f.eks. et konsortium), skal den befuldmægtigede virksomhed i sammenslutningen udfylde og sende tilbuddet og de til udbuddet hørende dokumenter på vegne af sammenslutningen.
Delaftale 4: Daginstitutionsmøbler
Delaftale 4 omfatter møbler og andet tilbehør til daginstitutioner. Delaftalen har et bredt sortiment, som er beregnet til at dække det offentliges behov for møbler til de nævnte områder. Herudover er der i rammeaftalen mulighed for anskaffelse af en brugt udgave af de tilbudte møbler, såfremt leverandøren på købstidspunktet kan levere dette.
Sortimentet omfatter følgende typer af møbler: Børneborde, børnestole, pusleborde, sofaer og andre siddemøbler, reoler, garderober, lydabsorbenter, lamper, legemøbler og øvrige møbler til daginstitutioner samt et udvalg af miljømærkede møbler indenfor de nævnte produkttyper. Der henvises til bilag B og bilag C for det fulde sortiment på delaftalen.
Kunderne foretager tildeling ved enten direkte tildeling eller miniudbud. Miniudbud anvendes, hvor indkøbsbehovet angår en indretningsløsning og møbler i henhold til denne.
Udbudssystemet Ethics:
— Afgivelse af tilbud kan kun ske via Ethics.
— Adgangen til Ethics sker via linket i punkt I.3) eller via www.ski.dk På www.ski.dk findes i toppen af hjemmesiden overskriften "For leverandører", hvor der er et link til Ethics.
— Såfremt en tilbudsgiver er en sammenslutning af økonomiske aktører (f.eks. et konsortium), skal den befuldmægtigede virksomhed i sammenslutningen udfylde og sende tilbuddet og de til udbuddet hørende dokumenter på vegne af sammenslutningen.
Delaftale 5: Undervisningsmøbler til folkeskolen
Delaftale 5 omfatter undervisningsmøbler og andet tilbehør til folkeskoler. Delaftalen har et bredt sortiment, som er beregnet til at dække det offentliges behov for møbler til de nævnte områder. Herudover er der i rammeaftalen mulighed for anskaffelse af en brugt udgave af de tilbudte møbler, såfremt leverandøren på købstidspunktet kan levere dette.
Sortimentet omfatter følgende typer af møbler: Elevborde, gruppearbejdsborde, lærerborde, elevstole, eksamensstole, reoler og skabe, garderober, tavler og øvrige møbler til læringsmiljøer samt et udvalg af miljømærkede møbler indenfor de nævnte produkttyper. Der henvises til bilag B og bilag C for det fulde sortiment på delaftalen.
Kunderne foretager tildeling ved enten direkte tildeling eller miniudbud. Miniudbud anvendes, hvor indkøbsbehovet angår en indretningsløsning og møbler i henhold til denne.
Udbudssystemet Ethics:
— Afgivelse af tilbud kan kun ske via Ethics.
— Adgangen til Ethics sker via linket i punkt I.3) eller via www.ski.dk På www.ski.dk findes i toppen af hjemmesiden overskriften "For leverandører", hvor der er et link til Ethics.
— Såfremt en tilbudsgiver er en sammenslutning af økonomiske aktører (f.eks. et konsortium), skal den befuldmægtigede virksomhed i sammenslutningen udfylde og sende tilbuddet og de til udbuddet hørende dokumenter på vegne af sammenslutningen.
Delaftale 6: Undervisningsmøbler til videregående uddannelser
Delaftale 6 omfatter undervisningsmøbler og andet tilbehør til ungdomsuddannelser, videregående uddannelser og voksenuddannelser. Delaftalen har et bredt sortiment, som er beregnet til at dække det offentliges behov for møbler til de nævnte områder. Herudover er der i rammeaftalen mulighed for anskaffelse af en brugt udgave af de tilbudte møbler, såfremt leverandøren på købstidspunktet kan levere dette.
Sortimentet omfatter følgende typer af møbler: Elevborde, gruppearbejdsborde, lærerborde, elevstole, eksamensstole, reoler og skabe, læsebokse, tavler, lamper, biblioteksmøbler samt et udvalg af miljømærkede møbler indenfor de nævnte produkttyper. Der henvises til bilag B og bilag C for det fulde sortiment på delaftalen.
Kunderne foretager tildeling ved enten direkte tildeling eller miniudbud. Miniudbud anvendes, hvor indkøbsbehovet angår en indretningsløsning og møbler i henhold til denne.
Udbudssystemet Ethics:
— Afgivelse af tilbud kan kun ske via Ethics.
— Adgangen til Ethics sker via linket i punkt I.3) eller via www.ski.dk På www.ski.dk findes i toppen af hjemmesiden overskriften "For leverandører", hvor der er et link til Ethics.
— Såfremt en tilbudsgiver er en sammenslutning af økonomiske aktører (f.eks. et konsortium), skal den befuldmægtigede virksomhed i sammenslutningen udfylde og sende tilbuddet og de til udbuddet hørende dokumenter på vegne af sammenslutningen.
Del IV: Procedure
Del V: Kontrakttildeling
Delaftale 1: Kontormøbler
Del V: Kontrakttildeling
Delaftale 2: Kantine-, lounge og mødemøbler
Del V: Kontrakttildeling
Delaftale 3: Plejemøbler
Del V: Kontrakttildeling
Delaftale 4: Daginstitutionsmøbler
Del V: Kontrakttildeling
Delaftale 5: Undervisningsmøbler til folkeskolen
Del V: Kontrakttildeling
Delaftale 6: Undervisningsmøbler til videregående uddannelser
Del VI: Supplerende oplysninger
SKI har konstateret en fejl i kravene relateret til økonomisk og finansiel formåen som gør, at SKI er nødsaget til at annullere udbuddet.
SKI har i udbudsbekendtgørelsens punkt III.1.2) og udbudsbetingelsernes punkt 7.2.1 fået angivet, at der var økonomiske mindstekrav til omsætning. Dette skulle retteligt være økonomiske mindstekrav til egenkapital. For at kunne rette op på denne fejl vælger SKI at annullere udbuddet og starte proceduren på ny ved offentliggørelse af en ny udbudsbekendtgørelse i umiddelbar forlængelse af denne bekendtgørelse.
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
Lov om Klagenævnet for Udbud fastsætter ikke en frist for at klage over en aflysning af udbudsproceduren. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette SKI om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk