23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2021/S 028-069354
Offentliggjort
10.02.2021
Udbudstype
Begrænset udbud

Udbyder

Danmarks Radio

Vindere

(09.08.2021)
Danmon Group A/S
Gentofte

(09.08.2021)
Military Work Danmark ApS
9400 Nørresundby

(09.08.2021)
LINEAR Systems
Rødding

Begrænset udbud af indkøb af AV-installatører til DR-afdelingen TS udførelse


Danmarks Radio

Udbudsbekendtgørelse

Tjenesteydelser

Retsgrundlag:
Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Danmarks Radio
Postadresse: DR Byen
By: København S
NUTS-kode: DK011 Byen København
Postnummer: 2300
Land: Danmark
Kontaktperson: Peter Roepstorff
E-mail: PROE@dr.dk
Telefon: +45 28542227
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/c8fa568c-6866-4316-9e27-5b12444cb441/homepage
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/c8fa568c-6866-4316-9e27-5b12444cb441/publicMaterial
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes elektronisk via: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/c8fa568c-6866-4316-9e27-5b12444cb441/homepage
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til den ovennævnte adresse
Elektronisk kommunikation kræver anvendelse af værktøjer og anordninger, der ikke er almindeligt tilgængelige. Der er gratis, ubegrænset og fuld adgang til disse værktøjer og anordninger på: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/c8fa568c-6866-4316-9e27-5b12444cb441/homepage
I.4) Type ordregivende myndighed
Offentligretligt organ
I.5) Hovedaktivitet
Anden aktivitet: Medievirksomhed

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Begrænset udbud af indkøb af AV-installatører til DR-afdelingen TS udførelse

II.1.2) Hoved-CPV-kode
51000000 Installationstjenester (undtagen programmel)
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

DR-afdelingen TS udførelse skal indgå en aftale, der giver mulighed for levering af mandskab til assistance med løsning af nedenstående typer af opgaver.

Installationerne spænder fra netværks- og broadcast-installationer til montering af video-coaxkabling og audio-kabling. Montering og lodning af diverse audio/video-konnektorer samt håndtering og montering af audio/video komponenter i rackskabe. AV-kabling af administrative arbejdspladser samt tilslutning af IT-udstyr, fladskærme, projektorer og lign.

Leverandøren skal demontere eksisterende AV-installationer i rackskabe, TV- og radiostudier. Demontering samt installationer af AV-relaterede opgaver i mødelokaler (fx nedtagning/opsætning af flad-skærme, installation i kabelkanaler) samt lignede forefaldende opgaver.

TS udførelse foretager ligeledes AV-installationer i DR’s OB sendevogne.

II.1.5) Anslået samlet værdi
Værdi eksklusive moms: 12 000 000.00 DKK
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
51600000 Installation af edb- og kontorudstyr
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK011 Byen København
Hovedudførelsessted:

DR-Byen, Emil Holms Kanal 20, 0999 København K

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Som følge af reduktion af budgetmidler, og dermed færre medarbejdere i DR, har der over de seneste år været et øget behov for ekstern assistance til løsning af forskellige opgaver relateret til AV-installationer. TS udførelse skal derfor indgå en aftale, der giver mulighed for levering af mandskab til assistance med løsning af nedenstående typer af opgaver.

Installationerne spænder fra netværks- og broadcast-installationer til montering af video-coaxkabling og audio-kabling. Montering og lodning af diverse audio/video-konnektorer samt håndtering og montering af audio/video komponenter i rackskabe. AV-kabling af administrative arbejdspladser samt tilslutning af IT-udstyr, fladskærme, projektorer og lign.

Leverandøren skal demontere eksisterende AV-installationer i rackskabe, TV- og radiostudier. Demontering samt installationer af AV-relaterede opgaver i mødelokaler (fx nedtagning/opsætning af flad-skærme, installation i kabelkanaler) samt lignede forefaldende opgaver.

TS udførelse foretager ligeledes AV-installationer i DR’s OB sendevogne.

Leverandøren vil være under DR’s instruktionsbeføjelse og følge DR’s anvisninger vedrørende adgang til lokaler, sikkerhedsbestemmelser og andre rutiner, der regulerer arbejdet inden for DR’s lokaliteter.

Rammeaftalen vil have en løbetid på 36 måneder med mulighed for 12 måneders forlængelse.

Aftalen forventes at have en samlet økonomisk værdi på 12 mio. DKK over 4 år svarende til 3 mio. DKK årligt. Beløbet er vejledende og DR kan ikke garantere denne omsætning.

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Pris
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 12 000 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 36
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

Aftalen kan forlænges med 12 måneder.

II.2.9) Oplysning om begrænsningen af antallet af ansøgere, der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Forventet antal ansøgere: 10
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal ansøgere:

Såfremt DR modtager flere end 5 ansøgninger om prækvalifikation, vil DR udvælge de 5 ansøgere, som har de bedste referencer:

Det tillægges særlig positiv vægt i hvilket omfang ansøger har dokumenteret erfaring med AV-installationer i musik- og TV-studier eller redigeringsrum. Dette kan fx være erfaring med kabling af video-coaxkabler, audiokabler eller erfaring med lodning af TV- og radio relevante audio og video konnektorer.

Derudover vægtes det positivt, at ansøger har dokumenteret erfaring med de øvrige krav til teknisk kapacitet angivet i udbudsbetingelsernes afsnit 5.5.2.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Rammeaftalen opdeles ikke i delaftaler, idet det kræver oplæring af leverandørens mandskab før personellet kan løse de krævede opgaver. DR har vurderet, at der er en så nær sammenhæng imellem de udbudte ydelser, at ydelserne ikke er egnede til opdeling, hvorfor udbuddet ikke er opdelt i delkontrakter.

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

Der sker ingen udvælgelse på baggrund af økonomisk og finansiel kapacitet.

III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

DR har til hensigt at prækvalificere op til 5 ansøgere på baggrund af en vurdering af ansøgerens egnethed. Vurderingen foretages ud fra oplysningerne givet i ESPD'et. Hvis DR modtager mere end 5 konditionsmæssige ansøgninger, som lever op til mindstekravene til egnethed, vil der blive tage foretaget en udvælgelse på baggrund af den tekniske og faglige formåen (se endvidere afsnit II.2.9).

Ansøgerens eller dennes underleverandør referencer fra andre projekter for at dokumentere tekniske kapacitet.

Referencerne skal være udført af leverandøren i perioden 1. januar 2018 til 31. december 2020.

Én reference skal ikke nødvendigvis opfylde alle nedenstående krav, men samlet skal referencerne dokumentere relevant erfaring med alle nedenstående punkter. Der må maksimalt indsendes 7 referencer til opfyldelse af nedenstående krav:

- Installation af kobbernetværk samt patch i krydsfelter

- Installation af fibernetværk samt patch i krydsfelter

- Montering af BNC stik

- Montering af videokrydsfelter

- Montering af broadcast tavler

- Montering af XLR kabel stik i studier eller redigeringsfaciliteter

- Montering af XLR chassis/tavle bøsninger i studier eller redigeringsfaciliteter

- Montering af lyd kryds-felter i studier og redigeringsfaciliteter

- Lodning af audio eller video konnektorer (ex. Jackstik eller N-connector)

- Håndtering og montering af audio eller video komponenter (ex. videorouter, audiorouter) i rackskabe

- Kabling eller tilslutning af IT -udstyr på administrative arbejdspladser

- Montering af 230V stik og stikdåser på forlængerledninger

- Montering af 230V stik på tavler fx broadcasttavler.

III.2) Kontraktbetingelser
III.2.2) Kontraktudførelsesvilkår:

Der refereres til kontraktgrundlaget i forhold til betaling og faktureringsbetingelser. Kontrakten indeholder arbejdsklausul og krav til CSR, se bilag 3 for nærmere information.

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Begrænset udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Udbuddet indebærer udarbejdelse af en rammeaftale
Rammeaftale med flere aktører
Højeste antal påtænkte deltagere i rammeaftalen: 3
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 09/03/2021
Tidspunkt: 10:00
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
Dato: 31/03/2021
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Varighed i måneder: 6 (fra den anførte dato for modtagelse af bud)

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: ja
VI.2) Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
Der vil blive anvendt elektronisk betaling
VI.3) Yderligere oplysninger:

Tilbud skal afleveres på dansk, og den endelige kontrakt vil blive indgået på dansk. Tilbud afgivet på andre sprog end dansk erklæres for ukonditionsmæssige. Ansøger skal udfylde og vedlægge ESPD'et til foreløbig dokumentation for ansøgers opfyldelse af DR's krav til egnethed og teknisk formåen. Ansøger anmodes om at aflevere en pdf-fil af den udfyldte ESPD. Det er ikke nødvendigt at underskrive ESPD'et, men DR har ikke mulighed for at fjerne feltet.

DR er forpligtet til at udelukke ansøgere mod hvem, der er afsagt endelig dom vedr. et eller flere af de forhold, som er nævnt i udbudsloven § 135, stk. 1 og 2.

DR er endvidere forpligtet til at udelukke ansøgere, der har ubetalt forfalden gæld til offentlige myndigheder på 100 000 DKK eller derover, jf. udbudsloven § 135, stk. 3, medmindre en af betingelserne i stk. 4 er opfyldt. Såfremt DR kan påvise, at ansøger er omfattet af udbudsloven § 136, er DR forpligtet til at udelukke den pågældende ansøger.

DR har derudover valgt, at ansøger bliver udelukket, hvis ansøger er erklæret konkurs eller er under insolvens- eller likvidationsbehandling, hvis dennes aktiver administreres af en kurator eller af retten, hvis denne er under tvangsakkord, hvis dennes erhvervsvirksomhed er blevet indstillet eller denne befinder sig i en lignende situation i henhold til en tilsvarende procedure, der er fastsat i national lovgivning, hvor ansøgeren er hjemhørende jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2.

DR kan dog ikke udelukke ansøgere, som kan dokumentere deres pålidelighed efter udbudsloven § 138 (proceduren for selv-renselse).

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Klagenævnet for udbud
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405708
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

Klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, jf. udbudslovens § 171, stk. 2, eller klagenævnslovens § 2, stk. 1, nr. 1, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen.

I andre situationer skal klage over udbud være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:

45 kalenderdage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.

20 kalenderdage regnet fra dagen efter, at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2.

Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. klagenævnslovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. klagenævnslovens § 12, stk. 1.

Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1).

Klagevejledningen fra Klagenævnet for Udbud kan findes på Klagenævnets hjemmeside.

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
05/02/2021

Send til en kollega

0.046